حمیدرضا گرشاسبی، مدیرعامل باشگاه فولاد در گفت‌و‌گو با «ایران»:

بحث حضور نکونام در تیم ملی، تمرکز بازیکنان را به‌هم زد


محمد محمدی‌سدهی/ مسابقات لیگ برتر فوتبال به دلیل آماده‌سازی تیم ملی برای حضور در جام جهانی قطر تعطیل شد. در حالی 11 هفته از این رقابت‌ها برگزار شده که نتایج کسب شده تنها نماینده کشورمان در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا، باعث نگرانی هواداران خوزستانی شده است. در حال حاضر شرایط فولاد خوب نیست و آخرین برد شاگردان جواد نکونام هفته چهارم مقابل سپاهان بدست آمد. فولادی‌ها که یک بازی معوقه مقابل ملوان دارند در طول 6 هفته گذشته موفق به پیروزی مقابل حریفان نشدند و این موضوع نشان می‌دهد که شرایط این تیم تا حدودی نگران‌کننده است.
حمیدرضا گرشاسبی، مدیرعامل باشگاه فولاد در خصوص نتایج بد این تیم به خبرنگار «ایران» گفت: «خیلی از کارشناسان که بازی‌های ما را آنالیز کرده‌اند، اعتقاد دارند فولاد در این بازی‌ها مالکیت توپ را در اختیار داشت اما متأسفانه توپ‌های ما به گل تبدیل نشد و این موضوع باعث شد تا در این بازی‌ها یا مساوی کنیم یا ببازیم. برنامه جواد نکونام بازگشت تیم به روزهای خوب خود است تا تیم به حالت اولیه خود بازگردد و مجدداً در بازی‌ها پیروز شود. ما یک بازی معوقه از هفته ششم مقابل ملوان داریم و امیدواریم که در این بازی پیروزی‌های ما شروع شود.» او صحبت‌های خود را این گونه ادامه داد: «علاوه بر بدشانسی، فولاد مشکلات دیگری هم دارد و تیم ما 6، 7 بازیکن مصدوم دارد که تعطیلات لیگ می‌تواند به ما کمک کند تا مصدومیت این بازیکنان برطرف شود و بتوانند به کمک تیم بیایند. علاوه بر این، برنامه ما این است که در نیم‌فصل با جذب بازیکنان مورد نظر تیم را ترمیم کنیم. البته فولاد در این فصل بازیکنان خوبی دارد و ما نباید این بازی‌ها را از دست می‌دادیم اما به هر حال این بازی‌ها تمام شد و باید نگاه‌مان رو به جلو باشد و باید خودمان را به بهترین نحو ممکن برای لیگ قهرمانان آسیا آماده کنیم.»
بعد از بازگشت کارلوس کی‌روش به تیم ملی، صحبت‌های زیادی درخصوص حضور جواد نکونام در کادر فنی تیم ملی مطرح شد؛ موضوعی که بارها توسط مسئولان این باشگاه رد شد اما فدراسیون اصرار زیادی برای حضور سرمربی فولاد در جمع کادر فنی تیم ملی دارد. مدیرعامل باشگاه فولاد با اشاره به بحث حضور نکونام در تیم ملی و ارتباط آن با نتایج اخیر این تیم، گفت: «این موضوع قطعاً تأثیر خود را گذاشته و نتایج نشان‌دهنده آن است. بحث حضور نکونام در تیم ملی باعث شد تمرکز بازیکنان به‌هم بریزد. بازیکنان پیش من می‌آمدند و سؤال می‌کردند که وضعیت تیم با جدایی نکونام چطور می‌شود؟ این در حالی است که نکونام بارها اعلام کرد در فولاد می‌ماند و برای این تیم برنامه دارد. با وجود این، این حاشیه‌ها باعث شد بازیکنان با تمرکز صددرصدی در مسابقات حاضر نشوند و فولاد به دلیل این بحث‌ها ضربه بخورد.» 
گرشاسبی افزود: «کی‌روش می‌گوید نکونام تنها گزینه ایرانی دستیاری اوست و در حالی که ما بارها با این موضوع مخالفت می‌کردیم اما بازهم در این مورد صحبت‌هایی مطرح شد. می‌توان گفت فدراسیون با اعلام حضور نکونام در تیم ملی به فولاد ضربه زد و باعث شد تیم نتواند به نتایج موردنظر دست یابد. امیدوارم هرچه زودتر این بحث‌ها تمام شود.»
 مدیرعامل فولاد درباره سؤالی مبنی بر اینکه آیا نکونام از بحث‌های مطرح شده ناراحت است، پاسخ داد: «نکونام چیزی به من نگفت و من ندیدم که از مطرح شدن این بحث‌ها ناراحت شود. به هر حال خود نکونام بارها اعلام کرده در فولاد می‌ماند و برنامه‌ای برای حضور در تیم ملی ندارد.» او تأکید کرد: «فولاد در 3، 4 بازی از داوری متضرر شد. در 2 بازی کمک‌داوران 2 موقعیت صددرصدی تیم ما را به اشتباه آفساید اعلام کردند و تیم ما را از رسیدن به گل محروم کردند. علاوه بر این در 2 بازی 2 پنالتی به سود تیم ما گرفته نشد. البته این موضوعات نظر شخصی من نیست و اکثر کارشناسان داوری اعتقاد داشتند که فولاد از داوری‌ها متضرر شده است.» 


برش
امیدواریم این بار بحث آوردن VAR جدی باشد
​​​​​​​چند روز پیش مسئولان فدراسیون فوتبال اعلام کردند مقدمات استفاده از کمک‌داور ویدیویی در حال انجام است. گرشاسبی در این خصوص گفت: «امیدواریم این بار بحث آوردن VAR جدی باشد. حضور این تکنولوژی می‌تواند باعث شود، اشتباهات داوری کمتر شود و تیم‌ها با خیالی آسوده‌تر بازی کنند. در کل تیم‌ها موظف هستند با ورود این تکنولوژی به کشور از آن در تمام استادیوم ها استفاده کنند. ما برای استفاده از این تکنولوژی به فدراسیون فوتبال درخواست دادیم و فدراسیون گفت که تلاش می‌کند تا هرچه زودتر VAR را به کشور بیاورد. تاج شخصاً پیگیر VAR است و ما هم منتظریم  این تکنولوژی به کشور بیاید. البته فدراسیون برای قرارداد VAR محدودیت‌هایی دارد و باید با شرکت‌هایی قرارداد امضا کند که مورد تأیید فیفا هستند.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8039/20/631477/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها