11 بازیکن جدید به اردوی تیم ملی فوتبال فرا خوانده شدند

تصمیم جالب کی‌روش در دعوت از بازیکنان جوان


گروه ورزشی/ تصمیم کارلوس کی‌روش در دعوت از بازیکنان جوان باشگاهی به اردوی تیم ملی عملیاتی شد. سرمربی پرتغالی تیم ملی که از هفته گذشته زمزمه‌هایی برای اضافه شدن چند بازیکن رده امید و جوانان به جمع بزرگسالان را بر سر زبان‌ها انداخته بود، در نهایت به وعده‌اش عمل کرد و ۱۱ بازیکن را به اردو فراخواند. اردویی که بیشتر به منظور کسب تجربه برای بازیکنان و البته تکمیل اردوی بزرگسالان برای انجام درست تمرینات در نظر گرفته شده است. بازیکنان جدید در دو مرحله (۸ تا ۱۲ آبان و سپس ۱۴ تا ۲۱ آبان) همراه با بزرگسالان و زیر نظر کارلوس کی‌روش کار خود را پیگیری می‌کنند.
لیست اسامی دعوت شده
محمد قربانی (سپاهان)، امیرعلی صادقی (استقلال)، محمدحسین اسلامی (ذوب‌آهن)، محمدامین حزباوی (فولاد)، سامان تورانیان (مس کرمان)، آریا برزگر (نفت مسجدسلیمان)، سینا عبداللهی (نفت مسجدسلیمان)، احمد شریعت‌زاده (صنعت نفت آبادان)، محمدمهدی احمدی (پرسپولیس)، علیرضا باویه (فولاد) و مهدی هاشم‌نژاد (تراکتور)
آخرین وضعیت جهانبخش و آزمون
محسن معتمدکیا، مدیر رسانه‌ای تیم ملی فوتبال کشورمان درباره آخرین وضعیت این تیم اظهار داشت: «تیم ما بخوبی خودش را آماده حضور در جام جهانی قطر می‌کند. قرار است تعدادی از بازیکنان منتخب تیم ملی جوانان از امروز به تیم اضافه شوند تا تمرینات با حضور تعداد بیشتری از بازیکنان ادامه پیدا کند. این اردو به بازی ۱۹ آبان‌ماه مقابل نیکاراگوئه منتهی خواهد شد. پس از آن نیز تیم ملی ۲۳ آبان‌ماه عازم دوحه می‌شود و بیست و پنجم نیز پشت درهای بسته به مصاف تونس می‌رود.»
او خاطرنشان کرد: «امید ابراهیمی، شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان با توجه به گفت‌وگوی حضوری کی‌روش با سرمربیان تیم‌های این سه بازیکن در قطر، به تمرینات تیم ملی اضافه شده و این روزها به صورت جداگانه و اختصاصی زیرنظر کادرفنی تمرین می‌کنند تا به شرایط مدنظر برای حضور در جام جهانی به صورت کامل برسند. طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی و هماهنگی فدراسیون فوتبال با باشگاه بایرلورکوزن، دیروز تمرینات سردار آزمون زیر نظر کادرفنی تیم ملی به پایان رسید و قرار است از امروز به باشگاهش بازگردد تا تمرینات خود را زیر نظر تیم آلمانی انجام دهد. علیرضا جهانبخش هم مشکل خاصی ندارد و پس از یک مصدومیت جزئی تمرینات خودش را با تیم فاینورد از سر می‌گیرد.»
بازیکنان تیم ملی خواننده می‌شوند
غلامحسین زمان‌آبادی، مشاور فرهنگی فدراسیون فوتبال در مورد برنامه‌های فرهنگی فدراسیون فوتبال در آستانه جام جهانی اظهار داشت: «جام جهانی در همسایگی ما است و ایرانی‌های زیادی از داخل و خارج برای تماشای مسابقات می‌آیند و باید بتوانیم آنها را از لحاظ فرهنگی پوشش بدهیم. فعالیت‌های زیادی آغاز شده و بیش از 300 هزار بسته فرهنگی را آماده کرده‌ایم. همچنین فرش‌های جام جهانی که 8 تخته بوده، در حال آماده شدن است. سه تخته را در مرحله گروهی به کاپیتان‌های تیم حریف می‌دهیم و از آنجا که مطمئنم به مرحله بعد صعود می‌کنیم در حال تهیه تخته چهارم هم هستیم. از سوی دیگر 4 تخته فرش دیگر هم به خود قطر، موزه فیفا، موزه آستان قدس و موزه المپیک می‌دهیم.» او در خصوص سرود تیم ملی بیان کرد: «سرود جام جهانی را که محمد معتمدی خوانده، آماده شده و یک سرودی را هم احتمالاً بچه‌های تیم ملی خودشان می‌خوانند. آن سرود تقریباً آماده شده و بچه‌ها باید برای تمرین بیایند. اینکه لژیونرها برسند بیایند مشخص نیست و سعی می‌کنیم از بچه‌های داخل ایران استفاده کنیم. ما فراخوانی را برای سرود گذاشته بودیم که 90 سرود ارسال و 64 مورد وصول شد که 16 مورد آن را گوش کردم. تلاش ما این است سرودی انتخاب شود که خوشایند باشد.»
خطر حذف در کمین رقیب ایران 
سایت «الکوره» خبر داد فدراسیون فوتبال تونس، نامه‌ای تهدیدآمیز از فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) دریافت کرده است. فیفا در این نامه اعلام کرده در صورت ادامه دخالت‌های مقامات سیاسی کشور باعث می‌شود تیم ملی فوتبال تونس از جام جهانی کنار گذاشته شود. شکری حمده مسئول حوزه بین‌الملل وزارت ورزش تونس در این زمینه، گفت: «نامه‌ای از سوی فیفا چهارشنبه گذشته به دست ما رسید که شامل تهدید به حذف از جام جهانی به دلیل دخالت‌های دولتی است.» تیم ملی فوتبال کشورمان قرار است در آخرین بازی تدارکاتی‌اش قبل از جام جهانی 2022 در تاریخ 25 آبان به مصاف تونس برود.


بازتاب
یاد برد تاریخی کی‌روش در جام جهانی زنده شد
​​​​​​​در آستانه مسابقات جام جهانی 2022 قطر آمار شگفت‌انگیز تیم‌های فوتبال در تاریخ این تورنمنت بازنشر می‌شود. در همین خصوص وینتسیوس رودیو خبرنگار پرتغالی با انتشار توئیتی، یاد و خاطره حضور کارلوس کی‌روش روی نیمکت پرتغال در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی را زنده کرد و نوشت: «بزرگ‌ترین پیروزی پرتغال در جام‌های جهانی در سال 2010 رقم خورد که این تیم در مرحله گروهی موفق شد 7-0 کره شمالی را با مربیگری کی‌روش شکست دهد.» در آن دوره پرتغال در مرحله یک‌هشتم نهایی مقابل اسپانیایی شکست خورد که در نهایت قهرمان جام جهانی 2010 شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8039/20/631479/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها