خبرخوان


کاهش ۱۲درصدی ورود آب به سدها
 فقط ۱۸ درصد سدهای تهران آب دارد

آمار دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور نشان می‌دهد که با سپری شدن ۳۷ روز از سال آبی (۱۴۰۲-۱۴۰۱) میزان کل حجم آب در مخازن سدهای کشور حدود ۱۷.۹۵ میلیارد مترمکعب بوده و شاهد کاهش ۱۲ درصدی ورودی به مخازن نسبت به سال گذشته هستیم. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، مدیرکل دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور گفت: بررسی وضعیت ورودی سدهای کشور نشان می‌دهد که ورودی به مخازن در سال آبی جاری به ۱.۰۵ میلیارد مترمکعب رسیده که نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته ۱۲ درصد کاهش دارد. «فیروز قاسم‌زاده» افزود: میزان پرشدگی سد زاینده‌رود در استان اصفهان، سدهای استان تهران، سدهای استان خوزستان و سدهای حوضه آبریز دریاچه ارومیه در شرایط فعلی به ترتیب حدود ۱۱ درصد، ۱۸ درصد، ۴۲ درصد و ۲۹ درصد است. باتوجه‌به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر کم‌بارشی فصل پاییز ۱۴۰۱ و به‌تبع آن کاهش ورودی‌ها به مخازن سدها، صرفه‌جویی در مصرف آب امری ضروری است.
 

سیاستگذاری‌ها برای مدیریت ۱۰ هزار مگاوات برق در سال آینده تداوم دارد

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی توانیر با بیان اینکه برای مدیریت مصرف ۱۰ هزار مگاوات برق و عبور از اوج مصرف تابستانی سال آینده تلاش می‌شود،  اظهار داشت: شرکت‌های برق باید همه تلاش‌های خود را از هم اکنون بکار گیرند تا اهداف اصلی عبور از تابستان سال ۱۴۰۲ محقق و عملیاتی شود.  مهران گلاب‌کش در بازدید از طرح‌های تأمین و انتقال و ایستگاه‌های برق در شهرستان جهرم و منطقه سیمکان این شهرستان اضافه کرد: تلاش شده سال آینده ۱۰ هزار مگاوات مدیریت مصرف در صنعت برق انجام شود و این در حالی است که امسال در نقطه اوج مصرف حدود ۷۰ هزار مگاوات برق و انرژی مصرف شد و باید برای سال آینده پیش‌بینی رشد صورت گیرد. این مقام مسئول اضافه کرد: رفع ناترازی تولید و مصرف موضوعی است که با برنامه‌ریزی‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت قابل انجام است، ارتقای نیروگاه‌های موجود برای استفاده حداکثری از ظرفیت تولید و طرح‌های توسعه‌ای در نیروگاه‌های حرارتی و برق‌آبی و تجدیدپذیر از سیاست‌هایی است که در این راستا دنبال می‌شود.
 

برنامه‌ریزی برای ۱۰۷هزار مگاوات تعمیرات نیروگاهی

مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی ایران گفت: امسال برنامه‌ریزی اولیه برای انجام ۱۰۷ هزار مگاوات تعمیرات نیروگاهی برای آمادگی در تابستان ۱۴۰۲ پیش‌بینی شده است. «اسماعیل نمازی» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این میزان در قالب ۷۳۰ برنامه تعمیراتی طراحی شده تا با انجام کامل آنها تابستان سال آینده هم بدون مشکل پشت سر گذاشته شود. وی ادامه داد: تلاش بر این است که همه برنامه‌های تعمیراتی پیش‌بینی‌شده تا پایان اردیبهشت‌ماه سال آینده به اتمام برسد؛ بنابراین حدود ۹ ماه وقت برای این کار داریم. مدیرکل دفتر فنی تولید برق حرارتی با بیان اینکه البته در این بازه زمانی نیروگاه‌هایی هم باید در مدار باشند تا برق موردنیاز تأمین شود، خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود ابتدا واحدهای سیکل ترکیبی و سپس واحدهای بخار برنامه تعمیرات انجام دهند تا در روند تأمین برق اشکالی ایجاد نشود. نمازی همچنین از تلاش برای ذخیره‌سازی سوخت زمستانی نیروگاه‌ها در همین ایام پاییز خبر داد و گفت: تأمین سوخت موردنیاز نیروگاه‌ها با جدیت دنبال می‌شود.

شهردار اصفهان خبر داد
اصفهان مبدع سامانه «به‌همراه» در کشور

شهردار اصفهان با اشاره به راه‌اندازی سامانه «به‌همراه» گفت: این سامانه تعاملی حمل‌ونقل، پدیده‌ جدیدی است که با مشارکت یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان برای نخستین بار در کشور در حوزه حمل‌ونقل همگانی بهره‌برداری می‌شود. به گزارش اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، علی قاسم‌زاده روز هفتم آبان‌ماه در برنامه رادیویی «سلام اصفهان» اظهار کرد: در حوزه حمل‌ونقل عمومی و رفع مشکل ترافیک، پدیده جدیدی را از هفته جاری با عنوان حمل‌ونقل پویا و تعاملی آغاز و سامانه «به همراه» را به نشانی https://isfahan.behamrah.ir/ راه‌اندازی کردیم.
او افزود: شهروندانی که قصد سفرهای جمعی دارند و یا در یک نقطه از شهر برای رفتن به نقطه دیگری هم‌مقصد هستند، می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کنند تا وسیله نقلیه جمعی به نزدیک‌ترین ایستگاه محل سکونت آنها منتقل شود. او خاطرنشان کرد: سامانه تعاملی حمل‌ونقل پدیده جدیدی است که با مشارکت یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان برای نخستین بار در کشور در حوزه حمل‌ونقل همگانی بهره‌برداری می‌شود.
ثبت اطلاعات املاک در ناژوان
شهردار اصفهان در بخش دیگری از گفته‌های خود با اشاره به یکی از مشکلات چندساله ساکنان محدوده ناژوان در خصوص منع تصمیم‌گیری در خصوص تعمیرات، تخریب و نوسازی املاک شخصی‌شان اعلام کرد: در حال حاضر تیم مشاور شهرداری در ناژوان در حال ثبت اطلاعات منطقه است تا این اطلاعات مبنای کار جمعی مسئولان دستگاه‌هایی همچون استانداری، شهرداری، راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی در رابطه با رفع مشکل شهروندان ساکن در آن منطقه قرار گیرد. 
او افزود: لازم است به این منظور داده‌های دقیقی از آخرین وضعیت ناژوان در اختیار مسئولان قرار گیرد و لذا انتظار می‌رود شهروندان همراهی لازم را با تیم‌های پژوهشی داشته باشند و پرسشنامه‌ها را به‌طور دقیق تکمیل کنند
.
 
برای نخستین بار در کشور و به منظور بهینه‌سازی زمان
تعمیرات اساسی پالایشگاه اصفهان به‌صورت برخط کنترل می‌شود

از روز یکشنبه 8 آبان ماه، با تلاش متخصصان و اتکا به توان متخصصان داخل، تعمیرات اساسی سه واحد عملیاتی پالایشگاه اصفهان به‌صورت همزمان آغاز می‌شود.  رئیس برنامه‌ریزی، کنترل و روش‌های نگهداری و تعمیرات شرکت پالایش نفت اصفهان گفت: واحدهای تقطیر، کاهش گرانروی و گاز مایع شماره ۲، سه واحدی هستند که با تلاش متخصصان ایرانی، تعمیرات اساسی‌ آن‌ انجام می‌شود. مهدی نجمی با اشاره به اهمیت بسزای واحد‌های مذکور بویژه واحد تقطیر به‌عنوان بزرگترین واحد پالایشی، افزود: برای انجام تعمیرات اساسی یک ماه کاری پیش‌بینی شده است. وی با اعلام این خبر که برای نخستین بار در تاریخ کشور در این دوره از تعمیرات اساسی، کنترل پروژه به‌صورت برخط انجام می‌شود، تصریح کرد: انتظار می‌رود با بهره‌مندی از این روش و مانیتورینگ کردن فعالیت‌ها، زمان انجام تعمیرات به‌صورت چشمگیری کاهش یابد. رئیس برنامه‌ریزی، کنترل و روش‌های نگهداری وتعمیرات شرکت پالایش نفت اصفهان، همچنین گفت: تعمیرات اساسی واحد‌های یادشده با در نظر گرفتن شرایط عملیاتی، هر چهار سال یک بار انجام می‌شود. پالایشگاه نفت اصفهان ۲۴ واحد عملیاتی دارد که تعمیرات اساسی هریک از آنها به‌صورت جداگانه یا همزمان و براساس برنامه زمان بندی، انجام می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8040/13/631581/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها