معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

اعطای سند به املاک تصرفی با اولویت حاشیه شهرها


معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران اعلام کرد: آیین‌نامه اجرایی بند «ک» تبصره 11 قانون بودجه سال جاری برای اعطای سند به املاک تصرفی از سوی دولت ابلاغ شد.
محمد آیینی  اظهار داشت: آیین‌نامه اجرایی بند «ک» تبصره 11 قانون بودجه سال جاری برای اعطای سند به املاک تصرفی با اولویت سکونتگاه‌های غیر رسمی یا همان حاشیه شهرها از سوی دولت ابلاغ شد.
معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری اظهار داشت: ایران برای شتاب بخشی در ساخت واحدهای فرسوده و ناپایدار شورای عالی شهرسازی و معماری بسته‌های تشویقی برای ساخت این واحدهای مسکونی را ابلاغ کرد.
آیینی افزود: برای شتاب بخشی در ساخت واحدهای فرسوده و ناپایدار بسته‌های جامع تشویقی شامل تخفیف 50 درصد تا صد درصد رایگان و همچنین در صدور پروانه با کمتر از یک ماه است.
وی گفت: برای بافت‌های فرسوده و ناپایدار تسهیلات بانکی همانند نهضت ملی مسکن بدون رعایت شرایط 4 گانه مبلغ 400 میلیون تومان وام اعطا می‌‌شود که 150 میلیون تومان بدون بهره است. 
معاون وزیر راه و شهرسازی از پرداخت وام ۶۰۰ میلیون تومانی برای احیای بافت فرسوده اطراف حرم امام رضا (ع) خبر داد و بسته‌های جامع تشویقی برای نوسازی این بافت‌ها را تشریح کرد.
معاون وزیر راه وشهرسازی افزود: املاک فرسوده اطراف حرم امام رضا (ع) هم بجز دریافت 400 میلیون تومان، مبلغ 200 میلیون تومان هم تسهیلات مازاد با نرخ 12 درصد بهره می‌برند.
آیینی گفت: از سیاست‌های تشویقی دیگر یک یا دو طبقه تراکم برای افرادی که معبر باز کنند، تسهیلات برای ایجاد کاربری‌های غیر مسکونی و تسهیلات در حوزه پارکینگ‌ها برای جلب مشارکت بخش خصوصی در بافت‌های فرسوده از شورای عالی شهرسازی و معماری به استانداران ابلاغ شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه ۱۱۰ هزار واحد ناپایدار در بافت‌های فرسوده سراسر کشور در دست نوسازی قرار دارد از معرفی بیش از ۶۹ هزار واحد برای دریافت تسهیلات خبر داد.
۱۶۶ هزار هکتار بافت فرسوده، بافت تاریخی و بافت حاشیه‌ای (سکونتگاه غیررسمی) در کشور وجود دارد که ۲۳ درصد سطح شهرها را دربر می‌گیرد که یک سوم جمعیت شهری کشور در این مناطق ساکن هستند. حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بنای ناپایدار در این محلات وجود دارد که فاقد هرگونه سازه هستند و حدود ۱۰ میلیون نفر در این بافت‌های فرسوده  به طور مستقیم در معرض خطر جانی ناشی از حوادث و بلایای طبیعی و زلزله قرار دارند.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تسریع در مقاوم‌سازی و نوسازی این ابنیه با رعایت مقررات ملی ساختمان می‌‌تواند اقدامی شاخص محسوب شود، از ابتدای دولت سیزدهم این موضوع مورد توجه جدی بوده و حفظ جان انسان‌ها به عنوان وظیفه قانونی و شرعی ما در اولویت فعالیت‌های شرکت بازآفرینی شهری ایران قرار گرفته است و با تغییر رویکرد شرکت به توسعه اقدامات در مدیریت نوسازی واحدهای فرسوده، تلاش شده است با تعریف بسته‌های تشویقی مؤثر سرعت نوسازی واحدهای مسکونی لرزان و ناپایدار شتاب بیشتری به خود گیرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8038/11/631323/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها