اخبـــار



تظاهرات در پراگ علیه سیاست‌های دولت

هزاران نفر از مردم جمهوری چک در اعتراض به سیاست‌های دولت خود که در همسویی با امریکا، از کی یف در منازعه آن با روسیه حمایت می‌کند، به خیابان‌ها رفتند. به گزارش ایرنا به نقل از دویچه وله، معترضان در جمهوری چک در حالی به خیابان‌ها رفتند که تأکید می‌کنند، کشور آنها به‌دلیل پیروی از سیاست‌های امریکا و مداخله در جنگ اوکراین، دچار بحران اقتصادی شده است و دود این سیاست‌ها به چشم مردم می‌رود. آنان همچنین خواهان استعفای پتر فیالا، نخست‌وزیر و دولت ائتلافی او هستند و معتقدند، دشمن اصلی آنها دولت پراگ است. در همین ارتباط یکی از این معترضان گفته است: «تظاهرکنندگان، روسیه را دشمن خود نمی‌دانند و معتقدند دولتی که بر آتش جنگ می‌افزاید، دشمن آنها است.» 


هشدار روسیه به امریکا بابت بمب‌های اتمی

سفیر روسیه در امریکا با هشدار درباره شبیه‌سازی حملات اتمی در رزمایش‌های ناتو، از واشنگتن خواست همه تسلیحات اتمی خود را به امریکا برگرداند. به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری تاس، آناتولی آنتونوف در این سخنان با تأکید بر اینکه مانور ناتو به رهبری امریکا در اروپا برخلاف اصول ابتدایی معاهده عدم اشاعه (ان‌پی‌تی) است، گفت: «کشورهای اتمی در برهه‌های تنش و افزایش خطرات، برای ممانعت از وخامت اوضاع، مسئولیتی ویژه دارند. من یک بار دیگر از واشنگتن می‌خواهم همه تسلیحات اتمی مستقر شده در خارج (از امریکا) را به سرزمین ملی خودش برگرداند و از تمرین شبیه‌سازی استفاده از این سلاح با مشارکت سربازان کشورهای غیر اتمی در چهارچوب مأموریت‌های اتمی مشترک ناتو دست بردارد.» وی پس از آن این سخنان را ایراد کرد که وبگاه «پولتیکو» در گزارشی خبر داد، واشنگتن در نظر دارد بمب‌های‌ اتمی ارتقا یافته
 B61-12 را به اروپا ارسال و انبار کند.

امریکا برای لهستان نیروگاه  هسته ای می‌سازد

نخست‌وزیر لهستان خبر داده است، قرار است بزودی شرکت امریکایی وستینگهاوس الکتریک اقدامات لازم برای ساخت نخستین نیروگاه هسته‌ای این کشور را آغاز کند. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، ماتئوش موراویتسکی مدعی شده، تلاش برای ساخت این نیروگاه هسته‌ای با هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و کنار گذاشتن زغال سنگ صورت گرفته است. با این حال این قرارداد، همچنین نشان دهنده روابط نزدیک ورشو با واشنگتن است. این خبر در حالی منتشر شده است که همزمان، کاملا هریس، معاون رئیس جمهور امریکا در توئیتی نوشت: «شراکت امریکا در این پروژه برای همه ما سودمند است و می‌توانیم در کنار رسیدگی به بحران آب‌وهوایی، امنیت انرژی اروپا را تقویت کرده و روابط راهبردی لهستان-امریکا را تعمیق کنیم.» با این حال برخی ناظران معتقدند، این اقدام بیش از آن که به سود لهستان باشد، برای امریکا اهمیت دارد زیرا این پروژه می‌تواند هزاران شغل در امریکا ایجاد کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8039/4/631432/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها