اخبـــــار


معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت اعلام کرد
پیگیری جذب نیروهای طرحی با آزمون استخدامی

معاون توسعه وزارت بهداشت با اشاره به وجود بیش از ۲۴۰ هزار پست خالی در این وزارتخانه، گفت: به نیروهای طرحی به‌عنوان نیروی آموزش دیده و متخصص نیاز جدی داریم و با توجه به اینکه تعیین تکلیف این موضوع دستور رهبر معظم انقلاب است؛ بنابراین تلاش خواهیم کرد تا پایان سال‌جاری نسبت به جذب آنها از طریق آزمون اقدام کنیم.
دکتر رحیمی در مورد آخرین وضعیت تعیین تکلیف نیروهای طرحی وزارت بهداشت، گفت: یکی از موضوعات بسیار مهم برای وزارت بهداشت بحث ساماندهی نیروهای انسانی است که بخشی از این نیروها نیروهای طرحی هستند. وی افزود: تعداد زیادی از نیروهای طرحی در دوران کرونا به‌دلیل نیاز جدی کشور طرح‌شان را تمدید کردند و در حال حاضر دوران طرح‌شان به اتمام رسیده و به طور قطع ایجاد تأمین امنیت شغلی و بکارگیری آنها برای ما دغدغه است.
رحیمی با بیان اینکه تعیین تکلیف وضعیت این نیروها را از مسیرهایی دنبال کردیم، با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی و پیش‌بینی سهمیه قابل توجه برای جذب آنها، گفت: در حال مذاکره با سازمان‌های برنامه و بودجه و اداری و استخدامی برای نهایی کردن مجوزهای استخدام نیروهای طرحی هستیم تا بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا سهمیه قابل توجهی را برای آنها در نظر بگیریم.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت یادآور شد: همچنین مقرر شده استخدام نیروهای طرحی را در قالب طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت پیگیری کنیم تا حداقل بتوان آنها را به‌صورت قراردادی در سیستم وزارت بهداشت بکارگیری کرد.


شرایط بهره‌مندی از صندوق ضمانت «وام اشتغالزایی» زنان سرپرست‌ خانوار

معاونت زنان ریاست جمهوری، شرایط بهره‌مندی از صندوق ضمانت وام اشتغالزایی زنان سرپرست‌ خانوار را اعلام کرد.
 در اجرای «طرح تسهیل ضمانت وام‌های خرد بانکی برای زنان سرپرست خانوار دهک‌های 1 تا 5 درآمدی» یکی از موضوعات مبتلا به زنان سرپرست خانوار دریافت کننده وام بانکی، معرفی ضامن یا ضامنین به بانک است که عموماً یکی از موانع مهم در مسیر دریافت تسهیلات بانکی به شمار می‌آید. بر این اساس دبیرخانه ستاد ملی زن و خانواده مصوبه اولین جلسه ستاد در دولت سیزدهم را به این امر اختصاص داد و طی این مصوبه، مقرر شد تا معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده  با همکاری وزارت تعاون، صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون و بانک رفاه کارگران، امکان صدور ضمانتنامه برای دریافت تسهیلات خُرد اشتغالزایی تا سقف هزار میلیون ریال برای  زنان سرپرست خانوار را فراهم کند.
بر اساس این گزارش، شرایط بهره‌مندی از صندوق ضمانت وام‌های خرد اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار شامل این است که فرد در دهک‌های یک تا ۵ درآمدی قرار داشته باشد و توسط دستگاه‌ها و نهادهای تسهیلگر اشتغال خرد نظیر ستاد ساماندهی مشاغل خانگی، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، (بنیاد برکت)،‌ بنیاد مستضعفان یا نهادهای مشابه به یکی از بانک‌های عامل شامل ملّی، توسعه تعاون، رفاه کارگران، صندوق کارآفرینی امید و پست بانک معرفی شده باشند. همچنین لازم است که  ناتوان بودن فرد وام گیرنده در معرفی ضامن به بانک توسط نهاد ارائه کننده تسهیلات و بانک عامل محرز تشخیص داده شده باشد.
زنان سرپرست خانوار واجد شرایط فوق، پس از معرفی شدن توسط نهادهای تسهیلگر اشتغال به معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، توسط این معاونت به صندوق ضمانت سرمایه‌‌گذاری تعاون معرفی خواهند شد تا فرایند صدور ضمانتنامه تکمیل شود.

لزوم پخش مسابقات جام جهانی در سطح پایتخت

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران از لزوم اتخاذ تمهیداتی از سوی شهرداری برای پخش مسابقات فوتبال جام جهانی خبر داد.
حجت‌الاسلام والمسلمین آقامیری صبح دیروز در تذکر پیش از دستور خود با بیان اینکه مسابقات جام جهانی فوتبال قطر از اواخر آبان‌ماه شروع و تا اواخر آذرماه ادامه دارد، گفت: با توجه به حساسیت امروز در جامعه و هیجانات جوانان که اکثراً علاقه‌مند به فوتبال هستند، لازم است که شهرداری تمهیدات ویژه‌ای را برای پخش زنده تصاویر مسابقات در سطح شهر، تلویزیون‌های شهری، مراکز و سینماها انجام دهد.
وی ادامه داد: البته اطلاع دارم که کارگروه جام جهانی تشکیل شده است اما ضرورت دارد قبل از شروع مسابقات جام جهانی در ۲۹ آبان‌ماه جاری این کارگروه در شورا حاضر شده و برنامه‌های خود را به شورا اعلام کرده و نظرات اعضا نیز احصا شود.


در گفت‌و‌گو با مهر مطرح شد
آماده‌باش تمام مناطق تهران برای طوفان امروز و فردا

رئیس مرکز عملیات اضطراری سازمان مدیریت بحران شهر تهران گفت: با توجه به هشدار وقوع طوفان در تهران، مدیران بحران مناطق ۲۲گانه در آماده‌باش کامل قرار گرفتند.
پدرام قودجانی رئیس مرکز عملیات اضطراری سازمان مدیریت بحران شهر تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار مهر، با اشاره به هشدار وقوع طوفان در تهران گفت: هشدار وقوع طوفان با عنوان هشدار نارنجی برای 2 و 3 آبان در شهر تهران صادر شده است.
وی ادامه داد: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته احتمال رخداد طوفان برای امروزعصر و شب و پیش از ظهر روز سه‌شنبه وجود دارد.
قودجانی درباره آماده‌باش مناطق برای مقابله با گرد و غبار و طوفان‌ها اظهار کرد: مدیران بحران مناطق ۲۲ گانه تهران مأموریت یافتند تا وضعیت تابلوها و درختانی را که احتمال سقوط دارند پیگیری کنند.
رئیس مرکز عملیات اضطراری سازمان مدیریت بحران شهر تهران ادامه داد: همچنین توصیه‌های هواشناسی جهت استحکام سازه‌های موقت، هشدار پرواز هواپیماهای سبک و هشدار عدم صعود به ارتفاعات صادر شده است.

فوت یک بیمار کرونایی

بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت طی شبانه‌روز منتهی به روز گذشته ۱۹۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در ایران شناسایی شد و یک نفر از مبتلایان نیز جان خود را به علت ابتلا به این بیماری از دست داد و ۵۲ نفر از آنها بستری شدند. ۱۳۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.
تاکنون ۶۵ میلیون و ۱۱۱ هزار و ۷۶۷ نفر دوز اول، ۵۸ میلیون و ۵۱۶ هزار و ۱۷۱ نفر دوز دوم و ۳۱ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۶۴۲ نفر، دوز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۴ میلیون و ۹۳۲ هزار و ۵۸۰ دوز رسید.
در حال حاضر ۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۸۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۳۰ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8034/22/630831/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها