رئیس سازمان هواپیمایی در گفت‌و‌گو با «ایران» خبر داد

282 پرواز روزانه میان ایران و قطر در زمان برگزاری جام جهانی


در طول یک ماه برگزاری جام جهانی، 282 پرواز میان ایران و قطر تماشاگران را جابه‌جا می‌کنند.
جام جهانی قطر 29 همین ماه آغاز و تا 27 آذرماه ادامه دارد. در مدت یک ماه برگزاری جام جهانی، با توجه به همسایگی ایران و قطر و همچنین حضور تیم ملی ایران در این جام، جابه‌جایی مسافران جام جهانی با پروازهای مستقیم بین دو کشور انجام می‌شود،البته برنامه جابه‌جایی تماشاگران با شناورها و از بنادر جنوبی نیز در نظر است اما هنوز برنامه سفرهای دریایی اعلام نشده است.
محمد محمدی‌بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌و‌گو با «ایران» بیان کرد: بر اساس توافق با قطر هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) و هواپیمایی قطر(قطرایرویز) جابه‌جایی تماشاگران را بر عهده دارند.
وی افزود: روزانه 282 پرواز در مدت یک ماه جام جهانی بین ایران و قطر انجام می‌شود که از میان ایرلاین‌های فعال کشور، فقط هواپیمایی هما عهده دار پروازها است و از 282 پرواز 84 پرواز توسط هما و 198 پرواز توسط قطرایرویز برقرار می شود.
به گفته محمدی از 6 شهر کشور پرواز به مقصد قطر خواهیم داشت در 3 روزی که بازی‌های ایران برگزار می شود برنامه ویژه‌ای با خدمات بیشتر تدارک شده است، البته برای تهیه بلیت پرواز به قطر در زمان برگزاری جام جهانی فقط افرادی که بلیت بازی های جام‌جهانی را خریداری کرده‌اند می توانند بلیت هواپیما خریداری کنند. رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه تاکنون پرواز از شهرهای تهران، کیش، شیراز، اصفهان، مشهد و لار به مقصد دوحه قطعی شده است افزود: برای بازی‌های ایران که روزهای دوشنبه 30آبان، جمعه 4 آذر و دوشنبه 8 آذر است به طور ویژه، برنامه‌ریزی شده تا بتوانیم تماشاگران را روزانه به دوحه جابه‌جا کنیم و سپس بازگردانیم. رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره تعیین قیمت بلیت هواپیما در ایام جام جهانی فوتبال گفت: پروازهای خارجی تابع شرایط ویژه‌ای است. با این حال در این بازه زمانی توافقات خوبی حاصل و مقرر شد  طرف قطری در همین هفته روی سایت خود قیمت بلیت‌ها را بویژه برای سه روز بازی‌های ایران اعلام کند. همچنین ایران ایر نیز از شنبه قیمت‌های بلیت را اعلام خواهد کرد و مردم می‌توانند به سایت مراجعه کنند و بلیت‌های خود را خریداری کنند.
در خصوص قیمت پروازهای قطر در زمان برگزاری جام جهانی، وزیر راه و شهرسازی از قیمت حدود 15 میلیون تومان بلیت رفت و برگشت پرواز به قطر خبر داد. همزمان وزیر ورزش و جوانان در سخنانی از قیمت حدود 11 میلیون تومانی بلیت رفت و برگشت پرواز به قطر خبر داده و گفته بود: هزینه پرواز رفت به قطر 15 میلیون تومان بود که با توجه به سفر راه و شهرسازی به دوحه و رایزنی با مسئولان این کشور قیمت بلیت -یکطرفه- به حدود 5 میلیون تومان کاهش یافت.
آنچه در حال حاضر در برخی سایت‌های فروش بلیت مشاهده می شود، قیمت بلیت پرواز به قطر مثلاً در روز بازی ایران و انگلستان بیش از 30 میلیون تومان قیمت دارد. در این خصوص، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: نمی توانیم مثلاً برای پروازهای جام جهانی قیمتی ثابت را در نظر بگیریم بلکه شرایط و ضوابطی قیمت را تعیین می‌کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8038/11/631324/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها