نکاتی که کی‌روش در حضور 11 بازیکن جوان به شاگردانش تأکید کرد

زمان‌بندی صحیح، بازی‌خوانی بموقع


گروه ورزشی/ تیم ملی فوتبال کشورمان که خود را برای حضور در جام جهانی 2022 قطر آماده می‌کند، دیروز هم تمریناتش را با هدایت کارلوس کی‌روش دنبال کرد. در این تمرین که از ساعت ۱۰:۳۰ در زمین چمن کمپ تیم‌های ملی آغاز شد، ملی‌پوشان برنامه‌های تاکتیکی سرمربی پرتغالی تیم ملی را در زمین پیاده کردند که تمرینات ترکیبی با حداقل ضربه به توپ با تأکید بر زمان‌بندی صحیح و بازی‌خوانی بموقع بخشی از تأکیدات اصلی کادر فنی تیم ملی بود. اتفاق حاشیه‌ای جالبی که در این تمرین رخ داد این بود کی‌روش به شوخی به علیرضا بیرانوند دروازه‌بان تیم ملی پس‌گردنی زد که این موضوع با خنده سایر بازیکنان همراه شد. ضمن اینکه تشکیل شدن رنگین‌کمان در دقایقی از این تمرین در زمین شماره 2 مرکز ملی فوتبال، فضای دیدنی‌ای را به‌وجود آورده بود. ملی‌پوشان عصر دیروز هم با اضافه شدن بازیکنان ملی‌پوشی که تیم‌هایشان جمعه در لیگ بازی داشتند، در کمپ به تمرینات خود ادامه دادند. همچنین ملی‌پوشان استقلال نیز بعد از پایان دیدار سوپرجام برای انجام تمرینات به سایر ملی‌پوشان اضافه خواهند شد.
دعوت شده‌های ناشناخته کی‌روش را بشناسید
اما در کنار ملی‌پوشان داخلی و لژیونرهای قطری، ۱۱ بازیکن جدید و جوان هم به محل اردو اضافه ‌شده‌اند و در کنار دیگر ستاره‌ها به تمرین می‌پردازند. امیرعلی صادقی یکی از مهاجمان جوان استقلال است که فصل گذشته در تعدادی از بازی‌ها توسط فرهاد مجیدی به میدان رفت و در دیدارهای تدارکاتی پیش‌فصل آبی‌پوشان هم درخشان ظاهر شد. محمدمهدی احمدی مدافع چپ پرسپولیس است که برای نفت مسجدسلیمان بازی می‌کرد و در بازی‌های تدارکاتی سرخ‌ها هم به میدان رفت اما هنوز در لیگ فرصت زیادی پیدا نکرده است ولی عملکردش در تیم‌های پایه فوتبال ایران موجب شده حالا به اردوی بزرگسالان دعوت شود. محمدحسین اسلامی هافبک هجومی ذوب‌آهن است که در هفته یازدهم لیگ برتر هم یک گل مقابل نفت مسجدسلیمان به ثمر رساند. محمد قربانی بازیکن سپاهان است که توانایی بازی در پست‌های دفاع میانی، دفاع کناری و هافبک دفاعی و میانی را دارد. محمدامین حزباوی محصول آکادمی فولاد و مدافع این تیم است که فصل قبل 3 بار و امسال هم یک بازی به‌عنوان یار تعویضی برای این تیم انجام داده است. علیرضا باویه هم از آکادمی باشگاه فولاد بالا آمده و در پست هافبک بازی می‌کند. مهدی هاشم‌نژاد بازیکن گیلانی و سابق ملوان است که تاکنون در ۱۰ مسابقه به‌عنوان یار ثابت یا تعویضی برای تراکتور به میدان رفته است. احمد شریعت‌زاده طی دو فصل اخیر بیش از ۷۰ درصد بازی‌ها به‌عنوان بازیکن ثابت یا تعویضی برای صنعت نفت به میدان رفته است. سینا عبداللهی مدافع ۲۰ ساله و تبریزی نفت مسجدسلیمان است که در 4 سال اخیر به تیم‌های جوانان و امید ایران دعوت شده بود. آریا برزگر بازیکن سابق پرسپولیس و آقای گل رقابت‌های کافا ۲۰۱۹ است که این فصل به نفت مسجدسلیمان رفته و در 4 مسابقه این فصل به میدان رفته است. امیرسامان تورانیان مدافع- وینگر راست مس کرمان جزو معدود بازیکنان این تیم است که در همه مسابقات این فصل لیگ برتر به میدان رفته است.
جوانان در نقش تیم ملی انگلیس
بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی کی‌روش، تیم ملی پیش از برگزاری این دو بازی دوستانه در اردوی مشترکی که به همراه تیم جوانان خواهد داشت، یک بازی دوستانه هم در برابر این تیم برگزار خواهد کرد. هدف تیم ملی از برگزاری این بازی شبیه‌سازی دیدار با انگلیس است. به همین خاطر تیم جوانان در دیدار با تیم ملی با شیوه انگلیسی‌ها بازی خواهد کرد. ضمن اینکه برگزاری اردوی مشترک تیم ملی با تیم جوانان به طور حتم اتفاق مثبتی برای شاگردان صمد مرفاوی خواهد بود که تا چند ماه دیگر باید با 15 تیم دیگر بر سر 4 مجوز حضور در جام جهانی زیر 20 سال رقابت کنند.
مرفاوی دستیار پنهان کی‌روش
از جمع 11 بازیکن جوانی که دعوت شده‌اند، 2 بازیکن عضو تیم ملی جوانان و بقیه بازیکنان رده سنی امید هستند و پیش‌تر هم برای تیم امید در بازی‌های قهرمانی زیر 23 سال آسیا بازی کرده‌اند. البته دو عضو تیم ملی جوانان هم عضو تیم امید بوده‌اند. از آنجایی که کی‌روش شناخت کافی از بازیکنان رده سنی امید نداشت، از مرفاوی سرمربی تیم ملی جوانان تقاضا کرد تا 11 بازیکن رده سنی امید را به او معرفی کند و به این ترتیب، می‌توان از مرفاوی به عنوان دستیار پنهان کی‌روش در این روزها نام برد که به آمادگی تیم ملی جهت حضور در جام جهانی هم کمک می‌کند.


برش
​​​​​​​اتفاق جالب در حاشیه تمرین تیم ملی
گلرها، والیبالیست شدند
دور نهایی تمرینات تیم ملی برای حضور در جام جهانی، در حالی شنبه با حضور ۱۰ بازیکن آغاز شد که در حاشیه آن، تصاویر جالب توجهی ثبت شد. علیرضا بیرانوند و محمدرضا اخباری که جزو بازیکنان حاضر در پک بودند، مقابل چشمان راجر دسا، دستیار اول کارلوس کی‌روش به انجام بازی والیبال رو آوردند تا اینگونه تغییر شغل داده باشند. اخباری و بیرانوند هر دو فصل خوبی را تا به اینجا در تراکتور و پرسپولیس گذرانده‌اند و نظر مثبت کارلوس کی‌روش را برای حضور در اردوی تیم ملی جلب کرده‌اند. موضوعی که باعث شده گمانه‌زنی در خصوص گلرهای ایران در جام جهانی قطر کمی سخت و پیچیده شود. این تمرین در حالی برگزار شد که پیام نیازمند از دیروز به تمرینات اضافه ‌شد و سیدحسین حسینی هم، بعد از برگزاری سوپر جام به اردوی تیم ملی ملحق خواهد شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8040/20/631632/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها