دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از توزیع محموله جدید دارویی خبر داد

ازدحام اصفهانی‌ها در داروخانه‌ها برای تهیه آنتی بیوتیک


اصفهان - داروخانه‌های اصفهان از حدود یک ماه گذشته با کمبود برخی از اقلام دارویی بویژه انواع شربت‌های آنتی‌بیوتیک مواجه شدند و با توجه به افزایش تقاضای مردم به‌دلیل اوج گرفتن بیماری آنفلوانزا، این موضوع مشکلاتی در جامعه ایجاد کرد.
با شدت گرفتن ابتلای مردم به بیماری‌های تنفسی فصلی بویژه آنفلوانزا، میزان تقاضا برای دریافت داروهای مورد نیاز برای درمان این بیماری‌ها  افزایش یافت و در این مقطع زمانی بود که کمبود برخی اقلام دارویی بویژه آنتی‌بیوتیک‌ها، نمایان شد و مردم برای تأمین آنها با مشکلاتی مواجه شدند.
به گزارش ایرنا، نایب رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: با وجود اقدامات انجام ‌شده در هفته‌های اخیر، هنوز کمبود دارویی بویژه درزمینه شربت‌های دارویی و شیاف برای کودکان وجود دارد.
سید علی فاطمی بابیان اینکه بخش عمده‌ای از این مشکل به‌دلیل کاهش تولید در کارخانه‌های داروسازی اتفاق افتاد، افزود: با توجه به موضوع اصلاح قیمت‌ها که از تیر امسال آغاز شد، میزان تولید در داروسازی‌ها کاهش یافت زیرا تولیدکنندگان دارو، موافق قیمت برخی داروها مانند آنتی‌بیوتیک‌ها نبودند.
دبیر انجمن داروسازان اصفهان به مشکل تأمین شیشه بطری‌های مخصوص شربت‌های دارویی اشاره و اضافه کرد: این موضوع نیز محدودیت‌هایی برای کارخانه‌های تولیدکننده دارو به وجود آورده است.
رئیس انجمن داروسازان ایران همچنین به ایجاد بازار سیاه دارو در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: داروهای کمیاب در این شبکه‌ها به چند برابر قیمت اصلی به فروش می‌رسد ،به‌عنوان‌مثال سرم که حدود ۱۸ هزار تومان است به قیمت ۱۰۰ هزارتومان به فروش می‌رسد و از طرفی داروهایی که به این شکل فروخته می‌شود، قابل‌ اطمینان نیست و می‌تواند سلامتی مردم را به خطر بیندازد.
از سوی دیگر پس از واردات محموله ۵۰ تنی دارو به کشور، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرد که سهم این استان از محموله وارداتی ۶ درصد و معادل سه تُن دارواست.
محمود اعتباری افزود: داروهای ارسالی شامل سوسپانسیون‌های آنتی‌بیوتیک اطفال از انواع مختلف است که چهارشنبه ۱۱ آبان به شرکت پخش در اصفهان تحویل و از پنجشنبه هفته گذشته توزیع آن انجام شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8044/16/632062/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها