اخبـــــار


وزیر آموزش‌وپرورش در نشست با نمایندگان اولیا و مربیان تأکید کرد
ضرورت مشارکت همه مردم در اداره امور مدرسه

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، یوسف نوری در نشست با نمایندگان اولیا و مربیان که به مناسبت هفته بزرگداشت پیوند اولیا و مربیان برگزار شد با بیان اینکه اولیا برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید زحمات زیادی کشیدند و با تشکر از تلاش‌های آنان اظهار کرد: تعطیلی طولانی مدارس باعث شد تا بازگشایی مدارس نیاز به‌ وقت، زمان و پیچیدگی‌های بیشتری داشته باشد که انجام این کار جز با همکاری و مساعدت اولیای دانش‌آموزان میسر نبود.
عضو کابینه مردمی دولت ایران قوی با بیان اینکه چرخش‌های انجمن اولیا و مربیان باید در راستای اسناد بالادستی و سیاست‌های نظام تعلیم و تربیت صورت گیرد، ادامه داد: پیوند اولیا و مربیان به این معنا است که خانواده نهالی را به آموزش‌ و پرورش می‌دهد و با انجام پیوند این نهال ثمره بیشتر و بهتری خواهد داشت، لذا پیوند اولیا و مربیان به تربیت بهتر و بیشتر دانش‌آموزان منجر خواهد شد.
وی افزود: در سند تحول بنیادین مشارکت خانواده هدف قرار داده شده است و اگر مشارکت‌های مردمی با خانواده‌ها در آموزش و پرورش محقق شود، می‌توانیم مشارکت در سایر بخش‌های کشور را داشته باشیم. مشارکت در مدرسه به این‌ معنا است که اولیا و مردم بتوانند از تخصص‌هایشان برای انجام امور مدرسه ازجمله آموزش استفاده کنند و با توجه به اینکه آموزش‌ و پرورش، آموزش عمومی را انجام می‌دهد، ضروری است که در حوزه‌های تخصصی از افراد توانمند خارج از مدرسه که می‌خواهند در امور مدرسه مشارکت داشته باشند، استفاده کند.


ورود دولت سیزدهم برای خرید اتوبوس بعد از 12 سال وقفه
80 درصد منابع خرید اتوبوس را دولت تأمین کرده است

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: حمل‌ونقل عمومی پایتخت تا پایان سال‌جاری به کمک دولت برای خرید اتوبوس‌های داخلی و واردات اتوبوس‌ها در نقطه قابل قبولی قرار می‌گیرد.
پرویز سروری در تشریح روند نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر تهران گفت: در شرایط بسیار بدی در ابتدای ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران حمل‌ونقل عمومی را تحویل گرفتیم و می‌توان گفت تقریباً چهار سال حمل‌ونقل عمومی در تهران روی زمین مانده بود و تنها خروجی داشت و ورودی به ناوگان نداشتیم.
وی افزود: در همین مدت کوتاه که مدیریت شهری جدید کار خود را آغاز کرده است؛ ۵۹۱ اتوبوس را که به علت مشکلات فنی از رده خارج شده بودند با تعمیرات اساسی به ناوگان بازگرداندیم و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس جدید نیز خریداری شد که در این بخش باید از دولت و وزارت کشور قدردانی کنیم.
 وی ادامه داد: بعد از حدود ۱۲ سال شاهد کمک دولت در زمینه خرید اتوبوس بودیم، امر مهمی که ۱۲ سال متوقف شده بود و شهرداری‌ها مجبور بودند برای خرید یک اتوبوس پول ۳ دستگاه اتوبوس را بدهند ولی خوشبختانه در حال حاضر دولت وارد کار شده و ۸۰ درصد منابع مالی این اتوبوس‌های جدید را تأمین کرده است.

آغاز نهضت پارکینگ‌سازی در تهران

شهردار تهران از آغاز نهضت پارکینگ‌سازی در تهران خبر داد و گفت: امیدواریم با ساخت پارکینگ بتوانیم فضاهای عمومی شهر را آزاد کنیم.
به گزارش ایسنا، علیرضا زاکانی در شنبه امید و افتخاری دیگر، پارکینگ طبقاتی امیرکبیر را افتتاح کرد و با اشاره به جزئیات این پارکینگ، گفت: این پارکینگ هوشمند ۵۵۰ ظرفیت جای پارک دارد و به‌صورت زیرسطحی ساخته شده است.
وی با بیان اینکه در سال‌جاری در نظر داریم که ۲۵۰۰ پارکینگ بسازیم، افزود: امیدواریم ۱۰۰۰ فضای جای پارک را تا قبل از پایان سال تحویل شهروندان دهیم.
شهرداری تهران با بیان اینکه مطالعات ۱۶ پروژه ساخت پارکینگ آغاز شده که از این میان ساخت چهار پارکینگ وارد مرحله عقد قرارداد شده و مقدمات ساخت هشت پارکینگ دیگر نیز فراهم شده است، تصریح کرد: حدود دو هفته آینده ساخت یک پارکینگ با ظرفیت ۳۰۰۰ خودرو در منطقه ۲۰ آغاز می‌شود و این نوید خوشی است که با مشارکت دیگران بتوانیم در جای‌جای شهر زمینه نهضت پارکینگ‌سازی را داشته باشیم.

تدوین سند برای رفع خلأهای «ورزش زنان»

معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری از تدوین سندی با هدف رفع خلأهای موجود در حوزه ورزش زنان خبر داد.
به گزارش ایسنا، معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری همزمان با «هفته سلامت بانوان ایرانی» در خصوص اقدامات این معاونت در راستای افزایش سلامت زنان، از تدوین سندی راهبردی در خصوص ورزش زنان خبر داد که ناظر بر جنسیت، فرهنگ و ساخت اجتماعی است. رفع خلأهای موجود در حوزه ورزش زنان از جمله اهداف تدوین این سند است. به‌عنوان مثال در حال حاضر در زمینه نوع پوشش زنان قهرمان ورزشی در میادین بین‌المللی خلأهایی وجود دارد و از این‌رو می‌طلبد قوانین مستندی در این خصوص وجود داشته باشد تا برای چگونگی حضور زنان در میادین بین‌المللی ورزشی به آن قوانین رجوع شود.
این معاونت با تأکید بر لزوم «ایده‌پردازی» در حوزه ورزش زنان، از ایجاد «شبکه تخصصی استارتاپی ورزش بانوان»  خبر داد تا از طریق آن علاوه‌ بر ایجاد کسب‌وکار، نوآوری اجتماعی رخ دهد و بتواند بحث‌های محتوایی ورزش زنان را پوشش دهد.

۳ فوتی و شناسایی ۲۰۹ بیمار جدید کرونا

بنابر اعلام وزارت بهداشت، از ظهر  20 مهر تا ظهر۳۰ مهرماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۰۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۳۹ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۵۵۵ هزار و ۹۰۳ نفر رسید. متأسفانه در طول این بازه زمانی، ۳ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری، به ۱۴۴ هزار و ۵۴۳ نفر رسیده است. خوشبختانه تاکنون ۷ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۲۷۸ نفر از بیماران، بهبود یافته  یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. ۱۳۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون ۵۴ میلیون و ۲۹۱ هزار و ۵۷۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. همچنین تاکنون ۶۵ میلیون و ۱۰۹ هزار و ۷۸۷ نفر دوز اول، ۵۸ میلیون و ۵۱۴ هزار و ۷۵ نفر دوز دوم و ۳۱ میلیون و ۲۹۹ هزار و ۴۰۰ نفر نیز دوز سوم و بالاتر واکسن کرونا را در کشور تزریق کرده‌اند. مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۴ میلیون و ۹۲۳ هزار و ۲۶۲ دوز رسید. در شبانه‌روز گذشته ۱۹ هزار و ۵۸۹ دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.
همچنین در حال حاضر چهار شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۸۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۳۰ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8033/22/630677/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها