پیش‌بینی ۲۳۸ میلی‌متر باران تا سه ماه آینده در مازندران


ساری - مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور برای سه ماهه منتهی به دی ماه امسال مازندران، ۲۳۸ میلی‌متر بارندگی پیش‌بینی کرده است.
 شهروندان مازندرانی در آبان ماه جاری به طور میانگین شاهد بارندگی ۹۹ میلی‌متری خواهند بود که در صورت تحقق ۳۲ میلی‌متر کمتر از مدت مشابه پارسال خواهد بود.
مجموع بارش ثبت شده در آبان ماه پارسال در مازندران ۱۳۱ میلی‌متر بود که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۹ که ۵۴.۱ میلی‌متر بود، ۱۴۲ درصد افزایش و نسبت به مدت مشابه بلندمدت نیز که ۸۲.۲ میلی‌متر بود، ۵۴.۴ درصد افزایش داشت.
طبق این جدول میزان بارندگی در آذرماه امسال نیز ۳۷.۲ میلی‌متر پیش‌بینی شده است که در صورت تحقق در مقایسه با مدت مشابه سال ماقبل آن ۴۱.۱ میلی‌متر کمتر خواهد بود و برای دی ماه نیز ۷۴ میلی‌متر باران پیش‌بینی شده است که در صورت تحقق، در مقایسه با مدت مشابه سال ماقبل آن تفاوتی نخواهد داشت. طبق گزارش مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی کشور، در آذرماه سال ۱۴۰۰ در مجموع ۷۸.۳ میلی‌متر باران در مازندران به ثبت رسید که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال ماقبل آن حدود ۵۲ و نسبت به مدت مشابه بلندمدت نیز که ۷۰.۷ میلی‌متر بود، حدود ۴۷ درصد کاهش داشته است و میزان بارندگی دی ماه امسال در مازندران در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تغییری نخواهد داشت.
طبق پیش‌بینی مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی، میانگین بارندگی آبان ماه امسال در مازندران ۹۹ میلی‌متر پیش‌بینی شده که بیشترین میزان آن با ۲۱۴ میلی‌متر مربوط به نوشهر خواهد بود و پس از آن رامسر با ۲۰۶، بابلسر ۱۴۵، آمل ۱۱۱ و ساری نیز با ۱۰۸ میلی‌متر شاهد بیشترین میزان بارش باران در دومین ماه از فصل پاییز امسال خواهند بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8038/16/631343/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها