ادامه تردیدها درباره سرنوشت بیست و دومین جشن خانه سینما


فرهنگی/ جشن بزرگ سینما یا جشن خانه سینما را احتمالاً بتوان بزرگ‌ترین گردهمایی اهالی سینما به مناسبت روز ملی سینما عنوان کرد. 21 شهریورماه امسال سینمای ایران در حالی 122 سالگی را جشن گرفت که سرنوشت این جشن بزرگ در هاله‌ای از ابهام بود. با گذشت حدود دو ماه از روز ملی سینما و در حالی که طبق شنیده‌ها قرار بود پاییز امسال شاهد گردهمایی اهالی سینما باشیم اما همچنان بیست و دومین دوره از این جشن بلاتکلیف است و طبق گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای به نظر می‌رسد برگزاری بیست و دومین جشن بزرگ سینمای ایران برای سومین سال پیاپی لغو شده است. ‌

بلاتکلیفی جشن بزرگ سینما
جشن سینمای ایران هر ساله توسط خانه سینما و با هدف انتخاب فیلم برتر سال توسط اصناف سینمایی برگزار می‌شود و اعضای هر صنف، بهترین‌های رشته خود را انتخاب می‌کنند. بیست و یکمین دوره از این جشن که سال ۱۳۹۸ در برج میلاد برگزار شد، آخرین دوره آن تا امروز بوده و با شیوع کرونا دو سال است که خبری از جشن سینمای ایران نیست. امسال علاوه‌ بر همزمانی با ماه محرم و صفر، تأخیر در انتخابات هیأت‌مدیره خانه سینما نیز در برگزار نشدن جشن بی‌تأثیر نبود اما تصورها بر این بود که با معرفی هیأت‌مدیره و همچنین مشخص شدن دبیر این رویداد، بیست و دومین جشن سینمای ایران با تأخیر برگزار شود اما آن طور که مهر خبر داده امسال نیز تصمیم خانه سینما، موکول کردن برگزاری جشن به سال آینده است.
سومین سال غیبت
طبق این گزارش، بعد از گذشت ۲ سال، آغاز واکسیناسیون سراسری و درنهایت کاهش شیوع ویروس کرونا در کشور، خانه سینما رسماً اعلام کرد که بیست و دومین جشن سینمای ایران بی‌شک در سال ۱۴۰۱ و بعد از پایان ماه صفر و در اوایل آبان ماه برگزار می‌شود و در همین راستا، فرهاد توحیدی به‌عنوان دبیر بیست و دومین جشن خانه انتخاب شد.
اما آنچه که مشخص است، هیأت مدیره خانه سینما تصمیم دارد امسال نیز جشن بزرگ سینمای ایران را برگزار نکند که البته یکی از دلایل برگزار نشدن این جشن می‌تواند به‌دلیل شرایط موجود در کشور و متأثر از ناآرامی‌های اخیر باشد.
این خبر هنوز به‌صورت رسمی از سوی خانه سینما اعلام نشده است و باید دید این نهاد صنفی در چه زمانی به جمع‌بندی قطعی برای مساعد بودن شرایط به منظور شکستن طلسم برگزاری این رویداد مهم سینمایی خواهد رسید.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8039/23/631503/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها