دیگه چه خبر؟


حمله با سلاح سرد به مأموران حراست 
و دانشجویان دانشگاه تهران

 خبر اول اینکه، عصر روز شنبه 7 آبان ماه 1401، فردی که در تجمعات دانشجویی دانشگاه تهران حضور داشته و از سوی مأموران حفاظت فیزیکی دانشگاه به‌عنوان فردی مشکوک و غیردانشجو شناسایی شده بود، پس از اینکه در خروجی درب 16 آذر دانشگاه تهران با درخواست مأموران حفاظت فیزیکی مبنی بر ارائه کارت دانشجویی روبه‌رو گشت، اقدام به درگیری با آنها کرد و پس از وارد کردن ضربات چاقو به دو نفر از کارکنان حفاظت فیزیکی دانشگاه، قصد فرار داشت. به گزارش تسنیم، با وجود ضرباتی که این ضارب مسلح به سلاح‌های سرد و شوکر، به نیروهای حفاظت فیزیکی دانشگاه وارد کرد، اما از سوی مأموران حفاظت فیزیکی دانشگاه که در محل حاضر بودند، دستگیر و تحویل نیروی انتظامی شد. ضارب در حین دستگیری، دست به خودزنی نیز زد اما در این عمل هم ناکام ماند.گزارش میدانی اداره‌کل حراست دانشگاه تهران حاکی است، یک دستگاه پژو 207 با سه سرنشین نیز به‌عنوان پشتیبان ضارب در خیابان 16 آذر شناسایی شده است. دو نفر از دانشجویان دانشگاه تهران نیز در این رابطه دچار جراحت‌ سطحی شده‌اند. دو کارمند حفاظت فیزیکی و دو دانشجوی دانشگاه تهران در حال مداوا هستند.

افشای دروغ‌پردازی در خصوص ادعای پهپادهای ایرانی

 خبر دیگر اینکه، چند روز پیش تصویری از رئیس‌جمهور اوکراین با این ادعا که او در کنار لاشه یک پهپاد ایرانی ایستاده منتشر شد. بی‌بی‌سی فارسی هم با بازنشر این عکس تیتر قهرمانانه‌ای از زلنسکی زده بود که «بال‌های هیولای آهنین را می‌چینم.» حالا معلوم شده این عکس جعلی و با تکنولوژی پرده سبز و فتوشاپ ساخته شده و کاربران فضای مجازی این موضوع را دستاویزی برای ساخت تصاویری با درونمایه طنز و کنایه به زلنسکی قرار داده‌اند. جعلی بودن این تصاویر توسط برخی کاربران فضای مجازی از سراسر دنیا با آنالیز تصویر جهت نور، کیفیت دو ساختار و حتی اندازه اشیا در تصویر فاش شده است. استدلال‌ها هم واضح است مثل اینکه یادشان رفته قد زلنسکی ۱۷۰ و طول پهپاد ادعایی باید سه متر و نیم باشد.

سراب کشته‌سازی و تجاوز این‌بار در کرج

 شنیدیم که، پروژه کشته‌سازی از سوی رسانه‌های معاند این‌بار به شکل دیگری درآمد و در آن خبر از تجاوز به فرد بازداشتی و سپس فوت او مخابره شد. طی روزهای گذشته، در فضای مجازی ادعاهایی در رابطه با دختری به نام آرمیتا عباسی منتشر شد مبنی بر اینکه بعد از یک هفته بازداشت، به بیمارستانی در کرج منتقل شده و در بیمارستان مشخص شده که وی مورد تجاوز قرار گرفته است. در همین راستا حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز بیان کرد: با توجه به گزارش سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دو نفر در شهرستان ساوجبلاغ دستگیر شدند که در اقاریر خود اعلام کردند فردی که به عنوان سرشبکه این دو نفر را برای انتشار فراخوان‌ها و مطالب در فضای مجازی هدایت و تغذیه می‌کرده، خانمی به نام آرمیتا عباسی است. به گزارش میزان، وی با بیان اینکه صفحه مجازی این فرد در فضای مجازی اقدام به انتشار فراخوان برای اغتشاش می‌کرده است، گفت: این افراد قصد داشتند تا با استفاده از کوکتل‌مولوتف به پایگاه‌های بسیج، کانکس‌های انتظامی و کلانتری‌های این منطقه حمله و اقدام به آشوب کنند. وی با بیان اینکه پس از دریافت این اقاریر دستور بازداشت و بازرسی منزل خانم عباسی در کرج صادر شد، گفت: در بازرسی از منزل این خانم چند بطری ۱.۵ لیتری بنزین، ۱۰ عدد کوکتل مولوتف آماده و تعدادی فندک کشف شد. وی افزود: پس از تفهیم اتهامات، این فرد به بازداشتگاه اعزام شد که در تاریخ ۲۵ مهر ماه اعلام کرد که روده‌هایش مشکل دارد که با توجه به ادعای وی با دستور قضایی این خانم برای بررسی موضوع و درمان به بیمارستان امام علی(ع) کرج اعزام شد. رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به اینکه ادعای تجاوز از اساس دروغ است، بیان کرد: پس از انجام معاینات پزشکی مشخص شد که این خانم از گذشته دارای مشکلات گوارشی مربوط به بیماری هموروئید بوده و در معاینات انجام شده مشخص شد که در حال حاضر مشکل خاصی ندارد و کمتر از ۲۴ ساعت از بیمارستان ترخیص شد که به محض مرخص شدن، دستوراتی مبنی بر انجام معاینات تکمیلی برای این فرد صادر شد تا در ادامه مشکلی برای سلامتی وی ایجاد نشود.
وی افزود: این خانم به دلیل نوع اتهام و جرایم و اینکه لیدر اغتشاشات بوده و اقلام و تجهیزات آشوبگرانه از منزل وی کشف شده، با صدور قرار تعقیب بازداشت موقت در زندان فردیس به سر می‌برد و همچنین براساس قانون با خانواده خود در تماس است. فاضلی هریکندی تأکید کرد: شایعات منتشر شده در مورد فوت یا تجاوز به این فرد از اساس کذب است و صحت ندارد.

گزارش میدل ایست آی از «طلوع صنعت پهپادی ایران»

 با خبر شدیم که، وب‌سایت خبری «میدل ایست آی» در گزارشی با عنوان طلوع صنعت پهپادی ایران، نوشته دهه‌ها توسعه دقیق، ایران را به یک رقیب جدی در فناوری هواپیماهای بدون سرنشین تبدیل کرده و به آن نفوذ منطقه‌ای جدیدی می‌دهد. به نوشته میدل ایست آی، برتری پهپادی ایران برای دهه‌ها اولویت ملی آن بوده که مقامات این کشور آن را پرورش داده و از آن به رغم اقتصاد تحریم شده این کشور پاسداری کرده‌اند. طبق این گزارش، از زمان انقلاب اسلامی سال ۱۹۷۹ و خصومت ناشی از آن بین ایران و غرب، تحریم‌های بین‌المللی تهران را به سوی خودکفایی در زمینه انواع کالاها بخصوص نظامی سوق داده است.  به نوشته این وب‌سایت خبری مستقر در لندن، ایران اکنون دارای ناوگانی از پهپادهاست که قادر به حمل موشک‌های هدایت شونده دقیق با برد ۲۰۰۰ کیلومتر به علاوه تعداد زیادی پهپاد تجسسی است. 

بازداشت لیدر پرحاشیه اغتشاشات

 دســـــت آخر اینکه، توماج صالحی خواننده‌ زیرزمینی که در اغتشاشات اخیر اقدام به تبلیغ گسترده خشونت می‌کرد، در مرزهای غربی کشور در حال فرار بود که بازداشت شد. وی از خوانندگان زیرزمینی رپ و ساکن شاهین‌شهر بود که مضامین بسیاری از کارهای او را اهانت و خشونت تشکیل می‌داد؛ او شهریورماه سال گذشته نیز برای مدتی در بازداشت به‌سر می‌برد. توماج صالحی در اتفاقات اخیر در صفحه توئیتر خود به تبلیغ خشونت و درگیری با نیروهای مسلح و ساخت کوکتل مولوتف می‌پرداخت و اخبار جعلی منتشر می‌کرد. او همچنین با انتشار فراخوان‌های مختلف برای شهرهای کشور در تبلیغ اغتشاشات نقش داشت. وی بارها نیروهای امنیتی را متهم به ناتوانی در دستگیری خود کرده بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8040/5/631661/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها