اخبار


معتمدی: خواندن برای تیم ملی جرم شده است!

محمد معتمدی می‌گوید: «اقرار می‌کنم، اینکه خواندن برای تیم ملی فوتبال کشورم جرم باشد، مرحله جدیدی از فرایند تاریخ سیاسی و اجتماعی ایران است که تا امروز قفل بود!» این خواننده با انتشار یادداشتی نسبت به انتخاب او به عنوان خواننده رسمی سرود تیم ملی فوتبال کشورمان در جام‌ جهانی قطر اظهار داشته «امروز در خبرها مطلع شدم که بنده به عنوان خواننده رسمی تیم ملی انتخاب شده‌ام. راستش از روزی که کشورم ناآرام شده، لبم به صحبت هم باز نمی‌شود چه رسد به آواز خواندن! تمام فعالیت‌های حرفه‌ای‌ام را هم تعطیل کرده‌ام، فقط به خاطر اینکه دل و دماغ هیچ کاری را ندارم، البته نمی‌دانم منظور از خواننده رسمی تیم ملی یعنی چه! من تا کنون در هیچ نهاد و ارگانی نه رسمی بوده‌ام و نه قراردادی. ولی حدسم این است که قطعه‌ای که چند ماه پیش و قبل از ناآرامی‌ها به همت یکی از دوستان آهنگسازم تولید شده، از میان دیگر آثار تولید شده برای همراهی تیم ملی انتخاب شده است. در این سال‌ها که جوانی‌ام را برای هنر و موسیقی گذاشتم فراز و نشیب‌های زیاد و کم‌لطفی‌های مختلف و متفاوتی دیدم، اما اقرار می‌کنم، اینکه خواندن برای تیم ملی فوتبال کشورم جرم باشد، مرحله جدیدی از فرایند تاریخ سیاسی و اجتماعی ایران است که تا امروز قفل بوده است!»

انتصاب وجیهه سامانی به دبیری جایزه جلال

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی حکمی وجیهه سامانی را به‌عنوان دبیر علمی پانزدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد منصوب کرد. در بخشی از متن حکم محمد مهدی اسماعیلی خطاب به وجیهه سامانی آمده: «امید است بنا به وظایف مندرج در آیین‌نامه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص این جایزه، نقش تخصصی خود را در ایجاد هماهنگی‌های شایسته در هیأت علمی، اتخاذ تصمیمات مقتضی و پیگیری اجرای آنها، به بهترین نحو ایفا کنید.»
سامانی تحصیلکرده رشته زبان و ادبیات فارسی و نویسنده آثاری همچون «خواب باران»، «آن مرد با باران می‌آید»، «بادبادک‌ها» و… است.کسب رتبه اول جشنواره مطبوعات، کاندیدای چهره هنر سال انقلاب حوزه هنری، برگزیده جشنواره شهید حبیب غنی‌پور، برگزیده جشنواره داستان انقلاب حوزه هنری، برگزیده جایزه شهید اندرزگو، برگزیده جشنواره نویسندگان جوان و… در کارنامه کاری وی ثبت شده است./ مهر

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8040/23/631607/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها