ناراحتی رکابزن ملی‌پوش کوهستان بعد از مسابقات قهرمانی آسیا

پرتوآذر: سرپرست تیم 70 میلیون تومان را آتش زد!


مهری رنجبر/ فرانک پرتوآذر دوچرخه‌سوار ملی‌پوش کوهستان در مسابقات قهرمانی آسیا با اتفاقی مواجه شد که شانس کسب مدال را از او گرفت و پنجم شد. البته او پنچر شدن لاستیک دوچرخه‌اش را بدشانسی نمی‌داند و معتقد است اشتباه سرپرست تیم دلیل این ناکامی است. او که رؤیای کسب سهمیه المپیک را دارد، امیدوار است دیگر چنین موضوعی برایش تکرار نشود. 
در حالی که فاصله‌ای تا کسب مدال برنز نداشتی، دوچرخه‌ات پنچر شد. درباره این بدشانسی صحبت کن.
در ورزش قهرمانی چیزی به نام شانس وجود ندارد. من در آخرین دوره‌ای که مسابقات قهرمانی آسیا برگزار شد (2020)، تنها مدال‌آور تیم بودم. برای این دوره هم علاوه بر تمرینات سخت، تیمم حدود یک میلیارد تومان هزینه کرد و تجهیزاتی به ارزش 20 هزار یورو با خودم بردم. می‌‌خواستم مدالی خوش‌رنگ‌تر از دوره قبل بگیرم و جایگاهم را تثبیت کنم. البته فدراسیون هم حدود ۷۰ میلیون تومان برای اعزام هر ورزشکار هزینه کرد اما با اشتباه سرپرست تیم شانس قطعی مدال از دستم رفت. البته پنچری جزئی از اتفاقات ورزش دوچرخه‌سواری است. اما درحالی که جایگاه سوم را داشتم و در تلاش بودم به نفر دوم برسم، پنچر کردم و متأسفانه به دلیل همراه نداشتن قطعه‌ای که به صورت موقت مشکلم را حل کند، ناچار شدم کل مسیر تا محل تعویض طوقه‌ام را پیاده بدوم و زمان و جایگاهم را به راحتی از دست دادم و پنجم شدم.
اشتباه سرپرست چه بود؟
من همه تجهیزاتی که فکر می‌‌کردم لازم هست را برده بودم تا در مسابقه مشکلی نداشته باشم و حتی از تجهیزات شخصی‌ام به بچه‌ها قرض دادم اما سرپرست تجهیزات یدکی همراه نداشت. در مسابقه دوم هم سرپرست تیم شماره مرا فراموش کرد و متأسفانه تا زمان فراهم کردن شماره، زمان مسابقه من گذشت و حذف شدم. سرپرست‌مان با اشتباهش هزینه یک میلیاردی تیم باشگاهی‌ام و 70 میلیونی فدراسیون دوچرخه‌سواری را آتش زد.
حالا که مسابقات به اتمام رسید، چه انتظاری از فدراسیون داری؟
این قضیه خیلی برایم دردناک بود اما دیگر به آن فکر نمی‌کنم. می‌‌خواستم ثابت کنم جزو رکابزنان درجه یک آسیا هستم و فکر می‌‌کنم به این هدفم رسیدم. حداقل انتظارم این است نظارتی وجود داشته باشد و پیگیری از طرف مسئولان صورت گیرد تا هزینه‌ها و تلاشی که من ورزشکار و فدراسیون برای اعزام انجام داده، به باد نرود و به این راحتی مدال‌ها از دست‌مان نپرد. امیدوارم دیگر چنین اتفاقاتی در سطح آسیا و جایی که قرار است برای به دست آوردن سهمیه المپیک بجنگم، پیش نیاید. به هرحال سال آینده ما قهرمانی آسیا، انتخابی المپیک و بازی‌های آسیایی را داریم، من می‌‌خواهم  اولین سهمیه المپیک دوچرخه‌سواری زنان را بگیرم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8039/21/631492/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها