بهبود دو پله‌ای اشتغال در استانی که در صدر فهرست آمار بیکاری قرار دارد

کاهش نرخ بیکاری در کرمانشاه با احیای واحدهای تولیدی نیمه‌تعطیل


کرمانشاه - استان کرمانشاه سال‌های زیادی است که در ردیف‌های اول تا سوم نرخ بیکاری قرار داشته است اما شاخص‌های مرکز آمار ایران از وضعیت بیکاری در بهار و تابستان امسال نشان می‌دهد که آمار بیکاری در این استان به‌طور معنا‌داری بهبود یافته است.
رتبه بیکاری استان کرمانشاه در تابستان امسال با کاهش 2 پله‌ای از ۱۵.۴ درصد در بهار امسال به ۱۳.۶ درصد در تابستان کاهش یافت.
استاندار کرمانشاه کاهش نرخ بیکاری استان از ۱۴ درصد در تابستان سال ۱۴۰۰ به 13.6 در تابستان امسال را به‌دلیل بازگشت واحدهای نیمه‌تعطیل و راکد به چرخه اقتصادی و توسعه کارخانه‌ها دانست و گفت: به‌دنبال اشتغال کلان و زودبازده در استان نیز هستیم. با تأکید مسئولان و استانداران دولت سیزدهم مبنی بر بازگشت واحدهای نیمه‌تعطیل و راکد به مسیر تولید و اشتغال افزون بر استان کرمانشاه نرخ بیکاری در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، البرز، ایلام، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، سمنان، قم، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، لرستان، مرکزی و یزد در تابستان امسال روند کاهشی داشت.
بازگشت صدها میلیارد تومان به چرخه اقتصادی کرمانشاه
براساس آمارهای رسمی سازمان صمت، ۱۵ واحد تولیدی در استان کرمانشاه با اشتغالزایی ۵۹۳ نفر از ابتدای امسال تاکنون احیا شده که با احیای این واحدهای راکد ۶۳۰ میلیارد تومان به چرخه اقتصادی استان بازگردانده شده است. همچنین این سازمان اعلام کرده تا پایان امسال پنج واحد راکد دیگر احیا خواهد شد. بر اساس آخرین آمار رسمی، استان کرمانشاه ۹۸ هزار بیکار دارد که از این تعداد ۳۸ هزار نفر معادل ۴۰ درصد دانش آموختگان دانشگاهی هستند. اکنون هزار و ۲۷ واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری ۳۸ هزار و ۴۹۹ میلیارد ریال در استان کرمانشاه وجود دارد که ۳۰ هزار و ۲۸۴ نفر در آنها مشغول به کار هستند.
«بهمن امیری‌مقدم» استاندار کرمانشاه تاکید کرد: کمیته‌ امداد امام خمینی(ره) در راستای ایجاد کارگاه‌های کوچک و مهاجرت معکوس از شهر به روستا ۹۷۵ میلیارد تومان هزینه کرده که در زمینه کاهش حاشیه‌نشینی هم مثمرثمر  خواهد بود. وی از پیگیری همزمان اشتغال کلان و مشاغل خرد در استان خبر داد و گفت: استان کرمانشاه دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیاری است که از این ظرفیت‌ها به‌صورت مطلوب استفاده نشده است. امیری‌مقدم افزود: پیش از این کرمانشاه را به‌عنوان قطب گردشگری، دامپروری، علم، ورزش، فرهنگ و خدمات می‌شناختند اما به‌دلیل عدم مطالبه‌گری مردم از مدیران و مسئولان استانی این موقعیت از استان سلب شده است که با تلاش و مطالبه‌گری خواهیم توانست این جایگاه را به کرمانشاه برگردانیم. وی با اشاره به اینکه در استان کرمانشاه از زمین کشاورزی استفاده بهینه نمی‌شود نیز افزود: در جهت ایجاد اشتغال و کسب درآمد در استان کشاورزان حق اجاره دادن زمین کشاورزی خود را به سایر استان‌ها ندارند و در صورت تخلف همه خدمات ارائه شده از آنها سلب خواهد شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8035/16/630915/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها