اخبار


توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن مرغ منجمد با قیمت ۴۵ هزار تومان آغاز شد

معاون بازرگانی داخلی شرکت پشتیبانی امور دام گفت: روزانه ۱۰۰۰ تن مرغ منجمد با قیمت مصوب در بازار در حال توزیع است و در صورتی که بازار کشش داشته باشد امکان توزیع بیشتر این محصول نیز وجود دارد. به گزارش تسنیم، محمد جعفری معاون بازرگانی داخلی شرکت پشتیبانی امور دام اظهار داشت: توزیع مرغ گرم در بازار بدون مشکل در حال انجام است  و در کنار آن مرغ منجمد نیز بدون محدودیت توزیع می‌شود. وی افزود: در حال حاضر روزانه هزار تن مرغ منجمد با قیمت مصوب هر کیلوگرم 45 هزار تومان در بازار در حال توزیع است و در صورتی که کشش بیشتری وجود داشته باشد امکان توزیع بیشتر این محصول هم هست.  معاون بازرگانی داخلی شرکت پشتیبانی امور دام ادامه داد: مرغ منجمد از طریق مباشری و روش سنتی قبلی، همچنین از طریق سامانه ستکاوا در حال توزیع به خرده فروشان سطح شهرها است. وی تصریح کرد: سامانه ستکاوا با توجه به اینکه در روزهای ابتدایی خود قرار دارد فعلاً در تهران در حال فعالیت است.



صدور سند پنج میلیون هکتار اراضی کشاورزی تا پایان سال


رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: در نشست قرارگاه صدور اسناد اراضی کشاورزی مقرر شد با کمک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سند پنج میلیون هکتار از اراضی کشاورزی صادر شود. به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی درباره صدور سند اراضی کشاورزی افزود: اکنون کارگروهی متشکل از اعضای سازمان امور اراضی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تشکیل شده که موظفند برای تثبیت و صدور اسناد اراضی کشاورزی فرایند کار را سرعت ببخشند. وی با بیان اینکه سازمان امور اراضی متولی حفظ اراضی کشاورزی است، اظهار داشت: سال ۱۳۹۳ با ابلاغ قانون حدنگار، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور متولی صدور اسناد کل پهنه ۱۶۵ میلیون هکتاری کشور اعم از دریا، جنگل، تالاب، اراضی ملی و مستثنیات ملی و شخصی شد و مقرر شد طی مدت پنج سال سند اراضی صادر و در سامانه مربوطه تصویب شود. نیازی تصریح کرد: طبق آخرین آمار‌ها از مجموع ۱۸ میلیون هکتار اراضی کشاورزی، یک میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار از این اراضی دارای سند تک برگ شده که این رقم معادل ۱۰ درصد کل اراضی کشاورزی کشور است. وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۴۰ که قانون اصلاحات ارضی اعلام شد با کمک شورای اجرا کننده وقت، زمین از مالکان گرفته و به زارعین سپرده شد. همچنین در سال ۱۳۴۱ قانون اراضی ملی برای جنگل، مرتع و بیشه‌زار و بیابان صادر شد، بنابراین از همان زمان که برای بخشی از اراضی که ما قبلاً نسق صادر کرده بودیم در اصلاحات ارضی ملی شدند، سند مناطقی برایشان صادر شد و اختلاف بین مردم و ادارات مربوطه استان‌ها از همان زمان یعنی حدود ۶۰ سال پیش شکل گرفت.
رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: برای رفع دعاوی بین مردم و ادارات دولتی، در سال ۱۳۹۴ قانون رفع تداخلات اراضی ابلاغ شد. بر آن اساس کمیسیونی در استان‌ها به ریاست رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها و سایر اعضا تشکیل و مقرر شد مجموعه جهاد کشاورزی به همراه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور دعاوی را حل و فصل کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8038/9/631315/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها