دور دنیا با چند خبر



امریکا
سرکنسول امریکا در اقلیم کردستان با تأکید بر لزوم روابط میان اربیل و واشنگتن، ساختمان جدید کنسولگری اربیل را بزرگترین کنسولگری واشنگتن در جهان خواند. ایرون هیکس همچنین مدعی شد گسترش روابط آن با اقلیم در حوزه کار و تجارت برای تقویت اتاق بازرگانی امریکا و ایجاد فرصت‌های شغلی است.

مجارستان
وزارت خارجه مجارستان با مردود خواندن اظهارنظر اتحادیه اروپا درباره پایان بحران اوکراین، این اتحادیه را جنگ‌طلب خواند. تاماس منچر در حالی بر برقراری صلح به عنوان نیاز اتحادیه تأکید کرد که کمیسیونر اتحادیه اروپا پیش‌تر پایان بحران اوکراین را منوط به شکست خوردن روسیه خوانده و از عزم اتحادیه برای ایستادن در کنار اوکراین تا تحقق این هدف پرده برداشته بود.

عربستان
عبدالمجید تبونه، رئیس جمهوری الجزایر پس از مکالمه تلفنی با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان از عدم حضور این مقام سعودی در نشست اول نوامبر اتحادیه عرب به دلایل پزشکی خبر داد. 

کانادا
14 قانونگذار جدید استان کبک کانادا از ادای سوگند وفاداری به چارلز سوم، پادشاه انگلیس سرباز زدند. این در حالی است که طبق قانون اساسی کانادا، نمایندگان برای شروع دوره کاری خود در پارلمان ملزم به ادای این سوگند هستند. به گزارش روزنامه مونترال، این 14 نماینده متن سوگندنامه را با حذف بخش مربوط به اعلام وفاداری به چارلز سوم قرائت کردند.

افغانستان
برنامه جهانی غذا اعلام کرد از هر 10 نفر مردم افغانستان، 9 نفر قادر به یافتن غذای کافی برای خود نیستند و به عبارت بهتر 90 درصد مردم این کشور غذای کافی برای خوردن ندارند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8034/4/630813/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها