ترکیه گوش گروه‌های تحت حمایتش را کشید


در پی اعتراض اهالی عفرین به حضور نیروهای هیأت تحریر الشام در این منطقه ، ترکیه اقداماتی برای بیرون کردن این گروه از این شهر آغاز کرد.
به گزارش ایسنا، روزنامه العربی الجدید اعلام کرد، منابع نظامی وابسته به گروه ارتش ملی سوریه که مورد حمایت آنکارا است، در این باره به این رسانه خبر دادند، ارتش ترکیه موانع بتنی را در گذرگاه‌های «الغزاویه» و «دیر بلوط» در حومه جنوبی عفرین نصب کرده است تا منطقه را کنترل کرده و از ورود مجدد «هیأت تحریر الشام» به این منطقه جلوگیری کند. ارتش ترکیه همچنین اقدام به گشت در ایست بازرسی پلیس نظامی و غیرنظامی در عفرین کرده است تا با این اقدام از خالی بودن این ایست بازرسی‌ها از وجود عناصر هیأت تحریر الشام اطمینان حاصل کند، چراکه عناصر این گروه برای جلوگیری از شناسایی شدن‌شان با لباس پلیس نظامی وابسته به گروه «ارتش ملی سوریه» در این مناطق تردد می‌کنند. این اقدامات در پی ۱۰ روز درگیری داخلی میان گروه‌های همپیمان ترکیه در شمال سوریه انجام شده است که به دلیل آن ۵۸ نفر از جمله ۱۰ غیرنظامی کشته شدند. بنابر گزارش‌ها حدود ۳۰ گروه وابسته به ارتش ملی سوریه بر منطقه مرزی در شمال حلب از جرابلس در حومه شمال شرقی تا حومه غربی عفرین سیطره یافته و از شهرهای اصلی مانند الباب و اعزاز عبور کرده و در این مناطق مستقر شدند.
خبرها از سوریه همچنین حاکی است، پدافند هوایی ارتش سوریه با حمله موشکی اسرائیل در اطراف شهر دمشق مقابله و اکثر موشک‌های شلیک شده را رهگیری و منهدم کرد. یک منبع نظامی در این باره به سانا گفت: این حمله تلفات جانی نداشته و تنها خسارت مادی به جا گذاشت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8033/4/630660/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها