روز گذشته دانشگاه‌های تهران شاهد برگزاری تجمعات پرشور در محکومیت حادثه تروریستی شیراز بود

از محکومیت تروریسم تا حمایت از داعش از سوی اقلیت


گروه سیاسی/ دانشجویان دانشگاه‌های تهران ظهر دیروز با برگزاری تجمع و مراسم عزاداری، حادثه تروریستی حرم حضرت احمد بن موسی(ع) شاهچراغ و شهادت جمعی از هموطنان را در این حادثه محکوم کردند. در این مراسم که پس از نماز ظهر و عصر در قالب دسته‌های عزاداری در دانشگاه‌های تهران، امیرکبیر، شهید‌بهشتی، ‌علم و صنعت، الزهرا(س) و صنعتی‌شریف برگزار شد، دانشجویان با تسلیت این حادثه غمبار، بر هوشیاری و دقت‌نظر همه اقشار نسبت به اقدامات هنجارشکنانه دشمنان این مرز و بوم تأکید کردند و دوشادوش همه هموطنان غیرتمند، مجازات عاملان و حامیان این اقدام بی‌شرمانه را خواستار شدند. 
برگزاری تجمعات دانشجویی
به گزارش ایرنا، مراسم عزاداری دانشگاه تهران پس از نماز ظهر و عصر از ساعت ۱۲ با نوای حاج امیر عباسی در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد.
دسته عزاداری دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر هم با نوای کربلایی پیام کیانی بعد از اقامه نماز ظهر و عصر مقابل مزار شهدای گمنام دانشگاه امیرکبیر برپا شد.
در یادبود شهدای مظلوم حمله تروریستی به آستان شاهچراغ(ع) و بزرگداشت جانباختگان و شهدای حوادث اخیر کشور، عزاداری دانشجویان، کارکنان و اساتید دانشگاه شهید‌بهشتی هم بعد از نماز جماعت ظهر و عصر از مقابل مسجد الزهرا(س) این دانشگاه برگزار شد. همچنین دانشجویان دانشگاه علوم‌ پزشکی‌ تهران در محکومیت حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ شیراز و سوگواری برای شهدای این فاجعه‌ تلخ، در ساختمان قدیم دانشکده داروسازی این دانشگاه تجمعی برگزار کردند.
مراسم عزاداری و یادبود شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ هم بعد از اذان ظهر از مقابل سردر دانشگاه علم و صنعت ایران با حضور جمعی از دانشجویان و اساتید این دانشگاه برپا شد.
 دانشجویان دانشگاه صنعتی‌شریف نیز به مناسبت سومین روز از شهادت مظلومانه شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ در مسجد این دانشگاه با سر دادن شعارهایی این حادثه تروریستی را محکوم کردند. سخنران این مراسم حجت‌الاسلام‌ مهدوی ارفع بود.
جمعی از دانشجویان دانشگاه الزهرا(س) هم با برگزاری تجمعی، جنایت تروریستی صحن شاهچراغ(ع) در شیراز را محکوم کردند. در این تجمع دانشجویان ضمن محکومیت جنایت تروریستی داعش در صحن مطهر شاهچراغ(ع) با مداحی ذاکرین اهل‌بیت به سوگواری برای شهدای این حادثه تروریستی پرداختند.
دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر هم با برگزاری مراسم عزاداری ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی اخیر داعش و ابراز همدردی با خانواده‌های شهدا و مصدومان مظلوم فاجعه شیراز، اغتشاشات اخیر کشور و اعلام انزجار از بانیان و عاملان اغتشاش و آشوب، اعلام کردند: جنایتکاران تروریستی وهابی با هتک‌حرمت به بارگاه مقدس احمد بن موسی علیه‌السلام، این حرم شریف را به خون زائرین بی‌گناه آغشته کردند تا بار دیگر ندای مظلومیت مسلمانان از جور جاهلان و ظالمان در دنیا طنین‌انداز شود.
اقدام ساختارشکنانه دانشجویان هتاک
در دانشگاه امیرکبیر برخی از دانشجویان به هتاکی و قانون‌شکنی در مراسم سوگواری پرداختند. همزمان با عزاداری دانشجویان دانشگاه امیرکبیر، جمعی از دانشجویان هتاک با سر دادن شعار‌های ساختارشکنانه تلاش کردند در این مراسم اخلال ایجاد کنند.
حمله با سلاح سرد به یکی از دانشجویان
در دانشگاه تهران  اگرچه دانشجویان تجمع گسترده‌ای را در پردیس مرکزی و پردیس فنی جهت محکوم کردن آشوب‌ها و حادثه تروریستی شیراز برگزار کردند اما از سوی دیگر برخی آشوب‌طلبان با پرتاب اشیای مختلف و هو کشیدن سعی بر خرابکاری داشتند. در جریان مراسم دانشجویی در پردیس مرکزی دانشگاه تهران، دست یکی از دانشجویان بسیجی با چاقو مورد جراحت قرار گرفت. همچنین یکی از پرسنل حراست دانشگاه نیز در حین این اتفاق با چاقو زخمی شد. بر همین اساس بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با صدور بیانیه‌ای از ضعف مسئولان این دانشگاه در اقدامات پیشگیرانه نسبت به وقوع چنین اتفاقاتی انتقاد کرد. همچنین یکی از دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی نیز از سوی آشوب طلبان زخمی شد.
تجمعات در برخی دانشگاه‌های دیگر
همزمان با برگزاری تجمعات دانشجویی جهت محکومیت حادثه تروریستی شیراز در بسیاری از دانشگاه‌‌ها، اما در تعدادی از دانشگاه‌ها نیز شعارهای ساختارشکنانه در حمایت از گروه تروریستی داعش و تبرئه عامل جنایت شاهچراغ از سوی تعداد اندکی از آشوب‌طلبان مطرح شد. رسانه‌هایی نظیر BBC، ایران اینترنشنال وابسته به عربستان سعودی و صدای امریکا با انتشار ویدیوهای مختلف از این تجمعات معدود، آشوب‌طلبان را در تبرئه داعش حمایت کردند. دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه علامه طباطبایی تهران، دانشکده فنی دانشگاه تهران و امیرکبیر از جمله مراکزی هستند که روز گذشته شاهد شعارهایی در حمایت از گروه تروریستی داعش بودند.  همچنین روز گذشته دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دانشگاه علوم پزشکی ایران، دانشگاه علوم پزشکی سنندج، دانشگاه آزاد کرج، دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات تهران، دانشگاه آزاد واحد سوهانک و دانشگاه آزاد تهران شمال شاهد تجمعات معدود و ساختارشکنانه بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8039/5/631526/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها