پایان 24 ساعت دلهره‌آور برای کادر فنی تیم ملی و علاقه مندان به فوتبال

احمد نور برای جام جهانی مشکلی ندارد


گروه ورزشی/ اللهیار صیادمنش اولین بازیکن ایرانی بود که در جریان یکی از دیدارهای ‌هال‌سیتی دچار مصدومیت شد و در خبرها آمد که شانس حضور در جام جهانی را از دست داده است اما در ادامه خبر آسیب‌دیدگی سردار آزمون در بازی بایرلورکوزن برابر پورتو، بسیاری از علاقه‌مندان تیم ملی را نگران کرد. چند روز پیش هم علیرضا جهانبخش در بازی فاینورد برابر اشتروم گراتس آسیب دید اما حالا سه هفته مانده به آغاز جام جهانی، مصدومیت احمد نوراللهی، هواداران تیم ملی را نگران کرد. شباب الاهلی در حالی در هفته هشتم لیگ امارات، به مصاف العین رفت و به برتری 2-1 رسید که نوراللهی در ترکیب اصلی شباب الاهلی حضور داشت ولی دقیقه 79 به دلیل مصدومیت بازی را ترک کرد و جای خود را به یوسف جابر داد. نوراللهی در برخوردی که با بندر الاحبابی مدافع راست العین داشت، از ناحیه زانو آسیب دید و مصدومیتش به حدی بود که لئوناردو ژاردیم تصمیم به تعویض او گرفت. پای ‌هافبک دفاعی ملی‌پوش سابق پرسپولیس البته پیش از این بازی نیز گرفتگی مختصری داشت که باعث شده بود با درد تمرین و بازی کند اما در نهایت، وضعیتش به شکلی شد که کادر پزشکی اجازه استفاده از این بازیکن را به سرمربی فرانسوی داد ولی در نهایت او در این دیدار دچار آسیب دیدگی شد.
بازتاب مصدومیت نوراللهی
مصدومیت نوراللهی بازتاب گسترده‌ای نیز در فضای رسانه‌ای امارات داشت. کاربری ادعا کرده که مصدومیت او «از ناحیه رباط صلیبی» بوده و «برخورد شدید زانو» باعث آسیب‌دیدگی این بازیکن شده است. کاربر دیگری با طرح ادعای مشابه نوشته: «بندرالاحبابی طبق معمول بدون وقفه می‌جنگد و حالا نوراللهی را از جام جهانی محروم کرده است.» یکی از هواداران دوآتشه تیم شهر دوبی در پیامی به زبان عربی و فارسی برای این بازیکن تیم‌شان آرزوی سلامتی کرد و در صفحه توئیترش نوشت: «علی رغم پیروزی و بازگشت تیم به مسیر برد اما ما از مصدومیت نوراللهی غصه خوردیم. برادر احمد تو به سطح همیشگی‌ات برگشتی و مصدومیت مانع از ادامه پیدا کردن این بازی خوب تو شد، قوی‌تر برگردد. تو قوی‌تر برمی‌گردی، من به تو اعتماد دارم.»
اخبار امیدوار کننده از احمد
با این حال اخبار حکایت از این دارد که مصدومیت نوراللهی چندان جدی نیست و او به سلامت از ورزشگاه به منزل بازگشته است. صفحات هواداری شباب الاهلی نیز خبر خوبی را در زمینه جزئیات مصدومیت ‌هافبک تیم ملی قبل از جام جهانی دادند و نوشتند: «مصدومیت نوراللهی به نظر می‌‌رسد آسیب دیدگی جزئی عضله است و مصدومیتش جدی نیست. به نظر می‌‌رسد این بازیکن نیازمند یک هفته استراحت است تا بهبودی کاملش را به‌دست آورد. البته عکس MRI از زانوی نوراللهی تا امروز گرفته و به صورت دقیق زمان دوری این بازیکن ایرانی شباب الاهلی از میادین مشخص می‌‌شود. همچنین بررسی‌های اولیه باشگاه اماراتی از پای نوراللهی نشان می‌دهد که ‌هافبک تیم ملی مشکلی از ناحیه رباط صلیبی ندارد و مصدومیت او جدی نیست. پزشکان این باشگاه پیش‌بینی کرده‌اند در صورتی که درد پای نوراللهی فروکش کند، او مشکلی برای حضور در بازی‌های آتی تیمش و همین طور جام جهانی نخواهد داشت. گفتنی است نورالهی در تماسی که با نزدیکان خود داشته، نگرانی‌ها را برطرف کرده و به آنها گفته هیچ مشکلی وجود ندارد و می‌تواند پس از بررسی‌های لازم به میدان برود و تیم ملی را در جام‌جهانی همراهی کند. به این ترتیب، 24 ساعت دلهره‌آور برای کادر فنی تیم ملی و دوستداران این تیم پایان یافت. 



خبــر
​​​​​​​رضایت بایرلورکوزن از روند آماده‌سازی آزمون
با توافق انجام شده میان فدراسیون فوتبال و باشگاه بایرلورکوزن آلمان، پس از آن که دوره ١٠ روزه تمرینات سردار آزمون زیر نظر فیزیوتراپ تیم ملی، میکاییل موریرا به پایان رسید، با رضایت باشگاه آلمانی از سرعت روند بهبود این بازیکن، تمرینات او زیر نظر عضو کادر تیم ملی ایران برای 3 روز دیگر تمدید شد و آزمون تا سه‌شنبه همچنان با این فیزیوتراپ تمرینات اختصاصی خود را دنبال خواهد کرد. به گزارش سایت فدراسیون فوتبال، پس از پایان این دوره سه روزه و بازگشت آزمون به لورکوزن، موریرا به همراه میکو کوجالا دیگر عضو کادر تیم ملی، به سردار اضافه خواهند شد تا روند تمرینی او را همچنان زیرنظر داشته باشند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8040/20/631629/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها