ایران در ایران


کاهش قابل توجه نرخ بیکاری در استان یزد

یزد - معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد در جمع خبرنگاران از کاهش قابل توجه نرخ بیکاری در استان خبر داد و گفت: بر اساس آخرین آمار مربوط به تابستان 1401 نرخ بیکاری در استان به 7/7 درصد رسیده که کاهش قابل قبولی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.
جعفر رحمانی‌شمسی افزود: همیشه نرخ بیکاری مردان در استان یزد تک‌رقمی بوده و خوشبختانه کمترین نرخ بیکاری را داشته‌ایم اما متأسفانه 70 درصد بیکاران زن استان از بین تحصیلکردگان هستند.
وی اضافه کرد، پایین بودن نرخ بیکاری نشان‌دهنده این است که ما جوانان بیکار کمتری در استان داریم اما آنچه که ایجاد نگرانی می‌کند ورود افراد غیربومی به استان است.رحمانی شمسی افزود: به این نتیجه رسیده‌ایم که روند توسعه در استان باید از صنعتی به دانش‌بنیان پیش برود. لذا در این خصوص مشاغلی که از این به بعد در استان ایجاد خواهد شد از جنس دانش‌بنیانی و فناورانه و از بین افراد فارغ‌التحصیل در دانشگاه‌ها خواهد بود. وی افزود: امسال برای استان 18هزار شغل تعریف شده که با توجه به کاهش نرخ بیکاری نیمی از آن محقق شده است.

پرداخت بهای خرید دام زنده عشایر گلستان آغاز شد

گنبد کاووس - مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عشایری گلستان گفت: پرداخت بهای دام زنده تحویلی عشایر به قیمت تضمینی از سوی اداره کل پشتیبانی امور دام استان آغاز شد.
مهدی شمشادیان اظهار داشت: با هدف حمایت از تولیدکنندگان دام بویژه جامعه عشایری در شرایط خشکسالی مقرر شد امسال دام‌های این قشر با قیمت بیشتر از بازار به‌صورت تضمینی با هدف تأمین گوشت قرمز توسط اداره کل پشتیبانی امور دام گلستان خریداری شود. وی افزود: با اجرای این طرح از هشتم مرداد تا کنون عشایر گلستان هفت هزار و ۹۰۵ رأس بره نر پرواری به وزن ۴۰ تا ۵۵ کیلوگرم را به قیمت هر کیلوگرم ۸۵۰ هزار ریال به پشتیبانی امور دام استان تحویل دادند. مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عشایری گلستان قیمت کل دام تحویلی عشایر به اداره کل پشتیبانی امور دام استان تا کنون را بیش از ۳۱۲ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته و تأمین منابع مالی، پرداخت معوقات عشایر آغاز شده است. شمشادیان افزود: با شروع پرداخت، نگرانی عشایر برای جبران بخشی از هزینه‌های نگهداری و تأمین علوفه و نهاده های دامی برطرف خواهد شد و امیدواریم تا یک ماه آینده کل معوقات پرداخت شود.

«سلمان برقول» سرپرست شهرداری آبادان شد

آبادان - رئیس شورای اسلامی شهر آبادان گفت: با نظر و رأی شورای اسلامی این شهر «سلمان برقول» به‌عنوان سرپرست شهرداری آبادان انتخاب شد.
«محمد دریس» پس از نشست اعضای شورای شهر آبادان برای انتخاب سرپرست جدید شهرداری اظهار داشت: در این نشست برقول با ۶ رأی موافق انتخاب شد. پس از ریزش ساختمان متروپل آبادان که منجر به بازداشت شهردار وقت آبادان شد محمدرضا متور به‌عنوان سرپرست شهرداری آبادان انتخاب و این مسئولیت را بر عهده گرفت. اعضای شورای اسلامی شهر آبادان همچنین در مرداد ماه سال‌ جاری یاسین کاوه‌پور را با 7 رأی به‌عنوان شهردار این شهر انتخاب کردند اما کمیته تطبیق منطقه آزاد اروند انتخاب وی را تأیید نکرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8033/16/630620/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها