اخبــــار


پاسخ سرلشکر باقری به تحریم‌های اروپا:
اموالم را مصادره کنید و زغال سنگ بخرید!

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح  در واکنش به تحریم‌های اتحادیه اروپا، گفت: اروپایی‌ها مجازند همه اموال و دارایی‌های من را مصادره و صرف خرید زغال سنگ برای شهروندان اروپایی کنند؛ زمستان سختی در پیش است.
به گزارش مهر، سرلشکر محمد باقری در صفحه شخصی خود نوشت: عصبانیت امریکا و دنباله آن یعنی اتحادیه اروپا البته قابل درک است. از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی را در لیست تحریم‌ها قرار دادند، اما نیروهای مسلح ما از این تهدید فرصت ساختند. اگر روزی آنها سیم خاردار هم از رزمندگان ما دریغ می‌کردند، امروز برای خرید موشک‌های نقطه‌زن و پهپادهای ایرانی، صف کشیده‌اند. وی افزود: در حقیقت این اروپایی‌ها هستند که با در پیش گرفتن مسیر به بن‌بست خورده ارباب‌شان امریکا، دچار عارضه خودتحریمی از حقیقت شده‌اند. ما در فارسی ضرب‌المثلی داریم که می‌گوید «کوری عصاکشِ کورِ دگر شده است.»

ارجاع عوامل کتک‌کاری دانشگاه شریف 
به کمیته انضباطی

هیأت رئیسه دانشگاه صنعتی شریف از کمیته انضباطی این دانشگاه درخواست کرد از تمام ظرفیت‌های قانونی برای جلوگیری از تکرار رفتارهای دور از‌ شأن دانشگاه استفاده کند. به گزارش تسنیم، هیأت رئیسه دانشگاه صنعتی شریف با صدور اطلاعیه‌ای به اتفاقات روز گذشته این دانشگاه واکنش نشان داد. در این اطلاعیه آمده است:
ضمن تشکر از دانشجویان فهیم دانشگاه، که همراهی و همیاری بسیار خوبی در حفظ نظم و امنیت دانشگاه دارند، به استحضار می‌رساند، با توجه به اتفاقات ناشایست رخ‌داده در روز یکشنبه اول آبان 1401 در دانشگاه صنعتی شریف، که عده‌ای دانشجوی قانون‌شکن به تخریب و هنجارشکنی در دانشگاه پرداختند، هیأت رئیسه دانشگاه رفتارهای دور از‌ شأن محیط دانشگاه را قویاً محکوم می‌کند و به‌منظور استمرار فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی، تصمیمات زیر را اعلام می‌نماید:
1. با توجه به صدمات وارده به سالن غذاخوری البرز متأسفانه امکان صرف غذا در داخل سالن وجود ندارد و تا زمان انجام و اتمام تعمیرات و اطمینان از فراهم شدن فضای آرامش، غذا به‌صورت بسته‌بندی‌شده در ضلع جنوبی سلف تحویل دانشجویان خواهد شد.
2. چنانچه مشخص شود افرادی به ضرب‌وشتم و یا فحاشی پرداخته و موجب جراحت دیگران شده‌اند، موقتاً ورود آنها به دانشگاه ممنوع شده و در اولین فرصت به کمیته انضباطی معرفی خواهند شد.
3. به‌منظور ایجاد و حفظ آرامش در دانشگاه، دانشجویانی که در ارزیابی اولیه انجام‌شده، نقش کلیدی در ایجاد ناآرامی داشته‌اند تا اطلاع ثانوی اجازه ورود به دانشگاه را نخواهند داشت. هیأت رئیسه دانشگاه ضمن تأکید بر حفظ آرامش و استقبال از فعالیت‌های قانونمند و برگزاری برنامه‌های دارای مجوز، تکرار هرگونه رفتارهای دور از‌ شأن دانشگاه را مردود دانسته و از کمیته انضباطی می‌خواهد که از تمام ظرفیت‌های قانونی خود همچون تعلیق، اخراج و... برای برخورد با این موارد استفاده کند.

تهران و مسکو توضیح کاملی درباره ادعای 
استفاده از پهپادهای ایرانی ارایه کردند

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت که تهران و مسکو توضیحات کامل و مفصلی را درباره ادعای استفاده از پهپادهای ایرانی در اوکراین ارائه کرده‌اند. به گزارش ایرنا به نقل از الجزیره عربی ، لاوروف روز دوشنبه در سخنانی بار دیگر به ادعای بی اساس غربی‌ها و مقامات اوکراینی مبنی بر استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین واکنش نشان داد و تصریح کرد که ایران و روسیه توضیحات کامل و مفصلی را درباره ادعای استفاده از پهپادهای ایرانی در اوکراین به سازمان ملل متحد ارائه کرده‌اند. لاوروف در ادامه اظهار داشت: روسیه تماس‌های خود را با فرماندهان نظامی در کشورهای مختلف برای بررسی احتمال استفاده کی‌یف از «بمب کثیف» افزایش داده است.
احتمال استفاده کی یف از بمب کثیف
از سوی دیگر یک مقام ارشد نظامی امریکا همزمان با تشدید جنگ اوکراین، احتمال استفاده کی یف از بمب کثیف را ادعایی برای تشدید تنش خواند. این مقام ارشد نظامی امریکا روز دوشنبه به وقت محلی در گفت و گو با خبرنگاران در عین حال ادعاهای روسیه مبنی بر آماده شدن اوکراین برای استفاده از یک بمب کثیف را رد کرد. این مقام امریکایی که نامش بیان نشده است، به خبرنگاران امریکایی اعلام کرد که ایالات متحده دلایلی مبنی بر تصمیم مسکو برای استفاده از سلاح هسته‌ای مشاهده نکرده است. این مقام امریکایی مدعی شد هر گونه تلاش برای سوء استفاده از این ادعا، بهانه‌ای برای تشدید تنش خواهد بود. منابع معتبر ناشناس در کشورهای مختلف اعلام کردند کی یف درصدد یک اقدام تحریک آمیز مرتبط با انفجار به اصطلاح «بمب کثیف» در اوکراین است تا روسیه را به استفاده از سلاح هسته ای متهم کند.

اگر می‌گویند مذاکرات متوقف شده
پس چرا پیام می‌دهند؟

سخنگوی وزارت امورخارجه روز گذشته در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران، در پاسخ به اولین سؤال درباره حمایت امریکا از اغتشاش‌ها و کناره‌گیری از برجام، گفت: رفتار امریکایی‌ها ریاکارانه است. آنها هم ریاکاری می‌کنند و هم رسماً دروغ می‌گویند. واشنگتن بارها از کانال‌های مختلف پیام داده و تأکید می‌کند که آماده بازگشت به توافق است.
ناصر کنعانی تصریح کرد: پاسخ ایران واضح و اقدامات ایران قانونی است. اگر امریکا می‌گوید مذاکرات متوقف شده پس چرا از سوی واسطه‌ها پیام می‌دهد؟ مشخص است که امریکا هم می‌خواهد به توافق برگردد و هم هزینه‌های توافق را نپردازد. سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه افزود: زمینه‌های بازگشت به توافق کاملاً روشن است، اما امریکایی‌ها هنوز دچار دوگانگی هستند هم به تحولات داخلی خود نگاه می‌کنند و هم نیم‌نگاهی به تحولات ایران دارند.
پاسخ متقابل ایران به غربی‌ها
وی در پاسخ به سؤالی درباره واکنش چند کشور اروپایی به اغتشاشات افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده که در برابر اقدامات امریکا و اتحادیه اروپا واکنش متقابل نشان خواهد داد. جمهوری اسلامی ایران در برابر انگلیس این واکنش را نشان داد و رسماً هم اعلام کرد که دربرابر تحریم‌های انگلیس اقدام متقابل انجام داده، در آنجا به برخی از افراد و جریان‌ها میدان داده شد که به نمایندگی و سفارت ایران تعرض کنند.  این اقدام کاملاً متفاوت با قوانین انگلستان است. وزارت امور خارجه لیست تحریم‌ها و نهادهای دولت انگلستان را که در حمایت از اقدامات تروریستی نقش داشتند، اعلام کرد. حمایت از اغتشاشگران و ایجاد فضای تبلیغی و میدان دادن به جریان‌هایی که سابقه تروریستی دارند، رفتاری غیرسازنده است. کنعانی در رابطه با فعالیت‌های مخرب برخی رسانه‌های فارسی‌زبان هم گفت: علیه بی‌بی‌سی و رسانه موسوم به ایران اینترنشنال که به عنوان بازوی اغتشاشات علیه ایران فعالیت می‌کند، تحریم‌هایی را اعمال کردیم. جمهوری اسلامی ایران اقدام متقابل علیه هر طرفی انجام خواهد داد که رفتار غیرمسئولانه در قبال ایران دارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8035/2/631021/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها