خبر در خبر


 ایسنا- سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عمده منبع و منشأ آتش‌سوزی شهریورماه تالاب انزلی عوامل انسانی است، گفت: به دلیل شرایطی که تالاب انزلی دارد نظیر فراهم بودن امکان سکونت و همچنین ساخت‌وسازهایی که در اطراف این تالاب در حال انجام است، چشم طمع خیلی از بهره‌برداران و سودجویان دنبال این تالاب است و گویا آتش‌سوزی‌هایی که انجام شده نیز در راستای پیشروی برنامه‌های سودجویان بوده است.

مهر- داریوش گل علیزاده، رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم گفت: تقریباً هر سال شاهد آتش‌سوزی‌های گسترده در جنگل‌های کشور هستیم که دلیل آن از بین رفتن پوشش‌ گیاهی است.

ایسنا- عباس شیردلی، رئیس اتحادیه صنایع‌دستی استان اصفهان با بیان اینکه هیچ بهبودی‌ در وضعیت صنایع‌دستی ایجاد نشده است، گفت: عدم توجه به بیمه هنرمندان صنایع‌دستی، اجرا نشدن قانون حمایت از هنرمندان، افزایش تصدی‌گری دولت در حوزه‌های خرید و فروش صنایع‌دستی، بی‌توجهی به اصل ۱۴۲ قانون مالیاتی، عدم حمایت از صنایع کوچک و حذف‌ نشدن پیمان ارزی در حوزه فرش و صنایع‌دستی، مسائلی است که اگر حل نشود صنایع‌دستی زنده نخواهد ماند.

ایسنا- عباس جودکی، فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان تیرماه سال جاری کشف یک هزار و ۵۸۱ مورد شکار و صید غیرمجاز در این استان به ثبت رسیده است.

ایرنا- رضا علیخانی کشکک، معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری مازندران گفت : ورود نخستین اتوبوس تفریحی و دریایی آب‌های ساحلی خزر به استان مازندران و منطقه ویژه اقتصادی نوشهر پس از سال‌ها انتظار وارد فصل جدیدی از برنامه‌ریزی‌ها شده است.

ایسنا- هانی خادمی، سرپرست اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی اندیمشک گفت: حمایت از بخش خصوصی برای احداث زیرساخت‌های گردشگری را می‌توان جهش و اقدامی مثبت در جهت توسعه صنعت گردشگری استان خوزستان دانست.

ایسنا- فریدون محمدی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز در حالی که از اقدام برای اصلاح و محدود کردن حریم سه اثر «کاخ مروارید»، «دشت بهشت» و «تپه حیدرآباد» خبر داد، گفت: طبق بررسی‌های انجام شده حدود ۴۰ اثر تاریخی در این استان به صورت فوری به تعیین حریم و عرصه نیاز دارند.

ایسنا- علیرضا آذریان، کارشناس اداره‌ کل حفاظت محیط‌زیست خوزستان با اشاره به تداوم آلودگی هوای استان، از افزایش آلودگی‌ها در پاییز امسال خبر داد و گفت: علاوه بر تکرار و شدت آلودگی‌ها به اندازه کمتر از ۲/۵ میکرون، گرد‌وغبارهای ناشی از صنعت و احتراق در شرایط پایداری هوا در فضا تجمع پیدا می‌کنند و تغییر رنگ هوا در شرایطی که گرد‌وغبار وجود ندارد نیز رخ می‌دهد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8035/17/630918/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها