گزارش خبری


روسیه میزبان شانزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه

ایران و روسیه تاکنون ۱۵ نشست در قالب کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه برگزار کردند که در این نشست‌ها اسناد مختلفی تهیه شده و به امضای رؤسای مسئول دو کشور رسیده است. شانزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه نیز قرار است هشتم تا دهم آبان‌ماه به میزبانی روسیه برگزار شود. به گزارش شانا، جواد اوجی، وزیر نفت ، ریاست هیأت ایرانی این کمیسیون مشترک و الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه هم ریاست  کمیسیون مشترک ایران و روسیه از سوی روسیه را برعهده دارد. در کمیسیون مشترک ایران و روسیه نمایندگانی از وزارت نفت، خارجه، امور اقتصاد و دارایی، راه و شهرسازی، نیرو، علوم، تحقیقات و فناوری، جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان، ارتباطات و فناوری اطلاعات و نمایندگانی از ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، ستاد نیروهای مسلح، شورای‌ عالی مناطق تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی، سازمان انرژی اتمی، بانک مرکزی، صندوق توسعه ملی، سازمان ملی استاندارد، اتاق بازرگانی و مرکز تجاری ایران در روسیه حضور دارند که با همتایان خود به گفت‌وگوی کارشناسی برای تدوین اسناد همکاری می‌پردازند. کمیسیون مشترک ایران و روسیه پس از پایان گفت‌وگوها اسناد متعدد همکاری در زمینه‌های مختلف را برای امضا در اختیار وزیر نفت ایران و معاون نخست‌وزیر روسیه قرار می‌دهند. گفتنی است برگزاری نخستین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه به آذرماه سال ۱۳۷۵ برمی‌گردد. این نشست نخستین نشست پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱ بود که مرتضی محمدخان، وزیر اقتصاد و دارایی ایران و اولک داویداف، وزیر امور اقتصاد خارجی روسیه ریاست هیأت‌های دو کشور را در این نشست پنج روزه به‌عهده داشتند. پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه نیز خردادماه ۱۳۹۸ با مسئولیت وزارت نیروی ایران در تهران و اصفهان برگزار شد.


تغییری در سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین نخواهیم داشت

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ‌گونه بحثی در مجلس، کمیسیون انرژی و دولت، مبنی بر تغییر سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین نخواهیم داشت و به‌عنوان رئیس کمیسیون انرژی به شدت این موضوع را تکذیب می‌کنم. به گزارش خانه ملت، فریدون حسنوند با تکذیب شایعه تغییر سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین اظهار کرد: هیچ‌گونه بحثی در مجلس، کمیسیون انرژی و دولت، مبنی بر چنین مسأله‌ای نیست و به‌عنوان رئیس کمیسیون انرژی به شدت این موضوع را تکذیب می‌کنم. وی تصریح کرد: به هیچ عنوان بحث افزایش قیمت بنزین و تغییر سهمیه در دستور کار ما قرار ندارد.

 
صادرات گاز ایران به ترکیه از ۷ میلیارد مترمکعب گذشت

تجارت ایران و ترکیه در ۹ ماهه سال‌ جاری میلادی با رشد ۲۶ درصدی به بیش از ۴.۸ میلیارد دلار رسید و ایران در این مدت بیش از هفت میلیارد مترمکعب گاز به ترکیه صادر کرد.
به گزارش ایرنا، آمارهای منتشر شده توسط اداره آمار ترکیه نشان می‌دهد مبادلات تجاری دو کشور در مدت مشابه سال قبل سه‌میلیارد و ۷۹۹ میلیون دلار اعلام شده بود.
پایگاه خبری کمیسیون اروپا (یورو استات) نیز در گزارشی می‌نویسد ایران در ۹ ماهه سال‌جاری میلادی هفت میلیارد و ۸۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی به ترکیه صادر کرده است. ایران در مدت مشابه سال قبل هفت میلیارد و ۳۹۰ میلیون مترمکعب گاز به ترکیه صادر کرده بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8039/14/631458/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها