مشکلات بوکسورها حل نشده و همچنان خبری از حقوق‌ها نیست

رضایی: حق تیم ملی سکونشینی در آسیاست


فائزه زمانی/تیم ملی بوکس ایران امروز با 12 بوکسور عازم اردن می‌شود تا در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کند. اشکان رضایی ملی‌پوش بوکس که سال قبل با ناداوری از گردونه مسابقات حذف شد، امسال عزمش را جزم کرده تا با مدال از رینگ اردن خارج شده و بالاخره حق خودش را از بوکس بگیرد. او معتقد است تیم ملی به رغم جوانی توانایی سکونشینی در آسیا را دارد. بوکسور وزن 63 کیلوگرم تیم ملی درباره آمادگی خود قبل از مسابقات قهرمانی آسیا به خبرنگار «ایران» گفت: «خدا را شکر روند تمرینات و اردوهای تیم ملی به خوبی پیش رفت. اردوهای مشترک با تیم‌های ملی هند و عراق باعث شد تا 2-3 بوکس خوب انجام دهیم و از آمادگی مناسبی برخوردار شویم. حالا آماده هستیم و باید ببینیم روز مسابقات چه اتفاقی می‌افتد.»
رضایی که بارها با سد محکمی به اسم ناداوری در بوکس برخورد کرده و به حقش نرسیده، امیدوار است امسال حق خود را در اردن بگیرد. او در ادامه صحبت‌هایش اظهار داشت: «مافیای داوری در مسابقات قاره‌ای و جهانی بوکس همیشه وجود داشته است. تلاش می‌کنم روز مسابقه طوری بازی کنم که داوری نتواند در نتیجه تأثیرگذار باشد و در واقع کاری از دست مافیای داوری برنیاید. معمولاً داوری بوکس همیشه به نفع تیم‌های مطرح و تیم‌هایی است که در بوکس سرمایه‌گذاری می‌کنند اما امیدوارم امسال به حقم در مسابقات قهرمانی آسیا برسم.»
او که معتقد است تیم ملی می‌تواند در این مسابقات روی سکو برود، چنین بیان داشت: «درست است که تیم جوانی داریم اما انگیزه تک تک بوکسورها بالاست. علاوه بر آن اکثر بوکسورها به رغم جوانی، باتجربه هستند و اینطور نیست که میدان ندیده باشند. ما همیشه برای مدال پا به رینگ می‌گذاریم. تمامی بوکسورها از جان و دل مایه گذاشته و کم‌کاری نمی‌کنند. از سویی فدراسیون هم برایمان کم نگذاشته و امیدوارم خودم مدال خوشرنگی بگیرم و در کل با نتیجه تیمی خوب سربلند از مسابقات به کشور بازگردیم چون به نظرم حق این تیم سکونشینی است.» این بوکسور ملی‌پوش در پایان درباره مشکلات و گلایه‌هایی که در مدت اخیر داشته هم صحبت کرد و گفت: «رفع تمام مشکلات بوکسورها صرفاً در توانایی فدراسیون نیست و بعد از صحبت‌های من و باقی بوکسورها نه تنها چیزی حل نشد بلکه بدتر هم شد و همچنان خبری از حقوق‌ها نیست. الان هم نزدیک مسابقات است و بهتر است حرفش را نزنیم. مشکلات ما در این چندساله حل نشده و در فرصت کوتاه باقی مانده تا مسابقات هم حل نخواهد شد.»


اعلام برنامه مسابقات بوکس قهرمانی آسیا 
با اعلام کنفدراسیون بوکس آسیا، جلسه فنی و قرعه‌کشی رقابت‌های بوکس قهرمانی آسیا در اردن امروز برگزار می‌شود. مسابقات با برگزاری مرحله مقدماتی از فردا شروع می‌شود و تا جمعه 13 آبان ادامه خواهد داشت. مرحله یک‌چهارم 14 تا 16 آبان برگزار خواهد شد. بعد از یک روز استراحت مسابقات مجدداً با شروع مرحله نیمه‌نهایی از18 تا 19 آبان پیگیری می‌شود. فینال این مسابقات هم روزهای 20 و 21 آبان برگزار خواهد شد.


مسیر بوکسورها
برای رسیدن به پاریس سخت شد
با تصمیم فدراسیون جهانی، رقابت‌های بوکس بازی‌های آسیایی حکم انتخابی المپیک پاریس را خواهد داشت. با تعویق یک ساله بازی‌های آسیایی هانگژو، این مسابقات مهر 1402 در چین برگزار می‌شود که با تصمیم مسئولان برگزاری مسابقات در حالی که سهمیه‌های رشته بوکس از 186 به 124 کاهش پیدا کرد، نفرات اول تا سوم هر وزن بازی‌های آسیایی، جواز حضور در المپیک پاریس را کسب می‌کنند. با توجه به اینکه بوکسورهای ایران در ادوار گذشته بازی‌های آسیایی توفیق چندانی در کسب مدال نداشته‌اند، به نظر می‌رسد برای رسیدن به پاریس از این طریق، مسیر سختی پیش رو دارند. 

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8040/21/631637/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها