«ایران» از جزئیات شوی ضدایرانی غرب در آلمان گزارش می‌دهد

جشن شکست در برلین


گروه سیاسی/ از ابتدای شروع اغتشاشات در ایران جریان‌های اپوزیسیون در کشورهای اروپایی تلاش کردند تا تداوم این آشوبگری را در قلب اروپا ادامه دهند و رسانه‌ها را به خود حساس نمایند. این اتفاق مانند آنچه در ایران گذشت به خشونت و درگیری با پلیس انجامید. حمله به پلیس فرانسه و انگلیس، حمله به سفارتخانه‌ها و همچنین حمله به اماکن مذهبی و مساجد از جمله اقدامات اپوزیسیون در کشورهای غربی بود که منجر به دستگیری ده‌ها نفر از آنها توسط پلیس کشورهای اروپایی شد. این ماجرا که آبروریزی سیاسی را برای آنها رقم زده بود باعث شد دشمنان ایران برنامه‌ای برای یک تجمع مسالمت‌آمیز و البته بزرگ طراحی کنند. گرچه بیش از یک هفته است که آشوب‌ها در ایران پایان یافته اما فراخوان تجمع بزرگ در آلمان داده شد تا روز شنبه در این کشور یک شوی ضدایرانی را میزبانی کند. همین مسأله بخوبی نشان می‌دهد که خاستگاه آشوب‌ها و تحرکات علیه جمهوری اسلامی نه در داخل که بیرون از مرزها طراحی و اجرایی شده است و کشورهای بیگانه در این ماجرا بشدت دخیل هستند. شواهد دیگر نیز این مسأله را بخوبی عیان می‌کنند.

غیرایرانی‌ها در تجمع چه  می‌خواهند؟
بسیاری از پرچم‌های به اهتزاز درآمده در برلین اما رنگ و بویی از ایران نداشت. پرچم‌های گروه تروریستی الاحوازیه، تجزیه‌طلبان کرد، رژیم‌صهیونیستی، سلطنت‌طلبان، همجنس‌بازان، پان‌ترک‌ها و منافقین تنها نمادهایی بودند که حاضران در این نمایش در دست گرفته بودند. پیش از این فراخوان، تلاش بسیاری شد تا حاشیه آشوب‌های اپوزیسیون در شهرهای اروپا و برخورد پلیس با آنها مخابره نشود و دستورالعمل‌های فراوانی برای عدم زد و خورد صورت گرفت. در حالی‌که ضدانقلاب برای آشوبگران ایرانی نسخه ساخت کوکتل مولوتف و استفاده از سلاح می‌پیچد، اما هزاران کیلومتر دورتر در تجمع آلمان، از ممنوعیت تمسک به خشونت تا حتی نریختن زباله در خیابان در اطلاع‌رسانی‌های متعدد انجام شد تا به شکل مسالمت‌آمیز برگزار شود، اما این مسأله هم باعث نشد تا گروه‌های مختلف با یکدیگر همسو شوند. وابستگان به گروهک منافقین در شعارهای خود به مبارزه با رژیم سلطنتی پهلوی نیز اشاره داشتند که سلطنت‌طلبان با آنها درگیر شدند. حضور پررنگ پرچم تجزیه‌طلبان کرد نیز موافقان و مخالفانی داشت که البته به علت کثرت آنها، سلطنت‌طلبان نتوانستند مقابل آنها قرار بگیرند. 
همه این موارد و تعداد بالای پرچم‌های تجزیه‌طلبان ضدایرانی در این نزاع‌های درون اپوزیسیونی نشان داد آنها که با موجودیت ایران مشکل داشتند پیروز این مانور سیاسی بودند. چهره‌های غیرایرانی در این تجمع نیز به شکل قابل‌توجهی در تصاویر مخابره شده به چشم می‌خورد. آلمانی‌ها، اوکراینی‌ها، کردهای سوریه و ترکیه، افغان‌ها و حتی تصاویر افراد آفریقایی با در دست داشتن عکسی از مرحومه مهسا امینی نشان می‌داد جمعیت زیادی احتمالاً با وعده‌های فراوان به این تجمع آورده شده‌اند. از جمله مهم‌ترین نکات کمتر اشاره شده، فراخوان افرادی بود که با پناهندگی تابعیت مضاعف اخذ کرده بودند.

شورش علیه تنها حکومت دینی جهان
اما بیشترین سخنرانی‌ها در این تجمع به کسانی اختصاص داشت که خود را اقلیت جنسی معرفی می‌کردند. بیانیه‌خوانی مردان زن‌نما با ظاهری زننده اقدامی بود که تنه به تنه لخت شدن یک زن ضدایرانی در تجمع چندی قبل هلند می‌زد. 
در این بیانیه که گفته شد از سوی جامعه همجنس‌بازان ایرانی نوشته شده است به صراحت آمده که دموکراسی در شرایطی که آزادی جنسی برای همجنس‌بازان زن و مرد در نظر گرفته نشود، معنا ندارد. پس از انتشار ویدیوی این فرد برخی افراد با انتشار تصویر او از وی به‌عنوان یک آزارگر جنسی که به آنها آسیب رسانده، یاد کردند.
شخص دیگری با عنوان ملیکا زر که خود را عضو گروه موسوم به شش رنگ معرفی کرده بود، در سخنرانی خود از «بدن‌های به حاشیه رانده شده» که «عشق و انتخاب‌شان جرم‌انگاری شده» سخن گفت و او هم دموکراسی را تنها در گرو ولنگاری جنسی معرفی کرد، اما حاشیه‌ها به همین جا ختم نمی‌شود و برخی ایرانیان ساکن آلمان در فضای مجازی خبر داده‌اند که در تجمع برلین، تعرض به یکی از همجنس‌بازان سوژه رسانه‌های این کشور شده است.

تکرار رسوایی کنفرانس برلین
شاید بتوان این اجتماع در برلین را با کنفرانسی که بیش از بیست سال قبل در برلین رخ داد مقایسه کرد. ماجرا از این قرار بود که در سال 79 و پس از انتخابات مجلس ششم بنیاد هاینریش بل که وابسته به حزب سبز آلمان و نزدیک به رژیم صهیونیستی است در اقدامی تصمیم به برگزاری کنفرانسی با حضور عناصر ضدانقلاب می‌گیرد. در روز ابتدایی برگزاری این کنفرانس درگیری‌های لفظی بین حضار بالا می‌گیرد چرا که هر کدام از حاضران نقشه‌ای متفاوت برای ایران دارند که دیگری آن را قبول ندارد. در بیرون از سالن نیز اعضای حزب کمونیست کارگری اجتماع کرده بودند و ساز خود را می‌زدند. تصویر هرج و مرج در این کنفرانس به دلیل اختلافات جریان‌های اپوزیسیون حتی به اینجا رسید که همزمان با سخنرانی یکی از افراد دعوت شده، فردی همجنس‌بازعریان شد و زنانی هم شروع به رقصیدن کردند. 
این جلسه که با حضور گروه‌های مختلف برگزار شده بود توسط 20 شبکه خبری رسانه‌ای شد تا جایی‌ که تنها بی بی سی با چهار دوربین و 12 خبرنگار به میدان آمده بود. اما این اختلافات خود نشان از تشتت گروه‌های ضدانقلاب داشت.
در ماجرای تجمع برلین نیز رسانه‌های بسیاری برای پوشش دادن آن به نام مردم ایران به صحنه آمدند. شبکه‌های فارسی زبان بیگانه به خصوص شبکه سعودی ایران اینترنشنال که تبلیغات زیادی برای این تجمع کرده بود لحظه به لحظه این تجمع را پوشش می‌داد و تلاش داشت تا آن را با عنوان «تجمع گسترده ایرانیان» معرفی کند. با این حال اجتماع برلین نیز با برهنه شدن و حضور پررنگ تجزیه طلبان و گروهک‌های تروریستی تصویری مانند کنفرانس برلین در 22سال قبل به نمایش گذاشت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8034/5/630832/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها