کمیته داوران


شکایت کیفری داور بازی پرسپولیس از مازیار زارع

حاشیه‌های بازی ملوان و پرسپولیس همچنان ادامه دارد. ماجرا از این قرار است که پس از تعویض صادق بارانی در دقیقه 90، او روی نیمکت نسبت به تعویض یا شاید نتیجه بازی اعتراض کرد و در حالی که بطری را روی زمین می‌کوبید، حرف‌هایی زد که به گوش داور چهارم، سعید رحیمی‌مقدم، رسید و او از طریق هدست به داور می‌گفت که باید یک کارت زرد به بارانی نشان بدهد. به گزارش ورزش سه، علی صفایی هم زمانی که با تأکید داور چهارم مواجه شد، به سراغ بارانی رفت و به او کارت زرد داد. این اخطار، آتش زیر خاکستر مازیار زارع را شعله‌ور کرد و باعث شد تا او به اعتراض از کنار خط رضایت ندهد و برای برخورد با داور مسابقه وارد زمین شود و در آخر هم جمله‌ای را به زبان آورد که حالا باعث شکایت از سوی این داور باتجربه شده است. در حالی که کریم باقری سعی می‌کرد زارع را آرام کند، او خطاب به داور گفت: «پته‌ات را روی آب می‌ریزم...». این جمله‌ای است که به وضوح در گزارش بازی نیز به آن اشاره شده و علاوه بر این، شکایت کیفری داور بازی از مازیار زارع را به همراه داشته چرا که به نظر تهمتی نامعمول را در خود دارد و این داور شکایت خواهد کرد تا زارع مستندات خود در این باره را در دادگاه ارائه کند. حالا  از یک سو باید منتظر بررسی کمیته داوران از عملکرد تیم داوری این بازی ماند و از سوی دیگر کمیته اخلاق و انضباطی نیز احتمالاً وارد ماجراهای این بازی خواهد شد؛ هرچند که شکایت داور بازی از مازیار زارع، موضوع مستقلی است که برای اعاده حیثیت از این داور باتجربه انجام شده و احتمالاً به سوژه جالب فوتبال ایران تبدیل خواهد شد.

عصبانیت ساپینتو از فیلمبردار تلویزیون

ریکاردو ساپینتو سرمربی پرتغالی استقلال که در بازی با آلومینیوم نیز محروم بود و از روی سکوهای جایگاه ویژه استادیوم آزادی نظاره‌گر عملکرد شاگردانش بود، پس از پایان بازی و در شرایطی که قصد داشت مسیر میکسدزون به سمت رختکن را طی کند، از خبرنگاران آن محل درخواست کرد که دوربین‌های خود را خاموش کرده و از او فیلمبرداری نکنند اما فیلمبردار صدا و سیما و برنامه فوتبال برتر، همچنان مشغول ضبط تصاویر بودند. این اقدام، باعث عصبانیت ساپینتو شد. به نحوی که او به دنبال فیلمبردار مذکور بود که با پا درمیانی اطرافیان، مانع ایجاد درگیری و افزایش تنش میان طرفین شدند. پس از آن، بیژن طاهری نیز راهی اتاقی شد که فیلمبردار جنجالی در آنجا حضور داشت و این گونه به نظر می‌رسید که وی قصد دارد چنانچه فیلم جنجالی از درگیری احتمالی ساپینتو ضبط شده را پاک کند که البته از تصاویر ویدیویی منتشر شده، این گونه به نظر می‌رسد که سرپرست آبی‌ها موفق به انجام این کار نشده است. سرمربی استقلال در ادامه و در محل میکسدزون استادیوم آزادی، با آرامش کامل پاسخگوی سؤالات خبرنگاران و به اعلام نشدن پنالتی به سود تیمش معترض بود. البته محمدحسین زرندی مدیررسانه‌ای استقلال اعلام کرد سوء تفاهم پیش آمده و فیلمبردار از تلویزیون نبوده اما فرد مورد نظر کاور عوامل صدا و سیما را بر تن داشت. گفتنی است رضا کرمانشاهی، ابراهیم میرزابیگی، حسین عسگری، نوذر رودنیل و غلامرضا جباری کارشناسان داوری درباره این خطای مشکوک به پنالتی اعلام کردند که تصمیم داور درست بوده و خطای هند رخ نداده است.

افشاریان: بی‌حساب و کتاب داوران را شلاق می‌زنند

خداداد افشاریان، رئیس کمیته داوران فوتبال دیروز در پاسخ به این سؤال که VAR بالاخره چه زمانی به ایران می‌آید، گفت: «قبل از اینکه درباره این موضوع صحبت کنم باید برای اطلاع همه بگویم که VAR فقط در چهار مورد می‌تواند ورود کند. یک اینکه اگر در محوطه جریمه خطای پنالتی صورت بگیرد، دوم اینکه درباره سالم بودن گل نظر می‌دهد، سومین مسأله هم این است که اگر داور کارت قرمز مستقیم در جریان بازی بدهد، ورود می‌کند، چهارمین مورد نیز درباره اشتباه داور در دادن کارت به بازیکن‌هاست. در بقیه موارد VAR اصلاً ورود نمی‌کند.»
وی در گفت‌و‌گو با برنامه رادیویی «تهران ورزشی» بیان کرد: «اگر بازی‌های این هفته را نگاه کنیم اصلاً موضوعی نبود که ربطی به VAR داشته باشد. یک رفتاری مربیان و بازیکنان روی نیمکت دارند که به هیچ‌وجه مربوط به VAR نمی‌شود و این فشارهایی که به داوران ما می‌آورند به VAR ربطی ندارد. اینکه برخی‌ها اعتقاد دارند که با VAR همه چیز درست می‌شود، اینگونه نیست. ما تا زمانی که ذهن‌مان را نسبت به داوران عوض نکنیم نمی‌توانیم از فوتبال لذت ببریم. اعتراض به داوران به یک استراتژی از سوی بازیکنان و مربیان تبدیل شده است و متأسفانه بی‌حساب و کتاب داوران ما را شلاق می‌زنند. امسال تیم‌ها با پول درشت بسته شدند و دنبال مقصر می‌گردند.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8033/20/630635/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها