سخنگوی دولت در یک برنامه تلویزیونی:

مردم را دسته‌بندی نمی‌کنیم


علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت شامگاه شنبه در برنامه تلویزیونی صف اول، موفقیت‌های یک سال گذشته کشور را علت دامن‌زدن دشمنان به آشوب و ناآرامی‌های اخیر دانست و اظهار داشت: ابزار امروز دشمنان برای مقابله با مردم ایران، جنگ شناختی و رسانه‌ای است. 
در نظم نوین جدیدی که در حال طراحی است، معاندان به دنبال جرقه‌ای بودند تا کشور را مشغول موضوعی کنند تا جوانان ما نتوانند به جایگاهی دست یابند و با تحلیل‌ها و خبررسانی‌های نادرست، کشور و مردم را مشغول خود کنند، اما به فرموده رهبر انقلاب، این حوادث نباید ما را از مسیر اصلی غافل کند.
هندسه در حال تغییر قدرت‌های جهانی
بهادری جهرمی گفت: وقتی هندسه قدرت جهانی دچار تغییر و تحول شود، عملاً موانع سست می‌شود، به همین دلیل، ایران می‌تواند بسیاری از تحریم‌ها را پشت سر بگذارد و در عین حال، هرگز میز مذاکره را ترک نکند و به‌صورت جدی به دنبال استیفای حقوق خود باشد. سخنگوی دولت اظهار داشت: اگر بخواهیم یک تحلیل راهبردی از حوادث اخیر داشته باشیم، باید ببینیم در سطح منطقه و جهان چه حوادثی روی داده است. در ایام اخیر به وضوح شاهد بودیم که تغییراتی در سطح جهانی روی داده است و هژمونی جهانی که با برتری یک کشور همراه بود، در حال تغییر است. 
اینکه چه کشوری در چه جایگاهی در نظم جدید جهانی باشد، اکنون و طی سال‌ها تعیین خواهد شد. به طور طبیعی کشور‌هایی که عملکرد خوبی در این ایام داشته باشند، جایگاه بهتری در جهان آینده خواهند داشت. بهادری جهرمی درباره سیاست خارجی دولت سیزدهم گفت: تلاش شد که با سیاست همسایگی، جایگاهی در شأن ایران در هندسه جدید جهانی محقق شود.
هدف راهبردی دشمنان
سخنگوی دولت تصریح کرد: تحلیل ما این است که دشمن در حوادث اخیر تلاش کرد نگذارد تا کشور در این تغییر نظم جهانی که در حال رقم خوردن است، به جایگاه خود برسد. دشمنان متوجه شدند که مسیر تحریم‌ها جواب نمی‌دهد، به همین علت با جنگ شناختی سعی کردند تا مردم را با مشکلات داخلی مشغول کنند، اما معتقدیم که باید اعتراضات مردم شنیده شود. بدیهی است که حوادث اخیر برنامه‌ریزی شده بود و دشمنان به دنبال بهانه‌ای بودند تا این عملیات را اجرا کنند.
دهه هفتاد و هشتادی‌ها
 بهادری جهرمی درباره موانع پیشرفت کشور اظهار داشت: نظام دیکتاتوری شاهنشاهی، یکی از موانع پیشرفت کشور بود، اما دشمن پس از پیروزی انقلاب اسلامی، موانع بسیاری بر سر پیشرفت کشور ایجاد کرد. هر جا که می‌خواستیم رشد کنیم با تحریم دشمن مواجه بودیم، اما با تغییر نظم جهانی، این موانع از بین می‌رود و در هندسه جدید قدرت جهانی، کشور ما می‌تواند یک صعود جهشی داشته باشد.سخنگوی دولت تصریح کرد: در جنگ، دشمن می‌خواست مانع ما شود، اما به قدرت نظامی تبدیل شدیم. در حوزه اقتصادی نیز این‌گونه بود و بدون تردید در جنگ‌شناختی نیز دشمن موفق نخواهد شد و به طور قطع، جوانان دهه هفتادی و هشتادی، سیلی محکمی به گوش دشمن خواهند زد.
هراس از نقش‌آفرینی ایران
 سخنگوی دولت، ادعای اخیر امریکا درباره فروش پهپاد (پرنده هدایت‌پذیر از راه دور) ایرانی به روسیه را مصداقی از جنگ رسانه‌ای علیه مردم ایران دانست و اظهار داشت: انگیزه امریکایی‌ها از طرح این ادعا، ترس آنها از افزایش نقش‌آفرینی ایران در تحولات جهانی است.  بهادری جهرمی درباره فعالیت‌های دولت در حوزه سیاست خارجی و وضع تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران با ادعای ارسال پهپاد برای استفاده در جنگ اوکراین، گفت: روش دشمن همیشه همین بوده است. وقتی در میز مذاکره حرفی برای گفتن ندارد، سعی می‌کند از سایر اهرم‌ها برای فشار استفاده کند که این روش جدید نیست و آزموده را آزمودن خطاست.
دولتی که دیوارها را برداشته است
سخنگوی دولت همچنین درباره حضور خود در دانشگاه علامه طباطبایی(ره) و اینکه دولت برای به رسمیت شناختن اعتراض، چه برنامه‌ای دارد، گفت: در حوزه شنیدن صداها، ما مردم را دسته‌بندی نمی‌کنیم و هر کسی به هر شیوه‌ای که اعتراض کند، مردم است. بهادری جهرمی اظهار داشت: دولتی که در یک سال به ۳۱ سفر استانی می‌رود، یعنی دیوار را برداشته و آماده شنیدن صدای مردم است. وقتی رئیس جمهور پس از اجرای طرح توزیع عادلانه یارانه به میدان میوه و تره‌بار می‌رود یا وقتی برخی جایگاه‌های سوخت هک می‌شوند، به پمپ بنزین می‌رود یا هنگامی که زاینده‌رود خشک می‌شود، به اصفهان می‌رود، نشان می‌دهد در میدان است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8034/2/630836/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها