نشست کارگروه‌های کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه آغاز شد

همکاری تنگاتنگ میان ایران و روسیه در حوزه صنعت نفت


گروه اقتصادی/ نشست کارگروه‌های شانزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه با حضور کارشناسان گروه‌های مختلف کاری برای بررسی ظرفیت‌های همکاری دوجانبه روز گذشته در روسیه آغاز به‌کار کرد.
به گزارش شانا، نشست کارگروه‌های نفت و گاز، بانکی و مالی، حمل‌ونقل، فناوری اطلاعات، تجارت و سرمایه‌گذاری، گروه‌های کسب‌وکار، علوم و آموزش و پرورش، انرژی، استاندارد، ورزش، گمرک، کشاورزی و صنعت صبح (یکشنبه، هشتم آبان‌ماه) با حضور کارشناسان و نمایندگان وزارتخانه‌ها و سازمان‌های ایرانی و روس برای بررسی ظرفیت‌های توسعه روابط و تنظیم اسناد نهایی برگزار شد.
نشست‌ کارگروه‌های مختلف صبح و بعدازظهر دیروز طی دو نوبت به‌منظور مذاکرات تنظیم متن پروتکل نهایی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه ادامه یافت و نشست معاونان کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه پایان‌بخش برنامه‌های دیروز نشست‌های دوطرف بود.
جمع‌بندی‌های نهایی برای تنظیم اسناد همکاری دوجانبه و نگارش متن نهایی پروتکل کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی نیز امروز (دوشنبه، نهم آبان‌ماه) با حضور کارشناسان و معاونان وزارتخانه‌ها و سازمان‌های ایرانی و روسی انجام خواهد شد.
جواد اوجی، وزیر نفت به‌عنوان رئیس کمیسیون دائمی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه از طرف ایران به همراه هیأتی امروز (دوشنبه، نهم آبان‌ماه) برای حضور در شانزدهمین نشست کمیسیون مشترک و امضای پروتکل نهایی کمیسیون عازم روسیه می‌شود. طبق توافق‌های دوطرف قرار است در جریان برگزاری شانزدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی تهران - مسکو در روسیه، مذاکرات درباره نقشه‌راه همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی‌ ایران و فدراسیون روسیه و امضای سند یادشده انجام شود.
بیش از ۵۰ نفر از کارشناسان و معاونان وزارتخانه‌ها و سازمان‌های ایران در قالب هیأت جمهوری اسلامی ایران برای حضور در نشست کمیسیون اقتصادی ایران به ریاست جواد اوجی، وزیر نفت به روسیه سفر کرده‌اند، در همین حال طرف روس به ریاست الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه با بیش از ۱۵۰ نفر متشکل از بخش‌های دولتی و خصوصی در قالب گروه‌های کاری مختلف در این نشست شرکت کرده‌اند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این همکاری‌ها می‌گوید: روسیه دوست و همسایه ما است، ظرفیت همکاری میان دو کشور بویژه در صنعت نفت و گاز بسیار بالاست.
منصور شکراللهی اظهار کرد: امروز همکاری تنگاتنگ و خوبی میان ایران و روسیه دیده می‌شود و دو کشور از ظرفیت‌های بالایی در بخش‌های مختلف برخوردارند و می‌توانند این ظرفیت‌ها را بویژه در حوزه جذب سرمایه در نفت و گاز افزایش دهند.
وی افزود: روسیه کشوری دوست و همسایه است، از این رو تهران و مسکو با داشتن چنین روابطی می‌توانند اشتراکات زیادی با یکدیگر داشته باشند، همچنین ایران برای سرمایه‌گذاری فعالان اقتصادی روسیه در بخش نفت و گاز، مشارکت در میدان‌ها، سوآپ فرآورده‌های نفتی و صادرات محصولات پتروشیمی آماده است.  عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران و روسیه از گذشته تاکنون همواره در حوزه‌های نفت و گاز دارای همکاری‌های متقابل بوده‌اند، تأکید کرد: در دیدارهای اخیر مسئولان دو کشور و تمدید سند توافقنامه همکاری راهبردی بین ایران و روسیه در دولت سیزدهم، گسترش همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های نفت و گاز در دستور کار قرار گرفته تا این بخش بتواند به‌عنوان پیشران همکاری دو کشور، زمینه گسترش همکاری در سایر بخش‌ها را نیز فراهم کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8040/13/631577/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها