ایران در ایران


طرح «خرید حمایتی زعفران» در خراسان رضوی از فردا آغاز می‌شود

تایباد ـ مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: در پی مصوبه وزارت جهاد کشاورزی از روز دوشنبه طرح «خرید حمایتی زعفران» در سطح خراسان رضوی آغاز می‌شود.
به گزارش مهر، آرش آوان افزود: بنرهای خرید حمایتی در مراکز خرید نصب شد و از فردا (دوشنبه) خرید حمایتی زعفران در سطح استان آغاز می شود و تا سه ماه آینده ادامه دارد. مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی افزود: در این طرح زعفران تولیدی سال‌ جاری  فقط از طریق معرفی نامه جهاد کشاورزی خریداری و تحویل گرفته می‌شود، در این معرفی نامه جهاد کشاورزی شهرستان حتی حجم زعفران  مشخص می‌شود تا افرادی به اسم کشاورز اقدام به جمع‌آوری و تحویل زعفران مردم نکنند. وی در پاسخ به دلایل تأخیر دولت در خرید حمایتی نسبت به آغاز فصل برداشت زعفران اظهار کرد: پیک برداشت محصول در آبان ماه است و طی سال‌های گذشته  خرید این محصول در همین ایام آغاز می شده است، موضوع خرید، قیمت آن و زمان و مکان خرید زعفران در یک تصمیم ملی اتخاذ و اعلام می‌شود و در سطح استان تصمیمی در این خصوص گرفته نمی‌شود.

البرز زمستان را بدون مشکل آب می‌گذراند 

کرج - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرز گفت: هر چند نگرانی از کاهش ظرفیت سدها جدی است ولی با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از آب شرب البرز نشینان از منابع زیرزمینی تأمین می‌شود، با مشکل جدی مواجه نخواهیم شد. داوود نجفیان با اشاره به اینکه ظرفیت سد کرج در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد و ظرفیت سد طالقان نیز هشت درصد منفی است، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۸۰ میلیون متر مکعب از ظرفیت سد طالقان و بیش از ۶۰ میلیون مترمکعب از ظرفیت ۱۸۰ میلیون مترمکعبی کرج پر است. وی ادامه داد: با وجود این تراز منفی مدیریت لازم صورت گرفته تا البرزی‌ها ماه‌های باقی مانده از سال را بدون مشکل و قطعی آب سپری کنند. وی اضافه کرد: بر اساس گزارش هواشناسی پاییز امسال بارش خوبی نداریم و با توجه به شرایط موجود نباید انتظار داشت بارندگی بتواند کسری آب سدها را جبران کند. مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرز ابراز کرد: وزارت نیرو برای تأمین آب شرب پایتخت هم برنامه‌ریزی اورژانسی صورت داده تا بتوانند تعدادی چاه را به مدار بهره‌برداری برسانند و دغدغه تأمین آب مردم حل شود.

کاهش ۳۵ درصدی ذخیره حجم آب در پشت سدهای مازندران

ساری- آمارهای ثبت شده از میزان ذخیره آب پشت سدهای مازندران نشان می‌دهد که حجم آب ذخیره شده تا پایان مهر ماه سال‌ جاری به حدود ۹۸ میلیون متر مکعب رسیده که ۳۵ درصد کمتر از مدت مشابه پارسال است.
به گزارش شرکت آب منطقه‌ای مازندران، کاهش بارندگی‌ها و کم شدن آورد آب رودخانه‌های استان طی ماه‌های اخیر و در ادامه خشکسالی‌های متوالی، ذخیره آب در مخزن سدهای مازندران را به کمترین میزان طی ۱۰ سال اخیر رسانده است. مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برقابی شرکت آب‌ منطقه‌ای مازندران میزان کنونی ذخیره آب در سدهای مازندران را پایین‌ترین میزان ثبت شده طی یک دهه اخیر اعلام کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8039/16/631465/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها