اخبـــــار


معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور:
باید از مرزهای عقیدتی و روانی جامعه حفاظت کنیم

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور گفت: اهمیت توجه به مرزهای روانی و عقیدتی کمتر از مرز‌های زمینی، سخت‌افزاری و فیزیکی ما نیست و خوشبختانه وزارت دفاع توجه بسیار خوبی به این مرزها دارد.
خزغلی با بیان اینکه بحث خانواده بسیار مورد تأکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است و ایشان از آن به عنوان تنگه احد یاد می‌کنند، افزود: مقصود از این تعبیر آن است که اگر توجه‌ها به این مقوله معطوف نباشد، قطعاً ضربه خواهیم خورد. به همین منظور ما در معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در صدد هستیم که بسیاری از خلأهایی را که در جامعه وجود دارد از طریق تبیین، تشکیل و پایداری خانواده تأمین کنیم. وی ادامه داد: مسائلی که در روز‌های اخیر شاهد آن بودیم، نشان دهنده این واقعیت بود که عمده توجه ما در سالیان گذشته بر اقتصاد و معیشت مردم بود و دشمن توانست در بحث هویتی خلل‌هایی هرچند کوچک را به وجود بیاورد. دشمن با جنگ شناختی بر ذهن و فکر جوانان تأثیر گذاشت و این حوادث باعث شد تا توجه و تمرکز ما به سوی این موضوعات بیشتر از گذشته برگردد.

پرویز سروری:
انتقال نمایشگاه ها به شهر آفتاب مطالبه مردمی است

نایب رئیس شورای شهر تهران اعلام کرد که از ظرفیت حضور زاکانی در جلسه هیأت دولت برای انتقال نمایشگاه‌ها به شهر آفتاب استفاده می‌شود.
پرویز سروری در مورد نحوه ورود مدیریت شهری به موضوع انتقال نمایشگاه‌های پرمخاطب از سایت نمایشگاه بین‌المللی به شهرآفتاب، گفت: انتقال نمایشگاه‌ها به شهرآفتاب یک مطالبه مردمی است، چرا که برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در نمایشگاه بین‌المللی موجب ترافیک، آلودگی هوا و دردسر برای مردم تهران شده است. وی با بیان اینکه می‌بایست با استفاده از ظرفیت موجود برای راضی و قانع کردن دولت استفاده کرد و این مسأله تا انتقال نمایشگاه‌ها به شهر آفتاب ادامه می‌یابد، گفت: از آقای زاکانی نیز می‌خواهیم که با توجه به حضورشان در جلسات هیأت دولت این مسائل را با رئیس جمهور مطرح کنند. سروری با بیان اینکه ما از مسأله انتقال نمایشگاه‌ها به شهرآفتاب عقب نشینی نمی‌کنیم و این یک مطالبه مردمی است، افزود: بر همین اساس ما بشدت به‌دنبال این انتقال هستیم و بر این مسأله تأکید داریم، چراکه بواسطه برگزاری نمایشگاه‌ها در مرکز تهران مشکلات عدیده‌ای برای مردم ایجاد می‌شود.

رشد ۳۰ درصدی صادرات داروهای ایرانی در سال گذشته

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو ضمن تشریح وضعیت بازار صادراتی داروهای ایرانی گفت: ارزش صادرات داروهای ایرانی به روسیه در سال گذشته حدود ۷.۵ میلیون دلار بود و عمده داروهای صادر شده از ایران به روسیه را داروهای زیستی تشکیل می‌دهند.
دکتر حسین شمالی ‌با اشاره به وضعیت صادرات داروی ایرانی به ایسنا، گفت: باید توجه کرد اهمیت صادرات غیرنفتی و نقش آن در مثبت شدن تراز تجاری کشور بر کسی پوشیده نیست. صنعت داروسازی در کشور یکی از صنایع فعال و مهمی است که طی سال‌های گذشته با رشد قابل‌توجهی توانسته نیاز داخل کشور را به داروهای مورد نیاز تا حد قابل‌قبولی رفع کند. در عین حال یکی از راهکارهای توسعه صنعت داروسازی کشورمان با توجه به حجم بزرگ بازار مصرف اقلام دارویی در جهان، توجه به حوزه صادرات اقلام تولید شده به کشورهای هدف است.
وی افزود: صادرات دارو مزیت‌هایی مانند تأمین ارز برای کشور و در نتیجه تسهیل چرخه تولید با امکان واردات مواد اولیه و ملزومات مورد نیاز را دارد. همچنین صادرات دارو می‌تواند با افزایش مقیاس تولیدی که ایجاد می‌کند، به کاهش هزینه‌های تولید منجر شود و از سوی دیگر به‌ دلیل حفظ بازار محصول صادراتی، شرکت تولیدکننده را در راستای ارتقای الزامات کیفی محصول و خطوط تولید مناسب ترغیب کند.
شمالی با بیان اینکه ایران از جمله‌ کشورهایی‌ است‌ که‌ در تولید دارو عملکرد قابل‌‌توجهی‌ داشته‌ و به‌ موفقیت‌های‌ بزرگی‌ دست‌ یافته‌ است، گفت: با این‌ حال تا دستیابی به جایگاه شایسته کشور در زمینه‌ صادرات دارو فاصله زیادی وجود دارد. ارزش صادرات اقلام دارویی کشور در سال گذشته حدود ۶۰ میلیون دلار بوده که این مقدار نسبت به سال پیش از آن با رشد ۳۰ درصدی همراه بوده است. با این حال باید توجه کرد این مقدار تنها پنج درصد از ارزش بازار دارویی داخل کشور را به خود اختصاص می‌دهد و این نشان‌دهنده توان صادراتی اقلام دارویی تولید شده در داخل کشور است. همچنین این مقدار صادرات در مقایسه با میزان صادرات دیگر صنایع کشور نشان‌دهنده سهم ۰.۲ درصدی صنعت دارویی در میان صنایع مختلف کشور است. شمالی با اشاره به کشورهایی که می‌توانند مقصد صادراتی داروهای ایرانی باشند، اظهار کرد: ارزش بازار دارویی سوریه حدود ۳۰ میلیارد دلار است. در عین حال ارزش واردات محصولات دارویی روسیه به‌عنوان سیزدهمین واردکننده بزرگ دارو در سال ۲۰۲۰ برابر ۱۰.۷ میلیارد دلار بوده است که در این سال محصولات دارویی چهارمین محصول وارداتی روسیه بود. همچنین مبدأ واردات دارو به این کشور از کشورهای آلمان به میزان ۱.۹۷ میلیارد دلار، سوئیس به میزان ۱.۲۹ میلیارد دلار، بلژیک به میزان ۸۶۴ میلیون دلار، هلند به میزان ۶۶۷ میلیون دلار و ایالات‌متحده به میزان ۵۰۳ میلیون دلار بوده است. وی با اشاره به وضعیت صادرات داروهای ایرانی به کشور روسیه نیز گفت: ارزش صادرات داروهای ایرانی به روسیه در سال گذشته حدود ۷.۵ میلیون دلار بود که این میزان ۱۲.۵ درصد از کل صادرات کشور بوده است. عمده داروهای صادر شده از ایران به روسیه را داروهای زیستی مانند اینترفرون بتا و فاکتور هفت تشکیل می‌دهند.

فوت سه بیمار مبتلا به کرونا

به گزارش مهر، از 5  تا ۶ آبان ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰۶ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی و ۳۷ نفر از آنها بستری شدند.
مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۵۵۷ هزار و ۲۴۰ نفر رسید. متأسفانه در این تاریخ ۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری، به ۱۴۴ هزار و ۵۶۵ نفر رسید. خوشبختانه تاکنون ۷ میلیون ۳۳۱ هزار و ۴۳۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. ۱۴۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون ۵۴ میلیون و ۳۴۲ هزار و ۴۱۱ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است. در حال حاضر ۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۸۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۳۰ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.
تا کنون ۶۵ میلیون و ۱۱۷ هزار و ۱۵۵ نفر دوز اول، ۵۸ میلیون و ۵۲۲ هزار و ۳۵۷ نفر دوز دوم و ۳۱ میلیون و ۳۲۲ هزار و ۱۲۵ نفر، دوز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۴ میلیون و ۹۶۱ هزار و ۶۳۷ دوز رسید.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8038/22/631383/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها