اخبار


شکایت 8 زن از نگهبان پارک

گروه حوادث/  با گذشت یک هفته از دستگیری نگهبان پارکی در شمال شرق تهران به اتهام آزار و اذیت زنان تعداد شاکی‌های وی به 8 نفر افزایش یافت.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، اوایل هفته گذشته مأموران پلیس با شکایت زن جوانی که مدعی بود از سوی مردی در یکی از پارک‌های منطقه مینی سیتی مورد تعرض قرار گرفته نگهبان پارک را که افغانستانی بود دستگیر کردند. شاکی گفت : در حال عبور از پارک بودم که این مرد به بهانه پرسیدن ساعت ناگهان چاقویی زیر گلویم گذاشت و مرا به اتاقک نگهبانی برد و مورد آزار و اذیت قرار داد.
 پس از این شکایت زن دیگری که پرستار بود نیز در شکایتی مشابه گفت:  در خیابان در حال عبور بودم که این مرد به سراغم آمد و با تهدید چاقو به من حمله کرد لباس‌هایم را پاره  و صورتم را زخمی کرد. وقتی مقاومت من و توجه رهگذران را دید، اقدام به فرار کرد. بعد از آن روز هم چندین بار متهم را سوار بر موتور در محدوده لویزان دیدم. زن جوان دیگری نیز گفت:  ساعت سه بعد از ظهر  از کنار پارک رد می‌شدم که این مرد به سمتم آمد و ساعت پرسید. خواستم ساعت را بگویم که چاقویی به سمتم گرفت و گفت اگر همراهش نروم، چاقو را داخل چشمم فرو می‌کند. خواست مرا به قسمت فضای سبز بکشاند که با او درگیر شدم و مقاومت کردم . با دیدن رهگذران اقدام به فرار کرد.
دو زن جوان نیز، در اداره شانزدهم پلیس آگاهی پایتخت منتظر هستند، تا مردی را شناسایی کنند که مدتی قبل قصد آزار و اذیت آنها را داشته است.
اما متهم 29 ساله، منکر آزار و اذیت است و مدعی است به او تهمت زده شده است. او گفت: من به اتهام یک مورد تجاوز بازداشت شده‌ام اما تهمت است و بی گناهم. کیف خانمی گم شد و مرا  به خاطر گم شدن کیف او بازداشت کردند. بعد که به اداره آگاهی منتقل شدم، می‌گوید به او تجاوز شده است.
او ادامه داد: از 13 سال قبل از افغانستان برای کار به ایران می‌آیم. آخرین بار یک سال و نیم قبل به ایران آمدم. ابتدا در ساختمان‌های نیمه ساز کارگری می‌کردم و بعد از مدتی هم یکی از دوستانم که نگهبان پارک بود، دستش شکست. من هم به عنوان نگهبان در پارک مشغول به کار شدم. اما آزار و اذیت زنان را قبول ندارم.سرهنگ علی ولیپور، رئیس پلیس آگاهی پایتخت با اعلام خبر گفت: تحقیقات برای شناسایی شاکی‌های احتمالی پرونده از سوی کارآگاهان اداره شانزده پلیس آگاهی ادامه دارد.

مرگ کارگر  یک کارخانه در سمنان

گروه حوادث/کارگر یک کارخانه در سمنان که خودسوزی کرده بود پس از 5 روز بستری در بیمارستان جان باخت.
به گزارش خبرنگار ایلنا، منابع کارگری گفتند: یکی از کارگران پیمانکاری یک کارخانه در حال ساخت  ‌در استان سمنان که ۲۵ مهرماه امسال بر اثر اختلاف با کارفرما اقدام به خودسوزی کرده و دچار جراحات شده بود، بعد از گذشت ۵ روز بستری در یکی از بیمارستان‌های ساری جان باخت.بر اساس این گزارش، کارگر جوان با استفاده از تینر اقدام به خودسوزی کرده بود که بلافاصله سه نفر از همکاران وی برای کمک و نجات او اقدام کردند اما خودشان نیز دچار سوختگی شدند. او همراه یکی از همکارانش به بیمارستان سوختگی ساری منتقل شد و دو کارگر دیگر در بیمارستان کوثر سمنان بستری شدند، اما شامگاه جمعه بر اثر شدت جراحات وارده و مشکلات تنفسی بعد از حادثه جان باخت.به گفته این منبع کارگری، هویت این کارگر «کاوه جهانبخش» و اصلیت وی خوزستانی است. او برای کار به سمنان مهاجرت کرده و به صورت روزمزدی با پیمانکار کارخانه مشغول کار بود.

حادثه مرگبار برای کارگر کارخانه نساجی

گروه حوادث/ یکی از کارگران کارخانه نساجی واقع در شهرک صنعتی شرق سمنان حین کار با دستگاه جان خود را از دست داد.
به گزارش ایلنا، بر اساس گفته‌های شاهدان عینی، این حادثه عصر پنجشنبه (۲۸ مهر) هنگامی رخ داد که یکی از کارگران حین کار با دستگاه در جریان تولید نخ دچار حادثه کار شده و به دلیل کشیده شدن به داخل غلتک‌های دستگاه جان خود را از دست داد. هویت این کارگر «مهدی جهانی» حدود ۲۵ساله اهل گرگان و ساکن سمنان است.

قاتل پسردایی در انتظار مجازات
​​​​​​​
گروه حوادث/ پسر جوانی که در یک درگیری خانوادگی پسردایی‌اش را به قتل رسانده بود، در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، رسیدگی به این پرونده از تابستان سال 1400 با گزارش یک درگیری مرگبار در محله وحیدیه تهران آغاز شد. در ادامه مأموران به محل اعزام شدند و مشخص شد  5 نفر از اتباع بیگانه که با هم نسبت فامیلی داشتند با یکدیگر درگیر شده‌اند و یک نفر با ضربه چاقو به گردنش جان باخته است.با دستور قضایی جسد مقتول به پزشکی قانونی منتقل شد و متهم 20 ساله به نام قادر که در محل درگیری توسط پلیس دستگیر شده بود، به اداره آگاهی فرستاده شد.
قادر پس از حضور در اداره آگاهی و در همان بازجویی‌های اولیه به قتل جمال با ضربه چاقو اعتراف کرد و گفت: من و جمال از دوران کودکی با هم دوست بودیم. روز حادثه پسرخاله‌ها و شوهرخاله‌ام به خانه ما آمدند و سر موضوعی با هم بحث‌مان شد که آنها به یکباره شروع به کتک زدنم کردند من در یک لحظه به آشپزخانه دویدم و باز هم آنها به من حمله کردند و در یک لحظه چاقوی آشپزخانه را برداشتم و برای نجات جانم ضربه‌ای بی هدف زدم که به جمال خورد و او فوت کرد. من قصد کشتن او را نداشتم.
پس از اظهارات صریح متهم و اظهارات شاهدان ماجرا و همین طور نظریه پزشکی قانونی و گزارش پلیس و بازسازی صحنه جرم تحقیقات تکمیل شد و پرونده برای رسیدگی به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.در ابتدای جلسه دادگاه پدر مقتول به جایگاه رفت و گفت: متهم خواهرزاده من است اما او یکی از 10 فرزندم را از من گرفت و به همین خاطر برایش درخواست قصاص دارم. سپس مادر مقتول نیز همین درخواست را مطرح کرد و در ادامه همسر مقتول به جایگاه رفت اما قاضی به او گفت: شما نمی‌توانید برای قاتل همسرتان درخواست قصاص کنید اما در صورت مصالحه و دریافت دیه شما می‌‌توانید درخواست سهم کنید.
بعد از آن متهم به جایگاه رفت و با تکرار اظهاراتش در مراحل بازجویی عنوان کرد: من قصدم کشتن پسردایی‌ام نبود. او از برادر به من نزدیک‌تر بود و ما به هم خیلی نزدیک بودیم.وی در تشریح ماجرای درگیری منجر به قتل نیز گفت: روز حادثه آنها مرا بشدت کتک زدند و من در یک لحظه به آشپزخانه رفتم و در حالی که گیج شده بودم و سرم پایین بود ضربه‌ای با چاقو بی هدف به اطراف پرت می‌‌کردم که از شانس بدم به جمال خورد.قاضی از متهم خواست تا صحنه جرم را در صحن دادگاه بازسازی کند که متهم با بازسازی صحنه نشان داد که در لحظه ضربه زدن چیزی را نمی‌دیده و چند ضربه چاقو را در بالای سرش پرتاب کرده که یکی از آنها موجب قتل مقتول شده است.  
پس از اظهارات متهم وکیل وی به جایگاه رفت و گفت: از آنجا که قتل محرز است، من نمی‌توانم هیچ دفاعی کنم و حرفی ندارم. 
با پایان جلسه دادگاه قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8033/19/630673/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها