مصدومیت ستاره‌ها، افت صلاح و شکست مقابل تیم ته‌جدولی

لیورپول همچنان در بحران


گروه ورزشی/ لیورپول بعد از برد مقابل منچسترسیتی هم نتوانست بر بحران غلبه کند و عملاً در مسیر خارج شدن از جمع مدعیان قهرمانی لیگ برتر انگلیس گام برمی‌دارد. آنها شنبه در زمین ناتینگهام فارست ته جدولی با یک گل مغلوب شدند. تایوو آوونی گلزن این مسابقه هفت سال بازیکن لیورپول بود اما هیچ وقت فرصت پوشیدن پیراهن این تیم را  در یک بازی رسمی به دست نیاورد تا اینکه شنبه در سیتی گراوند، قلب تیم سابقش را شکست و با گل او دیگر تیم قرمزپوش، ناتینگهام فارست به نخستین پیروزی‌اش بعد از نزدیک به سه ماه رسید تا صحبت از تحول در لیورپول بعد از پیروزی مقابل منچسترسیتی و وستهام منتفی باشد. سومین گل مهاجم نیجریه‌ای بعد از انتقال تابستانی از اونیون برلین ثابت کرد بنیان‌های تیم یورگن کلوپ همچنان شکننده است.
آلیسون و نمره قبولی
اگر دست آلیسون بکر بود، بعد از بازی با چند تا از هم‌تیمی‌هایش در رختکن کتک‌کاری می‌کرد. اگر او می‌تواند بهترین بازی‌اش را انجام دهد، چرا بقیه نمی‌توانند؟ این برزیلی تنها بازیکن حاضر در ترکیب اصلی لیورپول - به اضافه الیوت - بود که در این مسابقه نمره قبولی گرفت و این داستان فصل بد تیم کلوپ است. آلیسون یک گل خورد اما دفاع مقابلش پراشتباه بود و روی ضربات شروع مجدد هوشیاری لازم را نداشت. او روی ضربات برنان جانسون و رایان ییتز واکنش‌های عالی نشان داد تا تیم قعرجدول لیگ برتر برد مقتدرانه‌ای به دست نیاورد. او در وقت‌های تلف‌شده به گلزنی هم نزدیک شد و اینکه لیورپول به گل او نیاز پیدا کرد، گویای همه چیز است.
افت محمد صلاح
شانس خوب خط حمله لیورپول در این بازی ته کشیده بود. بعد از دو برد هیجان‌انگیز مقابل منچسترسیتی و وستهام، امیدها شکل گرفت برای اینکه فصل تیم، هر چند با تأخیر، استارت بخورد اما آنها هرگز در لیگ برتر در زمین ناتینگهام به پیروزی نرسیده‌اند و در این بازی شایسته از بین بردن این رکورد نامطلوب نبودند. بعضی ستاره‌ها را نداشتند، دیوگو ژوتا و لوییس دیاس مصدومند، روی داروین نونیس ریسک نشد و تیاگو آلکانتارا با عفونت گوش کنار رفت اما به همین اندازه دقت و کیفیت و باور نداشتند. چند فرصت به دست آوردند، فان‌دایک باید ضربات سر بهتری می‌زد اما صلاح و روبرتو فیرمینو بی‌خاصیت بودند. صلاح مدت‌هاست از شرایط خوب خود دور شده و این یکی از دلایل افت سرخ‌های آنفیلد است. ترنت الکساندر آرنولد مدافع ملی‌پوش لیورپول گرچه عملکرد خوبی داشت اما وقتی به بازی آمد، تیم عقب بود و نتوانست به فرار از شکست کمک کند.


کلوپ: برای این نتیجه توجیهی ندارم
​​​​​​​یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول معتقد است تیمش مستحق شکست برابر ناتینگهام فارست نبود و تأکید کرد که برای تغییر دادن وضعیت فعلی باید بجنگند و ناامید نشوند. این سومین شکست فصل شاگردان یورگن کلوپ در فصل جاری لیگ برتر بود. به این ترتیب لیورپول که در 7 بازی از 11 بازی‌اش در این فصل لیگ برتر جزیره امتیاز از دست داده، با همان 16 امتیازی که داشت در رده هفتم جدول باقی ماند. یورگن کلوپ در نشست خبری پس از بازی گفت: «عملکرد تیم بد نبود ولی توجیهی برای نتیجه پایانی ندارم. ما 4، 5 شانس عالی گلزنی روی ضربات ایستگاهی داشتیم و همه را از دست دادیم و چنین موقعیت‌سوزی‌هایی را به یاد ندارم. باید حداقل یکی از آنها را گل می‌کردیم. این دیداری بود که باید راحت پیروز می‌شدیم ولی باختیم.» سرمربی قرمزهای آنفیلد ادامه داد: «روی اشتباه خودمان گل خوردیم. در واقع توپ را از دست دادیم و یک ضربه ایستگاهی را به آنها هدیه دادیم. نباید این بازی را می‌باختیم و هرچند ناتینگهام خیلی خوب دفاع کرد ولی به اندازه کافی شانس گلزنی داشتیم که بازنده نشویم. وقتی نتوانید کارتان را درست انجام دهید، در نهایت شکست می‌خورید.»



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8034/21/630783/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها