هنرمندان در فضای مجازی


یاد
پیکر زنده‌یاد جلال مقامی در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) به خاک سپرده می‌شود. شهراد بانکی، مدیر روابط عمومی انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم با اشاره به مراسم تشییع زنده یاد مقامی مجری برنامه ماندگار «دیدنی ها» و دوبلور و گوینده فیلم‌ها و مستندهای تلویزیونی و سینمایی بیان کرد: مراسم تشییع پیکر این هنرمند روز یکشنبه هشتم آبان ماه برگزار خواهد شد احتمالاً این مراسم از خانه هنرمندان برگزار شود و پیکر زنده یاد مقامی در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) خاکسپاری خواهد شد.استاد جلال مقامی در سال ۱۳۴۴ در ۲۴ سالگی با فیلم «من مادرم» اولین تجربه بازیگری خود را به دست آورد و تا شروع انقلاب اسلامی در ۴ کار سینمایی ایفای نقش کرد. او بعد از انقلاب نیز در ۳ فیلم بازی کرد اما عمده شهرت وی به اجرای برنامه تلویزیونی دیدنی‌ها بود. مقامی از سال ۱۳۶۲ در ۴۲ سالگی با اجرای برنامه تلویزیونی دیدنی‌ها به تلویزیون آمد و ۱۲ سال در روزهای جنگ و پس از آن در قاب تلویزیون‌های سیاه و سفید چهره متفاوتی به نمایش گذاشت.

پیام تسلیت مسئولان برای درگذشت جلال مقامی
رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت جلال مقامی هنرمند صداپیشه، دوبلور توانمند و مجری پیشکسوت را تسلیت گفت.در بخشی از پیام محمدباقر قالیباف آمده: «درگذشت هنرمند صداپیشه، دوبلور توانمند و مجری پیشکسوت آقای جلال مقامی موجب تأسف و تأثر گردید. صدای دلنشین و اجرای برنامه‌های دیدنی ایشان در طول سال‌ها که با ذوق سرشار و هنرآفرینی همراه بود خاطرات خوش و ماندنی را در نزد مردم به یادگار باقی گذاشته است.»
پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما نیز در پیامی درگذشت مرحوم مقامی را تسلیت گفت.در بخشی از این پیام آمده: «جامعه هنری کشورمان دردانه دیگری را از دست داد. درگذشت جلال مقامی، لطمه‌ای جبران ناپذیر به هنر صداپیشگی و دوبله ایران است. بی‌شک مردم هنر دوست ایران صدای ماندگار استاد مقامی و نیز اجرای دوست‌داشتنی‌اش در برنامه تلویزیونی دیدنی‌ها و برنامه رادیویی از سرزمین نور را که مورد تفقد مقام معظم رهبری قرار گرفته بود، به خاطر سپرده‌اند.»

نما
فیلم سینمایی «طبقه یک و نیم» ساخته نوید اسماعیلی که در ژانر کمدی ساخته شده و بازیگرانی چون مهدی هاشمی، سیروس همتی، امیرمحمد متقیان و صحرا اسداللهی در آن نقش آفرینی کرده‌اند از روز سه‌شنبه ۱۰ آبان‌ماه با بلیت نیم‌بها در سینماهای سراسر کشور روی پرده می‌رود. به گفته نوید اسماعیلی «این فیلم سال ۱۳۹۹ ساخته شده بود ولی شرایط اکران آن مهیا نشد تا اینکه هفته قبل در جلسه‌ای با دست‌اندرکاران فیلم به این نتیجه رسیدیم که با توجه به کمدی بودن داستان، شاید در این شرایط سخت روحی جامعه، بتوانیم به اندازه حتی یک درصد کمکی کنیم که اگر اینطور باشد، همین برای ما نعمت خواهد بود. ما هیچ دیدگاه مادی به اکران این فیلم نداشتیم، ضمن اینکه خودمان هم از جنس مردم هستیم، بیشتر به همین فکر کردیم که بتوانیم با اکران این فیلم، فضای روحی جامعه را کمی بهتر کنیم.»

 نوا
فرهاد ولنجان، مسئول کارگروهی که در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در نظر گرفته شده است، با اشاره به اهمیت سرود انتخابی کشورمان برای این رویداد ورزشی، خاطرنشان کرد که هنوز سرود نهایی انتخاب نشده است؛ چراکه این اثر، باید از شایستگی‌های لازم برخوردار باشد. مسئولیت فعالیت‌های هنری و تولید آثار موسیقایی تیم ملی برای جام جهانی به دفتر موسیقی محول نشده است. گویا کارگروهی که وزارتخانه‌های مختلف از میراث فرهنگی تا ورزش در آن ایفای نقش می‌کنند، در این زمینه تصمیم‌گیر است. البته دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نظر کارشناسی خود را درباره سرود تهیه شده در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اعلام خواهد کرد، اما چیزی که طی این سال‌ها همواره مطرح شده که جای خالی آن احساس می‌شود، نقش کمرنگ موسیقی و سازهای اقوام ایرانی است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8038/24/631366/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها