حسن رحیم‌پور ازغدی :

الآن جنگ کلمات است


گروه سیاسی / عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به برنامه‌ریزی شده بودن اغتشاشات اخیر، گفت: کاملاً معلوم است که یک ائتلاف جهانی از آل سعود، امریکا و رژیم صهیونیستی تا تجزیه‌طلبان داخلی و سفارتخانه‌های چند کشور اروپایی برای این ماجرا کنار هم قرار گرفته بودند.
حسن رحیم‌پور ازغدی در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی در تحلیل خود از حوادث اخیر با بیان اینکه مسأله حجاب بیشتر بهانه بود، گفت: آنچه اتفاق افتاد یک طرحی آماده بوده برای ایجاد درگیری‌های خشن در سطح خیابان و جامعه و کشیده شود به سطح دانشگاه و کوچه و بازار، استفاده از جریان‌های تجزیه‌طلب در غرب و جنوب کشور و حملات مسلحانه به مردم.
وی با بیان اینکه هیچ کشوری در جهان به جز ایران اصل نظام و قانون اساسی را به رأی مردم نگذاشته است، تصریح کرد: هیچ کشوری اجازه نمی‌دهد افرادی که نظام و قانون آن کشور را قبول ندارند، وارد حاکمیت و حکومت شوند؛ این به معنی خودزنی حکومت است. وی با اشاره به ادعاهای کذب کشورهای غربی در دفاع از جمهوریت و دموکراسی با بیان اینکه دم از جمهوری می‌زنند اما خودشان سلطنتی هستند، افزود: امریکا مدعی جمهوری است ولی حتی یک بار قانون اساسی خودش را به رأی مردم نگذاشته است و رئیس جمهور امریکا همین الان هم با رأی مستقیم مردم انتخاب نمی‌شود.
رحیم‌پور ازغدی با اشاره به ضعف عملکردی رسانه‌ای در ماجرای اخیر، اظهار کرد: نهادهای حاکمیتی ما هنوز هم اهمیت رسانه‌ را نفهمیده‌اند و متوجه نیستند که الآن جنگ کلمات است و نوع ارائه مطلب و زمان آن، بسیار مهم است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی  با بیان اینکه فحش‌های چاله میدانی در دانشگاه صنعتی شریف سابقه نداشته و از همین امر می‌شود فهمید که بحث یک مطالبه سیاسی و دانشجویی نیست و همین امر یک شکست بزرگ برای کسانی است که حرفی برای گفتن ندارند، تصریح کرد: جریان دانشجویی انقلاب اسلامی باید به جای دفاع یا حمله مذبوحانه به عملکرد دستگاه‌های حاکمیتی، کارنامه جمعی آنها را بررسی کند؛ تفاوت نقد دانشگاهی با نقد کوچه و خیابان این است که در نقد دانشجویی باید علاوه بر انتقاد، راهکارهای اصلاح نیز ارائه شود.
وی با اشاره به اینکه ما آماج سلطه رسانه‌ای غرب قرار گرفته‌ایم، گفت: سلطه رسانه‌ای غرب یک شبه به وجود نیامده ولی الآن با وجود فضای مجازی و نسل جوان، با یک مقدار، آموزش، خلاقیت و سواد، می‌توانیم از پس آن بربیاییم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8033/5/630700/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها