دیگه چه خبر؟


ژست پیروزی از سوی بازنده‌ها!

 خبر اول اینکه، معاون اول دولت روحانی در تازه‌ترین مواضع خود سعی کرده به نام مردم به نوعی افتضاحات مدیریتی خود و اعتدالیون را پنهان کند و با نعل وارونه و آدرس‌های غلط از بازنده بودن در میان افکار عمومی فرار کنند! 
اسحاق جهانگیری اخیراً در متنی که منتشر کرده بدون اینکه به سکوت خودش و جریان مدعی اصلاح‌طلبی در آشوب‌ها و اغتشاشات اخیر اشاره کند، آورده است: «به‌خاطر دارم چهار ماه پس از تشکیل دولت دوم روحانی که در سال ۱۳۹۶ با حدود ۲۴ میلیون رأی روی‌کار آمد، اعتراضاتی نسبت به گرانی شکل گرفت، باب این بحث در دولت باز شد. البته تورم در آن سال هنوز تک رقمی بود (۹درصد)، ولی به هر سبب، اعتراضاتی به‎وجود آمده بود. دولت در خرداد ماه ۱۳۹۷ تصویب کرد که براساس اصل ۲۷ قانون اساسی و به رسمیت شناختن حق اعتراض مردم، نحوه برگزاری اعتراضات و محل آن تعیین شود. «متأسفانه» دیوان عدالت اداری با شکایت افرادی این مصوبه را ابطال کرد. اگر این مصوبه اجرایی می‌شد شاید حداقل بخشی از حقوق ملت در قانون اساسی برجسته شده و طرح اعتراضات مردم در عرصه عمومی و ضرورت توجه بموقع مسئولان به آنها را ممکن‌تر می‌ساخت. در این شرایط بود که فرصت سوءاستفاده بیگانگان گرفته می‌شد.» 
این اظهارات آقای جهانگیری در حالی است که مردم مدیریت خسته و نشسته و در عین حال با عواقب رنج‌آور جریان به اصطلاح اعتدالی- اصلاح‌طلبی را فراموش نکرده‌اند. ظاهراً آقای جهانگیری خیلی زود شاهکار مدیریتی دولت روحانی را در قیمت بنزین و اظهار بی‌خبری رئیس‌جمهور وقت فراموش کرده است! جناب جهانگیری در حالی مدعی حقوق مردم شده که تورم 59 درصدی عملکرد او و دولت اعتدالی بوده است. 
ایشان همچنین از فاجعه «ارز جهانگیری» (قیمت‌گذاری 4200 تومانی ارز و واگذاری چند ده میلیارد  دلار به همین نرخ) که رانت بزرگی را برای رانت‌خواران فراهم کرد؛ چیزی نگفت و نگفت که چه بلایی بر سر مردم آمد! 
واقعیت این است که بازنده بودن در میان افکار عمومی را نمی‌توان با روایت و نعل وارونه به پیروزی تبدیل کرد. اساساً مردم، جریانی که دست خارجی آشوب و اغتشاش را ندید؛ جریانی می‌دانند که دشمن آنها را پل رسیدن به اهداف خود تعریف کرده است.

صهیونیست‌ها در کنار جریان آشوب

 خبر دیگر اینکه، روز گذشته تصویر نامه‌ای ساختگی و منتسب به سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در فضای مجازی از سوی رسانه‌های معاند منتشر و بازنشر شد. در این پیام‌ها ادعا شده است دبیرکل حزب‌الله در نامه‌ای سرّی و فوری خطاب به شخصیتی خیالی(!) تحت عنوان «فرمانده شورای‌عالی جهادی» از وی درخواست کرده اقدامات لازم به‌منظور اعزام نیروهای 2 واحد 133 و گردان عملیات خارجی حزب‌الله تحت نام واحد 910، به ایران جهت مقابله با معترضان و حفاظت از شخصیت‌های مهم سیاسی ایرانی صورت پذیرد. طبق گزارشی که در خبرگزاری تسنیم منتشر شده، این نامه جعلی نخستین بار توسط یک خبرنگار زن صهیونیستی به‌نام «امیلی شرادر» که ستون‌نویس روزنامه جروزالم پست است تولید و پس از آن توسط بسیاری از شبکه‌های تلویزیونی معاند جمهوری اسلامی ایران از جمله صدای امریکا نیز بازنشر شده است. تسنیم در گفت‌و‌گو با یک کارشناس ارشد امنیتی درباره مطالب مندرج در این نامه به نکات قابل‌توجهی دست یافته است؛ نخست آنکه علاوه بر جعل آشکار قالب سربرگ و مهرهای مورد استفاده در این نامه، قالب و لحن نگارش نامه از چهارچوب نامه‌های رسمی و اداری به‌دور است، مانند استفاده کلمه عربی (ارجو) به‌معنی لطفاً که در نامه‌های رسمی اگر دستوری باشد به‌کار نمی‌رود. دوم آنکه اساساً جایگاه و پست سازمانی تحت عنوان شورای‌عالی جهادی در ساختار حزب‌الله و مقاومت اسلامی لبنان وجود خارجی ندارد؛ سوم اینکه واحدهای نظامی با شماره‌های معرفی‌شده در این نامه جعلی تحت عنوان بخش‌های اداری و عملیاتی حزب‌الله اساساً وجود خارجی ندارند  یا آنکه نام‌های اطلاق‌شده صحیح نیست. علاوه بر این حزب‌الله هیچ‌گاه چنین واحدهایی در ساختار خود معرفی نکرده است و این مطالب صرفاً به‌کرّات توسط رسانه‌های رژیم صهیونیستی تولید و انتشار یافته‌اند.

تشکیل پرونده در رابطه با فوت فرشته احمدی

 شنیدیم که، رسانه‌های ضد انقلاب در جدیدترین ادعای خود اعلام کردند خانمی به نام فرشته احمدی در اغتشاشات مسلحانه اخیر شهر مهاباد توسط پلیس کشته شده است اما طبق بررسی‌هایی که تاکنون انجام شده و مطابق گزارش‌های مراجع قانونی، شلیک گلوله از داخل منزل این فرد انجام شده و این موضوع را اعضای خانواده این خانم هم تأیید کرده‌اند؛ موضوعی که مورد سانسور رسانه‌های بیگانه قرار گرفت و عده‌ای نیز بدون توجه به خانواده احمدی با حضور در مراسم خاکسپاری اقدام به شعاردهی کردند.
حسب اعلام مراجع انتظامی و امنیتی هم در محدوده منزل این خانم در زمان وقوع حادثه هیچ‌گونه تجمع، اغتشاش و حضور نیروهای حافظ امنیت وجود نداشته و دستگاه قضایی بدون توجه به فضاسازی‌های رسانه‌ای موضوع قتل خانم احمدی را بررسی می‌کند. روز گذشته ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با میزان در رابطه با جزئیات فوت خانم فرشته احمدی در شهرستان  مهاباد اظهار کرد: در حال حاضر پرونده با موضوع قتل عمد تشکیل شده و بازپرس جنایی در حال بررسی موضوع و انجام تحقیقات مقدماتی است.

اشک تمساح برای یک قاتل

 دست آخر اینکه، محمد قبادلو که در جریان اغتشاشات اخیر با خودروی پیکان چندین نفر از مأموران پلیس را زیر گرفته و منجر به کشته شدن استوار وحید کرم‌پور حسنوند و مجروح شدن 5 مأمور دیگر شده، اکنون سوژه جدید برای رسانه‌های ضدانقلاب شده است. رسانه‌های بیگانه تلاش دارند تا از این قاتل تصویر یک انسان بی‌گناه را به نمایش بگذارند. انتشار یک فیلم از تظلم‌خواهی مادر محمد قبادلو در فضای مجازی نیز دستمایه‌ای برای این ادعا فراهم کرده است. وی در این فیلم مدعی شده که در جلسه اول دادگاه وی حکم اعدام او صادر شده است. به همین دلیل مادر قبادلو خواهان استمداد و حمایت مردم از فرزندش می‌شود. ادعای حکم اعدام قبادلو در حالی است که هنوز حکمی برای او صادر نشده است. 
گفتنی است، روز گذشته قوه قضائیه فیلمی را از جلسه دادگاه منتشر کرده است که در آن محمد قبادلو صراحتاً اقدام مجرمانه خود را می‌پذیرد و حتی پرده از اقدام قبلی خود برای حضور در شهر سقز برای ایجاد اغتشاش برمی‌دارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8042/5/631918/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها