دیگه چه خبر؟


«سیما شهرکی»؛ لیدر‌سازی و چهره‌تراشی به سبک شبکه سعودی

 خبر اول اینکه،‌وقتی شبکه سعودی اینترنشنال از یک مجری برنامه آشپزی، لیدر «انقلاب» خیالی در ایران می‌سازد. «سیما شهرکی» با نام مستعار «سیما ثابت» از مجریان رسانه تروریستی اینترنشنال چهره‌ای است که اخیراً با حمایت‌های ویژه آل سعود بر سر زبان‌ها افتاده است. چهره‌سازی که یکی از دلایلش تبدیل شدن «مسیح علی‌نژاد» به مهره سوخته و رسوا شده براندازان خارج کشور است. به گزارش فارس، در حالی که طی هفته‌های اخیر نقطه ثقل کارزار تبلیغاتی-رسانه‌ای آشوب، یعنی تلویزیون «ایران اینترنشنال» بیش از هر زمان تبدیل به پاتوق سیاهکارترین و بدسابقه‌ترین عناصر تجزیه‌طلب مرتبط با تحرکات تروریستی در سیستان و بلوچستان و کردستان شده است، روی این مجری با توهم «لیدری» آشوب‌ها تبلیغات می‌شود. کسی که با سخنرانی در نشست کمیته حقوق بشر پارلمان اروپا با عنوان «سرکوب خیزش سراسری ایرانیان علیه جمهوری اسلامی» ادعاهایی همچون «قتل‌عام مردم به دست نیروهای امنیتی» را مطرح کرد. سیما شهرکی متولد ۱۰ اردیبهشت ۱۳۵۸ در زاهدان و لیسانس صنایع غذایی از دانشگاه فردوسی مشهد است که بدون وجود هیچ مقاله و متن جدی به‌عنوان دارنده دکترای علوم سیاسی با گرایش خاورمیانه از دانشگاه لندن معرفی می‌شود. او در ابتدای ورود به انگلستان یک شرکت آشپزی به راه انداخت و بعد نام خانوادگی مستعار «ثابت» را که یک نام فراگیر در بین وابستگان فرقه بهائیت است برای نوعی بیعت با این فرقه و قرار گرفتن زیر چتر حمایتی آنها انتخاب کرد. او پس از یک سال همکاری با رادیوی فارسی بی‌بی‌سی در سال 97 به اینترنشنال سعودی پیوست. همکاری ای که به سوابق او در ایران و ارتباطاتش با جریانات تروریستی و تجزیه‌طلب سیستان و بلوچستان ارتباط مستقیم داشت. حالا ارتقای سیما ثابت چنان برای کارفرمایان سعودی‌اش اولویت داشته که به او اجازه داده‌اند برنامه‌اش را به تریبونی برای لغزپراکنی‌های شخصی تبدیل کند. ثابت هم البته در خوش‌خدمتی کم نمی‌گذارد. چنانکه وقتی در یکی از برنامه‌ها میهمان برنامه در لوای دلسوزی برای جانبازان از واژه دفاع مقدس استفاده کرد، ثابت در کمال وقاحت و بی‌شرمی از در تقابل با میهمان درآمد که اصولاً «دفاع مقدس» چیست و نام آن اصلاً دفاع مقدس نبوده است! موضعی که به‌عنوان نمونه برای اثبات ذات ضدملی و ضدایرانی این فرد کفایت می‌کند.

آزادی خلبان ایرانی تحت بازداشت آرژانتین

 خبر دیگر اینکه، خلبان ایرانی هواپیمای ونزوئلا که خرداد ماه توسط آرژانتین بازداشت شده بود، آزاد شد. به گزارش دانشجو، کاپیتان غلامرضا قاسمی که خرداد ماه به همراه 14 خدمه ونزوئلایی و همچنین 4 خدمه ایرانی در جریان توقیف یک فروند هواپیما متعلق به ونزوئلا توسط آرژانتین بازداشت شده بود، آزاد شد و ظهر دیروز به میهن بازگشت. خرداد ماه سال‌جاری بود که خبر توقیف یک فروند هواپیمای متعلق به ونزوئلا با ادعای تعلق داشتن این هواپیما به شرکت هواپیمایی ماهان منتشر شد. کاپیتان قاسمی خلبان این هواپیمای ونزوئلایی بود که برای آموزش خلبانان ونزوئلایی به این کشور سفر کرده بود. فرزند خلبان قاسمی اخیراً در بخشی از روایت بازداشت پدر خود و خدمه ایرانی در آرژانتین به نقش امریکا و رژیم صهیونیستی در این ماجرا اشاره کرده و گفته بود: قطعاً این ماجرا برنامه‌ریزی شده بوده، چراکه هنگامی که هواپیما می‌خواهد پرواز کند باید مجوز‌های فرود در فرودگاه مقصد، مجوز‌های عبور از کشور‌های مسیر و فرودگاه جایگزین را هم داشته باشد. دارا بودن مجوز‌های مذکور به این معناست که باید تحت هر شرایطی به این هواپیما خدمات فرودگاهی، ناوبری، ارتباطی، سوخت‌رسانی، آتش‌نشانی و رادیویی داده شود.

ادعای زنده ماندن سلمان رشدی!

 شنیدیم که، پس از آنکه رسانه‌های ایرانی از احتمال وخامت حال سلمان رشدی نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی خبر دادند، مدیر برنامه‌های سلمان رشدی بلافاصله گزارشی ادعایی از وضعیت سلامتی او پس از مورد حمله قرار گرفتن در نیویورک ارائه داد. با این حال تاکنون تصویری از سلمان رشدی منتشر نشده تا صحت و سقم ادعای  مدیر برنامه‌های او مشخص شود. روزنامه گاردین در گزارشی در این باره نوشت: مدیر برنامه سلمان رشدی تأیید کرد که او بینایی یک چشم و کارایی یک دستش را پس از حمله‌ای که دو ماه پیش به او شد از دست داده است. گاردین ادامه داد: میزان کامل جراحاتی که به رشدی وارد شده بود، تاکنون مشخص نبود. اما اندرو وایلی، مدیربرنامه او در گفت‌وگویی با روزنامه ال پائیس شرح داد که این حمله تا چه اندازه جدی بوده و زندگی او را دگرگون کرده است. در این گزارش آمده است: به گفته وایلی، «زخم‌های او عمیق بوده‌اند اما او بینایی یک چشمش را نیز از دست داده است. او سه زخم عمیق در گردنش داشت. یک دستش از کار افتاد چون رشته‌های عصبی بازویش قطع شده بود. او ۱۵ زخم دیگر نیز در ناحیه سینه و نیم‌تنه دارد. طبق گزارش گاردین، مدیربرنامه رشدی بدون اینکه بگوید او هنوز در بیمارستان بستری است یا نه، گفته است که مهم‌ترین چیز این است که او زنده می‌ماند. در این گزارش عنوان شد: وایلی گفته که او و رشدی، پیش‌تر درباره امکان چنین حمله‌ای صحبت کرده بودند. در بخش دیگری از این گزارش آمده است: دو هفته پیش از این حمله، رشدی در گفت‌وگویی گفته بود که احساس می‌کند زندگی «دوباره عادی» شده و ترس یک حمله دیگر چیزی متعلق به گذشته است. گفتنی است نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی در مراسمی برای سخنرانی در نیویورک از سوی فردی به نام «هادی مطر» ٢٤ ساله و ساکن نیوجرسی با چاقو مورد حمله قرار گرفت.

هک ایمیل‌های روزمره برای فضاسازی رسانه‌ای

 دست آخر اینکه، اطلاعیه سازمان انرژی اتمی درباره ادعای نفوذ یک گروه هکری به سرور شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی ایران که با عنوان «افشای اطلاعات سازمان انرژی اتمی» مورد بزرگنمایی رسانه‌های معاند قرار گرفته بود، مشخص کرد آنچه هک شده صرفاً محتوای موجود در ایمیل‌های کاربران و حاوی پیام‌های فنی و تبادلات معمول و جاری روزمره و فاقد ارزش ویژه بوده است. به گزارش ایرنا، سازمان انرژی اتمی پیرامون این ماجرا با اشاره به اینکه مطالب منتشره در فضای مجازی مبنی بر نفوذ به سرور پست الکترونیک شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی با هدف جلب توجه عموم و فضاسازی‌‎‌های رسانه‌ای صورت گرفته است، اعلام کرد: «بدیهی است هدف از انجام اینگونه تلاش‌های غیرقانونی که از روی استیصال انجام می‌شود، به منظور جلب توجه عموم، فضاسازی‌های رسانه‌ای و عملیات روانی بوده و فاقد هرگونه ارزش دیگری است.» این اطلاعیه با اشاره به اینکه بر اساس گزارش دریافتی از واحد فناوری اطلاعات شرکت مادر‌تخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی، دسترسی غیرمجاز از مبدأ یک کشور خارجی مشخص، به سامانه پست الکترونیک این شرکت منجر به انتشار محتوای برخی از پست‌های الکترونیکی در فضای مجازی شده است، افزود: «در پی این امر، واحد فناوری اطلاعات شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی بر اساس ترتیبات پیش‌بینی شده، این موضوع را از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار داد و گزارش اولیه خود را به مسئولان سازمان انرژی اتمی ارائه کرد.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8034/5/630834/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها