اخبــار


در نشست مشترک رؤسای قوا تأکید شد
همه دستگاه‌ها دولت را در اجرای برنامه‌هایش یاری کنند

سران سه قوه در نشست مشترک که بعد از ظهر دیروز (شنبه) در محل نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، مهمترین موضوعات و مسائل کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در این جلسه آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه با اشاره به روند رو به رشد اقتصاد کشور، بر ضرورت تقویت نظم و آرامش در همه بخش‌ها به‌ویژه فضای کسب و کار و مراکز تولیدی با حمایت فعالان اقتصادی، تأکید کردند. سران قوا همچنین با اشاره به اینکه امروز دشمن تلاش می‌کند فعالیت مراکز علمی و پژوهشی و فضای تولید و خدمت به مردم با وقفه و مانع روبه رو شود و روند پیشرفت کشور را متوقف سازد، تصریح کردند: بنابراین وظیفه همه دستگاه‌ها و نهادها، همکاری و تعامل در جهت اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های دولت و ناکام گذاشتن دشمنان در رسیدن به اهداف‌شان است.


محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور دستور داد
 برنامه‌های اشتغالزایی دستگاه‌ها با اتکا به ظرفیت‌های مردمی تدوین شود

محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور ظهر دیروز شنبه (30 مهر) در جلسه‌ای با موضوع اشتغال، بر ضرورت ایجاد بانک اطلاعاتی و جمع‌بندی آمار دقیق و یکپارچه برای تدوین برنامه‌های اشتغالزا تأکید کرد و گفت: هیچ دستگاه اجرایی نیست که در زمینه اشتغالزایی مسئولیت نداشته باشد و لازم است ظرفیت تک‌تک دستگاه‌ها در ایجاد فرصت‌های شغلی احصاء شود تا بتوانیم ارزیابی دقیقی نسبت به تعهدات و عملکرد همه دستگاه‌ها در قبال برنامه‌های اشتغالزایی دولت داشته باشیم.
معاون اول رئیس‌جمهور از بانک مرکزی نیز خواست توافقاتی با بانک‌های عامل انجام دهد و صورتجلسه امضا شده بانک‌ها در قبال انجام تعهدات مرتبط با اشتغالزایی را نهایی کند.
مخبر بر ضرورت تسهیل‌گری دستگاه‌های اجرایی برای ایجاد فرصت‌های شغلی در کشور تأکید کرد و افزود: وزارتخانه و نهادهای مسئول باید برنامه اشتغالزایی خود را با محوریت مردم و با اتکا به ظرفیت‌های جامعه تدوین کنند.
در ادامه این جلسه، راهکارهای ایجاد فرصت‌های شغلی و رفع موانع پیش روی اشتغالزایی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی گزارشی جامع از برنامه‌های دولت جهت ایجاد فرصت‌های شغلی تدوین و ظرف دو هفته آینده ارائه کنند.
برنامه‌‌ریزی برای نشاط آفرینی در جامعه
همچنین معاون اول رئیس‌جمهور در جشنواره وحدت اقوام ایرانی با تأکید بر اهمیت نشاط‌ آفرینی در جامعه، بر لزوم برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌های نشاط آفرین در استان‌های سراسر کشور تأکید کرد. 

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8033/2/630696/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها