«ایران» از روند معاملات سهام گزارش می‌دهد

تداوم روند نزولی شاخص‌ها در اولین روز ماه


گروه اقتصادی / روند نزولی شاخص‌ها در اولین روز معاملاتی آبان ماه ادامه یافت تا شاخص کل بورس با کاهش 12 هزار و 161 واحدی، سطح حمایتی یک میلیون و 300 هزار واحد را از دست بدهد و در ارتفاع یک میلیون و 296 هزار واحد بایستد.
در این روز کاهش قیمت در گروه‌های فلزات اساسی، استخراج کانه‌های فلزی و محصولات شیمیایی بیشترین تأثیر را بر روند نزولی شاخص کل بورس داشت.
همچنین قرمز پوشی 358 نماد در مقابل 168 نماد سبز رنگ باعث شد تا شاخص هم وزن نیز یک هزار و 298 واحد از ارتفاع خود را از دست بدهد و به عدد 377 هزار واحد برسد.
در فرابورس نیز شاخص آیفکس با کاهش 71 واحدی روبه‌رو شد و در ارتفاع 17 هزار و 782 واحد به کار خود پایان داد.
در جریان معاملات دیروز، هرچند که در ابتدا شاهد ورود پول حقیقی به معاملات بازار بودیم، اما افزایش عرضه‌ها در ساعات پایانی باعث شد تا بیش از 220 میلیارد دیگر از معاملات سهام خارج شود و این شاخص اولین روز ماه جدید را به رنگ قرمز به پایان رساند. همچنین در این روز بیش از 10 میلیارد تومان نیز از صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت خارج شد تا خروج پول از تمامی تالارهای بازار سرمایه به ثبت رسد.
دیروز، صف‌های خرید در بازار نیز با افت محسوسی روبه‌رو شد و در مقابل 59 نمادی که در صف خرید قرار داشتند، 67 نماد نیز در پایین‌ترین قیمت مجاز روزانه به صف نشستند.
این رویه در سرانه خرید و فروش حقیقی‌های بازار نیز قابل مشاهده بود و درحالی که سرانه خرید حقیقی‌ها با کاهش 6 درصدی همراه شد، سرانه فروش آنها به میزان 5 درصد افزایش یافت.
با وجود این ارزش معاملات خرد با بهبود جزئی نسبت به روز معاملاتی قبل روبه‌رو شد و با ثبت 2 هزار و 329 میلیارد توان، بالای میانگین 30 روز گذشته ایستاد.
ترین‌های بازار
دیروز، سه گروه هتل و رستوران با منفی 5.99 درصد، پیمانکاری صنعتی با 2.65 درصد و سرمایه‌گذاری با 2.46 درصد بیشترین بازدهی منفی و سه گروه محصولات لبنی با 2.91 درصد، زغال سنگ با 2.68 درصد و تجهیزات صنعتی با 2.22 درصد بیشترین بازدهی مثبت را در بازار به ثبت رساندند.
بیشترین ارزش معاملات در نماد‌های «حکشتی»، «شپنا» و «خگستر» اتفاق افتاد و نمادهای «دی»، «خساپا» و «دانا» بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص دادند. بیشترین خالص خرید حقیقی‌ها به نمادهای «فسوژ»، «حکشتی» و «غدشت» تعلق گرفت و حقوقی‌ها در نماد‌های «شپنا»، «حفارس» و «ونوین» بیشترین خرید را به ثبت رساندند.
بیشترین فشار تقاضا در نمادهای «فرآور»، «ثنوسا» و «سدبیر» به ثبت رسید و نمادهای «اپال»، «جم» و «ثغرب» بیشترین فشار عرضه را داشتند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8034/10/630732/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها