اخبار


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
۵۰ درصد مواداولیه دارویی در زیرمجموعه تأمین اجتماعی تولید می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد مواد اولیه دارویی در مجموعه‌های دارویی زیرمجموعه تأمین اجتماعی تولید می‌شود، گفت: همچنین ۳۰ درصد تولید و ۳۰ درصد توزیع دارو را انجام می‌دهیم. نگاه ما در این مجموعه نگاه انتفاعی نیست. وزارت رفاه، وزارت مردم است و هدف ما رفع نیاز مردم است و تا سر حد امکان به تولید می‌اندیشیم. صولت مرتضوی پس از بازدید از شرکت کارخانجات داروپخش ضمن تسلیت و محکومیت حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ با بیان اینکه از همه تلاش‌های ارزنده حوزه دارویی شستا تشکر می‌کنم، گفت: با بازدید و مشاهده روند فعالیت‌های شرکت‌های دارویی، بارقه‌های امید در قلبم بارور شده است. امروز در این مجموعه هم شاهد تحقیق و پژوهش و هم تأمین نیازهای دارویی، تولید مواد اولیه، تولید دارو و توزیع مناسب آن هستیم. مرتضوی با اشاره به اینکه متأسفانه در فصل پاییز ویروس آنفلوانزا مشکلاتی را ایجاد کرد، گفت: ناهماهنگی‌هایی در تولید و تأمین وجود داشت که با دستور رئیس جمهور و همت همکاران ما در شرکت‌های دارویی مشکل آنتی بیوتیک و سرم مورد نیاز کشور در حال برطرف شدن است. وی ادامه داد: اکنون ظرفیت تولید ماهانه این شرکت دارویی، سه میلیون واحد است که در یک بازه زمانی مناسب تا آخر سال به شش میلیون سرم در ماه خواهیم رسید. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: امید است بستر صادرات و تأمین محصولات دارویی در کشورهای هدف را نیز فراهم کنیم. در این میان آنچه برای ما اطمینان بخش است، جاری شدن فرهنگ جهادی است. اینکه قرارگاه جهادی تشکیل شده و تولید شبانه روزی انجام می‌شود، قابل تحسین است. 

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
مهارت آموزی یک میلیون و 400 هزار نفر از جوانان در محیط کار

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید: با طرح مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار، زمینه مهارت‌آموزی یک میلیون و 400 هزار نفر از جوانان جویای کار فراهم می‌شود. غلامحسین حسینی‌نیا در گفت‌و‌گو با ایسنا، توسعه مراکز آموزش در محیط واقعی کار را یکی از برنامه‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در اشتغال‌پذیری و پایداری اشتغال عنوان کرده و می‌گوید: مطالعات جهانی نشان می‌دهد که بهترین شیوه آموزش، آموزش در محیط واقعی کار است و ۳۰ درصد از آموزش‌های مهارتی ارائه شده از طریق سازمان فنی و حرفه‌ای به‌صورت تئوری و ۷۰ درصد آموزش‌ها به‌صورت عملی است. وی می‌گوید: افراد در آموزش محیط واقعی کار به واحدهای کارگاهی معرفی شده و تحت پوشش بیمه حوادث قرار می‌گیرند. معاون وزیر کار در عین حال نقش اصناف را در آموزش مستقیم محیط واقعی کار حائزاهمیت دانسته و می‌افزاید: به منظور توسعه مشارکت بخش خصوصی، طرح مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار را با همکاری اصناف در کشور آغاز کرده‌ایم که می‌تواند زمینه مهارت‌آموزی یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از جوانان جویای کار را در کارگاه‌های صنفی تولیدی و خدماتی فراهم کند. 


معامله 20 میلیون دلاری روزانه در سامانه نیمای بانک مرکزی


بانک مرکزی اعلام کرد، مجموع معاملات انجام شده در سامانه نیما ، روز پنجشنبه تا ساعت 17 به معادل 20 میلیون دلار رسید.
به گزارش بانک مرکزی، مجموع عرضه ارز در سامانه نیما (حواله) تا ساعت 17 روز پنجشنبه 5 آبان معادل 570 میلیون دلار و مجموع ارز معامله شده در این سامانه معادل 20 میلیون دلار بوده است.همچنین در بازار متشکل ارزی (اسکناس) تا ساعت 17 روز پنجشنبه 14.9 میلیون دلار با میانگین نرخ 31 هزار و 490 تومان و یک میلیون و 450 هزار یورو با میانگین نرخ 31 هزار و 480 تومان به‌صورت توافقی معامله انجام شد.


رتبه‌بندی معلمان بزودی اجرایی می شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه تأکید کرد: منابع اجرای رتبه‌بندی معلمان آماده شده و منتظر صدور احکام حقوق معلمان از سوی آموزش و پرورش هستیم. به گزارش ایلنا، سید مسعود میرکاظمی در مورد اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان گفت: آیین‌نامه اجرایی این قانون پس از سال‌ها در دولت سیزدهم تصویب و ابلاغ شد و سازمان برنامه و بودجه خود را مکلف به اجرای قانون می‌داند. وی با اشاره به پرداخت علی‌الحساب در شهریور ماه اظهار داشت: حتی سازمان برنامه و بودجه آمادگی پرداخت علی‌الحساب برای حقوق مهرماه را هم داشت. معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: تاکنون احکام معلمان توسط آموزش و پرورش صادر نشده که به‌محض صدور احکام افزایش حقوق لحاظ خواهد شد و حتی منابع مورد نیاز در خزانه برای اجرای این کار در نظر گرفته شده است. میرکاظمی با بیان اینکه اعتبار موردنیاز جهت رتبه‌بندی معلمان در نظر گرفته شده که پس از صدور احکام معلمان در سقف بودجه پرداخت خواهد شد، تصریح کرد: امیدواریم اجرای این طرح علاوه‌بر کمک به بهبود معیشت معلمان به بهبود سطح کیفیت آموزش در مدارس نیز منجر شود. 

آمادگی گمرکات ایران و قرقیزستان برای افزایش مبادلات تجاری

رئیس کل گمرک ایران و سفیر جمهوری قرقیزستان در نشستی مشترک در تهران بر افزایش حجم تجارت بین دو کشور تأکید کردند. به گزارش خبرگزاری صداو سیما، مقدسی گفت: با توجه به عضویت ایران و قرقیزستان در اتحادیه اقتصادی اوراسیا، سازمان منطقه‌ای اکو و سازمان همکاری‌ شانگهای انتظار می‌رود با استفاده از ظرفیت‌های عضویت در این اتحادیه‌های منطقه‌ای، حجم تجارت بین دو کشور افزایش یابد. وی همچنین با اشاره به تفاهمنامه‌های امضا شده بین دو کشور در سال‌های اخیر افزود: دو کشور در زمینه همکاری‌های گمرکی، ترانزیت کالا، مبارزه با قاچاق، تقلب‌های گمرکی و همکاری متقابل اداری، تفاهمنامه گمرکی امضا کردند که با بهره‌گیری از مفاد این تفاهمنامه و اجرای کامل آن به رشد تجارت بین دو کشور کمک خواهد کرد. مقدسی همکاری‌های گمرکی بین دو کشور برای افزایش حجم مبادلات تجاری را با اهمیت دانست و افزود: پیاده‌سازی تیر الکترونیکی، گسترش همکاری‌های آموزشی در زمینه مسائل گمرکی، فراهم کردن زمینه لازم برای امضای سند یاددداشت تفاهم فعالان اقتصادی مجاز (AEO) و امضای پیش‌نویس اسناد همکاری تبادل اطلاعات گمرکی بین دو کشور، نقش بسزایی در توسعه همکاری‌های گمرکی و تسهیل تجارت بین ایران و قرقیزستان خواهد داشت و انتظار می‌رود این موارد در دستور کار گمرکات دو کشور قرار گیرد. رئیس کل گمرک ایران با توجه به اجرای موفق طرح کریدور ساده‌سازی شده با گمرک روسیه پیشنهاد اجرای طرح مشابه را به سفیر قرقیزستان ارائه داد که مورد استقبال قرار گرفت. تورداقون صدیقف سفیر جمهوری قرقیزستان آمادگی کشورش را برای گسترش همکاری‌های گمرکی با ایران اعلام کرد. وی با استقبال از پیشنهاد‌های گمرک ایران، گفت: موارد پیشنهادی برای گسترش و افزایش حجم مبادلات تجاری به بخش‌های گمرکی و مرتبط ارائه می‌شود تا راهکار‌های اجرایی آن پیگیری و انجام شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8038/13/631336/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها