اخبــار


دیدار وزیر آموزش ‌و پرورش با «آرتین»

 وزیر آموزش ‌و پرورش که به‌منظور شرکت در آیین سوگواری حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) بویژه سه دانش‌آموز شهید این حادثه به شیراز سفرکرده بود با «آرتین» تنها بازمانده خانواده شهیدان سرایداران دیدار کرد و از پدر دانش‌آموز شهید و تعدادی از مجروحان حمله تروریستی حرم شاهچراغ (ع) در بیمارستان عیادت کرد.به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، یوسف نوری در راستای حضور در مراسم گرامیداشت شهدای حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ علیه‌السلام بویژه مراسم گرامیداشت سه دانش‌آموز شهید این حادثه به شهر شیراز سفر کرد.
وزیر آموزش ‌و پرورش در حاشیه مراسم بزرگداشت یاد شهدای حمله تروریستی به حرم شاهچراغ (ع) بیان کرد: حادثه تروریستی اخیر که در حرم احمد بن موسی (ع) اتفاق افتاد نشانه عمق کینه استکبار جهانی و گروه تکفیری داعش نسبت به‌نظام جمهوری اسلامی است. چنین اقداماتی اعم از حادثه تروریستی حرم شاهچراغ و اقدامات خرابکارانه اغتشاشگران ناشی از دشمنی آنها باهمه مردم ایران بویژه دانش آموزان است.
نوری با اشاره به فرارسیدن ۱۳ آبان روز دانش‌آموز تصریح کرد: دیروز دانش‌آموز ما حسین فهمیده جانش را در راه دین و وطنش داد و امروز چند نفر از دانش‌آموزان ما را در حرم احمد بن موسی (ع) به شهادت رساندند.وزیر آموزش ‌و پرورش گفت: آرتین امروز در مظلومیت چهره‌ای جهانی است و تلاش خواهیم کرد فردا در علم و فناوری چهره ‌ای جهانی باشد.
وی با حضور در منزل شهیدان سرایداران که سه شهید شامل پدر و مادر و فرزند خانواده‌شان در این حادثه به شهادت رسیدند با فرزند مجروح خانواده شهید دیدار و با بازماندگان ابراز همدردی کرد.وزیر آمورش و پرورش در دیدار با این کودک قربانی حادثه تروریستی تأکید کرد: برای بهبودی آرتین در برخورداری از هرگونه خدمات پزشکی مساعدت خواهیم کرد. 
نوری ضمن محکوم کردن این جنایت گفت: این حادثه نشان داد که دشمن برای متوقف کردن پیشرفت کشور و از بین بردن امنیت و آرامش مردم کشور از هیچ جنایتی دریغ نخواهد کرد.وزیر آموزش ‌و پرورش در این برنامه همچنین از پدر شهید دانش‌آموز علی‌اصغر علی گوئینی عیادت و شهادت فرزندش را به وی تسلیت گفت.

مشاهده سوابق بیمه‌پردازی، بدون مراجعه حضوری

بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی برای اطلاع از سوابق بیمه‌پردازی خود نیازی به مراجعه حضوری به شعب تأمین اجتماعی نداشته و می‌توانند در سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان، ضمن مشاهده سوابق بیمه‌پردازی، اشکال در سوابق یا فقدان بخشی از سوابق بیمه‌پردازی را هم پیگیری کنند.
به گزارش «ایران» از سازمان تأمین‌اجتماعی، در حال حاضر بالغ بر ۴۰ مورد از خدمات بیمه‌ای و درمانی پرمخاطب سازمان تأمین‌اجتماعی در سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان در دسترس بیمه‌شدگان، کارفرمایان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران است و برای دریافت این خدمات، نیازی به مراجعه حضوری به شعب نیست.
محمد محمدی مدیرکل نام‌نویسی و حساب‌های انفرادی سازمان تأمین‌اجتماعی، ارائه گزارش‌های متنوع از سوابق بیمه‌پردازی را یکی از پرمخاطب‌ترین خدمات قابل ارائه در این سامانه معرفی کرد و گفت: مشاهده سوابق، مشاهده ریز دستمزد، مشاهده عنوان شغلی و مشاهده میانگین دستمزد دو سال آخر و همچنین اعلام سوابق به مؤسسات، در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی به صورت رایگان در دسترس است و بیمه‌شدگان می‌توانند پس از ثبت‌نام در این سامانه به نشانی  Es.tamin.ir، سوابق بیمه‌پردازی خود را در قالب‌های مختلف از طریق منوی بیمه‌‌شدگان / خدمات سابقه و انتخاب گزینه‌های مربوطه، مشاهده و دریافت کنند.وی ادامه داد: بیمه‌شدگان می‌توانند رمز ۱۲ رقمی را به همراه کد ملی خود به مرجع موردنظر (سازمان‌ها، نهادها و...) ارائه کنند و سازمان یا مؤسسه درخواست‌کننده نیز می‌تواند جهت مشاهده سوابق بیمه­‌شده به نشانی Es.tamin.ir مراجعه و بر روی لینک پنل مخصوص دستگاه‌های دولتی و مرجع استعلامات رسمی، کلیک کرده و با درج کد ملی و رمز ارائه شده، تمامی سوابق بیمه­‌شده را مشاهده و در صورت نیاز نسخه چاپی آن را دریافت کند.

تأکید بر ورود اورژانس اجتماعی به «بحران‌های اجتماعی»

رئیس سازمان بهزیستی کشور در نشست ضرورت راه‌اندازی مرکز نظارت و هماهنگی بر اورژانس اجتماعی با تأکید بر ورود اورژانس اجتماعی در بحران‌های اجتماعی، تأسیس مجموعه پردیس مددکاری و توانمندسازی اجتماعی در ایران را پیشنهاد کرد.رئیس سازمان بهزیستی کشور از ایجاد مرکز جامع مدیریت بحران در بهزیستی خبر داد و گفت: دستگاه‌های آرمانی در موضوع آسیب‌های اجتماعی باید شناسایی شوند و با آژانس‌های سازمان ملل فعال در آسیب‌های اجتماعی همکاری مؤثر داشته باشند.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی کشور، قادری در پایان بر ایجاد ضابطین اجتماعی و مددکاری در میدان و تأسیس مجموعه پردیس مددکاری و توانمندسازی اجتماعی در ایران تأکید کرد.

واگذاری 160هزارواحدمسکونی به معلولان

رئیس دبیرخانه ستاد مسکن و ازدواج سازمان بهزیستی کشور از عملیاتی شدن تفاهمنامه این سازمان با بنیاد مستضعفان برای پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن به خانوارهای دارای دو فرزند معلول و بالاتر خبر داد.
نصیر حیدری با اشاره به اینکه قرار است در طرح نهضت ملی مسکن ۱۶۰ هزار واحد مسکونی طی ۴ سال به مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی واگذار شود، گفت: براساس تفاهمنامه بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان بهزیستی مقرر شده است که ۱۶۰ هزار واحد مسکونی به معلولان و مددجویان حائز شرایط واگذار شود.وی با اشاره به دیگر اقدامات سازمان بهزیستی برای تسهیلات مسکن به مددجویان تحت پوشش بیان کرد: طی تفاهمنامه دو جانبه میان سازمان بهزیستی با بنیاد مستضعفان قرار است برای ۴هزار خانوار دارای حداقل دو معلول و بالاتر کمک بلاعوض پرداخت شود. این کمک بلاعوض برای خانوارهای شهری ۲۰۰ میلیون تومان و در مناطق روستایی ۱۵۰ میلیون تومان است.به گفته حیدری، تاکنون ۱۲ استان که عملیات ساخت مسکن را آغاز کرده‌اند از تسهیلات بهره‌مند شده‌اند.

جریمه روزانه وسایل نقلیه فاقد معاینه فنی
​​​​​​​
حسینی، جانشین پلیس راهور کشور از جریمه خودرو‌های فاقد معاینه فنی به‌صورت روزانه خبر داد و گفت: از سال ۹۴ سامانه سیمفا راه‌اندازی و اطلاعات تمام خودرو‌ها در خصوص معاینه فنی در این سامانه متمرکز شده است؛ بر همین اساس عمدتاً جریمه خودرو‌های فاقد معاینه فنی به وسیله دوربین‌ها در تهران و برخی شهر‌های بزرگ انجام می‌شود. در حال حاضر روزانه بالغ بر ۱۲ هزار وسیله نقلیه جریمه شده و طبق آخرین آمار از اول سال تاکنون یک میلیون و دویست هزار مورد جریمه برای خودرو‌های فاقد معاینه فنی ثبت شده است. جریمه روزانه خودرو‌های فاقد معاینه فنی با پیامک به افراد اعلام می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8040/22/631650/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها