اخبار


صادرات شیلات به ۳ کشور تسهیل شود

معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران گفت: باید با ایجاد کارگروه‌های مرتبط، صادرات شیلات به کشورهای روسیه، چین و عراق تسهیل شود.
به گزارش سازمان شیلات ایران، سید حسین حسینی در آیین برداشت ماهی باس دریایی از ۳ مزرعه پژوهشی آبادان، گفت: آبادان پتانسیل زیادی در زمینه شیلات دارد.
وی با تأکید بر اینکه موضوع امنیت پایدار و خوداتکایی در حوزه غذا یکی از موضوعات مهم کشور با توجه به جمعیت محسوب می‌شود، افزود: ایران با وجود اینکه با کمبود منابع آبی دست‌وپنجه نرم می‌کند، ولی فعالیت‌ها نشان از این دارد که آبزی‌پروری برای پیشرفت در حوزه غذایی یک موضوع مهم به شمار می‌رود.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه خوزستان می‌تواند در حوزه تولید غذا سهم بسزایی داشته باشد و این امر فرصتی برای توسعه شیلات است، تأکید کرد: سواحل دریایی و رودخانه‌های مستعد از موجبات آینده روشن خوزستان در حوزه آبزی‌پروری است و طبق شاخص‌های جهانی شرایط لازم برای خوزستان وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های خوبی در حوزه تحقیق و پژوهش وجود دارد، افزود: دانش‌بنیان کردن صنعت در پروژه‌هایی همچون شیلات بی‌شک یک شرایط مناسب برای توسعه است.
حسینی اظهار کرد: آبزی‌پروری در کنار نخیلات  ظرفیت خوبی برای توسعه و عمران منطقه است. بازار شیلات نیروی محرکه تولید است و نیاز داریم اطلاعات آبزی‌پروری این استان به سایر استان‌ها به اشتراک گذاشته شود. وی افزود: دیپلماسی فعال وزارت جهاد کشاورزی از طریق وزارت صمت و وزارت امور خارجه سبب شده اتفاقات خوبی بویژه در بازارهای چین و روسیه رخ دهد؛ البته بازار عراق برای ما مهم است و باید با ایجاد کارگروه‌های مرتبط، صادرات شیلات به این کشورها تسهیل شود.


هیچ‌گونه کشت تراریخته در ایران نداریم

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه هم‌اکنون هیچ محصول دارای مجوز کشت تراریخته در کشور وجود ندارد، گفت: در برخی مناطق به شکل آزمایشی محصول تراریخته کشت شد که جلوی آن را گرفتیم.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سیدمجتبی خیام‌نکویی در نشست با استاندار چهارمحال‌وبختیاری اظهار داشت: با بحث تغییر اقلیم جهانی، گرم شدن زمین و عوامل داخلی کشور همچون قطعه قطعه شدن زمین‌های کشاورزی، عدم توجه به دانش و فناوری در بخش کشاورزی، وجود ۷۰ درصد از بهره‌برداران بالاتر از سن ۵۳ سال و عدم برخورداری بهره‌برداران و شاغلین این بخش از سواد مکفی با ۳۴ درصد مطلقاً بی‌سواد و ۳۶ درصد در حد ابتدایی، کشاورزی کشور در آینده با چالش‌های جدی مواجه است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: با تغییر الگوی کشت و ایجاد بسته‌های تشویقی و حمایتی در افق ۴ ساله دولت سیزدهم، کاهش سطح کشت محصولات آبی را خواهیم داشت و در محدودیت کمی شاهد افزایش سطح زیرکشت دیمزار خواهیم بود. باید اتفاقاتی در سطح کشور بیفتد که دولت سیزدهم بتواند عقب‌ماندگی دولت گذشته را در بخش کشاورزی جبران کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8033/9/630599/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها