سومین هفته از ارزیابی فنی بازیکنان تیم ملی پیگیری شد

تمرین پاسکاری سرعتی و تک ضرب


گروه ورزشی/ سومین هفته اردوی ارزیابی فنی بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان دیروز در زمین چمن شماره دو مرکز ملی فوتبال در هوای مطبوع پایتخت پیگیری شد و بازیکنان تیم ملی ایران در فاصله کمتر از یک ماه تا آغاز رقابت‌های جام‌جهانی تمرینات آماده‌سازی خود را زیر نظر کارلوس کی‌روش ادامه دادند. در مرحله نخست تمرین بازیکنان تمرینات اختصاصی را زیر نظر ریکاردو و الکساندر لوپز انجام دادند و پس از پایان این بخش با حضور در زمین چمن آکادمی ملی فوتبال با هدایت سرمربی تیم ملی به تمرین با توپ مشغول شدند. پاس‌کاری سرعتی و تک‌ضرب، تمرینات تاکتیکی و تمرین ضربات نهایی و داخل چهارچوب بخش‌های دیگری از تمرین جدی ملی‌پوشان بود. علاوه‌بر این چهار دروازه‌بان تیم ملی هم پس از انجام تمرینات اختصاصی در پک و پس از آن روی چمن، در بخش تمرینات تاکتیکی درون دروازه قرار گرفتند و در مقابل ضربات تک‌ضرب بازیکنان مهاجم از دروازه حفاظت کردند. بازی درون تیمی در زمینی با ابعاد کوچک بخش دیگری از تمرین دیروز را تشکیل می‌داد. شجاع خلیل‌زاده و امید ابراهیمی که روز شنبه در ساختمان پک تمرین کردند دیروز تمرینات خود را در زمین چمن شماره دو مرکز ملی فوتبال پیگیری کردند.
کی‌روش پرسپولیسی‌ها را مرخص کرد
جلسه تمرینی تیم ملی صبح و عصر دیروز در حالی برگزار شد که طبق هماهنگی‌های به عمل آمده بین کادرفنی تیم ملی و باشگاه پرسپولیس، بازیکنان این تیم امروز در تمرینات تیم باشگاهی‌شان شرکت خواهند کرد. علیرضا بیرانوند، مهدی ترابی، وحید امیری، میلاد سرلک و مرتضی پورعلی گنجی ملی‌پوشان پرسپولیس هستند که طبق نظر کی‌روش در تمرینات تیم باشگاهی خود حاضر خواهند شد. پرسپولیس پنجشنبه در هفته یازدهم لیگ برتر به مصاف مس کرمان خواهد رفت.
گلایه کی‌روش برای آمادگی در جام‌جهانی سوژه شد
کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی کشورمان روز شنبه قبل از تمرینات درباره مسائل مختلفی با خبرنگاران صحبت کرد. بر همین اساس شبکه «الکاس» قطر دیروز در بازتاب مصاحبه کارلوس کی‌روش گلایه این مربی پرتغالی درباره کمبود زمان برای آمادگی در جام‌جهانی را سوژه خود قرار داد. این رسانه قطری به نقل از سرمربی تیم ملی ایران نوشت: «با کمبود زمان برای آمادگی در جام‌جهانی 2022 مواجه هستیم. تلاش می‌کنیم تا این نقص را مثل دیگر تیم‌های دنیا برطرف کنیم.»
2 دیدار تدارکاتی در دستور کار تیم ملی
در حالی که روز شنبه فدراسیون فوتبال اعلام کرده بود که تیم ملی پیش از اعزام به جام‌جهانی با تیم ملی نیکاراگوئه بازی دوستانه برگزار خواهد کرد، دیروز تیم ملی تونس هم به‌عنوان یکی دیگر از حریفان تدارکاتی تیم ملی معرفی شد. در همین خصوص مهدی محمدنبی، نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال اظهار داشت: «دیدار تیم ملی ایران و نیکاراگوئه در تاریخ ۱۹ آبان ۱۴۰۱ در تهران و در ساعت ۱۹.۳۰ برگزار خواهد شد. ملی‌پوشان در آخرین دیدار تدارکاتی خود پیش از شروع رقابت‌های جام‌جهانی به مصاف تیم ملی فوتبال تونس خواهند رفت. این دیدار در تاریخ 16 نوامبر (چهارشنبه 25 آبان‌ماه) در دوحه قطر برگزار می‌شود.»
آشنایی با آخرین حریف ایران قبل از جام جهانی
طبق برنامه فدراسیون فوتبال کشورمان، تونس آخرین رقیب تدارکاتی شاگردان کی‌روش است. عقاب‌های کارتاژ(لقب تیم ملی تونس) که ششمین حضور خود در جام‌جهانی را پیش رو دارند، در گروه D جام بیست‌و‌دوم با فرانسه، دانمارک و استرالیا هم‌گروه هستند. تونس با قرار گرفتن در رتبه 30 رنکینگ فیفا و سوم قاره آفریقا، یکی از تیم‌های قدرتمند قاره سیاه محسوب می‌شود. تونس پس از صعود به جام جهانی، در انتخابی جام ملت‌های 2023 آفریقا و دیدارهای تدارکاتی برای آماده‌سازی حضور در مسابقات قطر، 6 بازی انجام داده که مقابل گینه استوایی، شیلی، ژاپن و جزایر کومور به برتری رسیده، با نتیجه سنگین 5 -1 مغلوب برزیل شده و برابر بوتسوانا به تساوی بدون گل رسیده است. تونس مانند ایران هیچ‌گاه موفق به صعود از مرحله گروهی جام‌جهانی نشده و فقط یک بار در سال 2004 قهرمانی جام ملت‌های آفریقا را به دست آورده است. رتبه اولی مسابقات قهرمانی آفریقا در سال 2011، قهرمانی سال 1963 جام اعراب و نایب قهرمانی سال 2021 نیز از افتخارات قابل ذکر تونس محسوب می‌شود. تیم ملی کشورمان تاکنون دو بار مقابل این تیم قرار گرفت و اولین بار در سال 91 به تساوی 2-2 دست یافت و دومین بار هم در سال 97 با گل به خودی میلاد محمدی مغلوب حریف شد.
تونس تنها تیم عربی با شانس صعود 
با نگاه به تیم‌های عربی حاضر در جام‌جهانی 2022 به نظر می‌رسد تونس شانس اول اعراب برای صعود از مرحله گروهی در جام‌جهانی 2022 باشد. بر همین اساس عیسی المسمار خبرنگار عربستانی در تحلیل شانس صعود چهار تیم عربی (تونس، مراکش، عربستان و قطر) در مرحله گروهی جام‌جهانی نوشت: «درباره شانس صعود در گروه‌های تیم‌های عربی به نظرم تونس بیشترین شانس را دارد. تنها رقیب اصلی تونس، فرانسه است و عقاب‌ها می‌توانند استرالیا و دانمارک را کنار بگذارند. گروه عربستان و قطر هر دو سخت هستند. مراکش تیمی قدرتمند است اما در گروه بسیار سختی قرار دارد. در نهایت به نظرم تونس شانس اول اعراب برای صعود از مرحله گروهی است.
تاج: صعودمان از مرحله گروهی جام‌جهانی قابل دسترس است
مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال دیروز در مجمع انتخاباتی هیأت فوتبال استان لرستان حاضر شد و با اشاره به اینکه پدیده جام‌جهانی با هیچ رویداد ورزشی و فرهنگی در سطح دنیا قابل مقایسه نیست، اظهار داشت: «امیدواریم با تلاش‌هایی که در حال انجام است شاهد صعود تیم ملی از گروه خودش باشیم البته باید به این نکته توجه کرد که فوتبال غیر قابل پیش‌بینی است. صعودمان از مرحله گروهی جام‌جهانی قابل دسترس است.» او پس از برگزاری مجمع در جمع خبرنگاران نیز حاضر شد و درخصوص مخالفت تیم فولاد در خصوص مربیگری جواد نکونام عنوان کرد: «نگاه فدراسیون به حضور نکونام برنامه‌ای کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت است و نکونام اکنون تحت قرارداد تیم فولاد خوزستان است و باید شرایطش در این تیم محترم شمرده شود. به‌دنبال این هستیم که تعاملی با فولاد خوزستان برقرار کنیم که این اتفاق بیفتد و نظرمان با کی‌روش بر این است که اگر این اتفاق بیفتد به نفع فوتبال کشور خواهد بود.»

برش
بردیف میهمان ویژه تمرین تیم ملی
​​​​​​​قربان بردیف سرمربی تیم فوتبال تراکتور تبریز به همراه مدیرعامل این باشگاه با حضور در مجموعه تمرینی «پک» با سرمربی تیم ملی فوتبال ایران دیدار کرد و به گفت‌وگو پرداخت. بردیف، در این دیدار با اشاره به وضعیت بازیکنان تراکتور، از آمادگی‌‌اش برای همکاری و تعامل با تیم ملی خبر داد و برای کارلوس کی‌روش و تیم ملی ایران در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر آرزوی موفقیت کرد. کی‌روش نیز در این دیدار با تشکر از همکاری باشگاه تراکتور با تیم ملی، در خصوص شرایط بازیکنان و ضرورت همکاری باشگاه‌ها برای حضور قدرتمند تیم ملی در جام‌جهانی توضیح داد. 

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8034/20/630825/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها