اخبار


بخشودگی جرایم موتورسیکلت‌های فاقد بیمه شخص ثالث

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بخشودگی صد درصدی جرایم موتورسیکلت‌ها و وسایل نقلیه کشاورزی فاقد بیمه شخص ثالث موافقت کرد. به گزارش شادا، سیداحسان خاندوزی با پیشنهاد صندوق تأمین خسارت‌های بدنی و بیمه مرکزی درباره اعمال بخشودگی جرایم موضوع بند «ب» ماده (٢٤) قانون بیمه شخص ثالث موافقت کرد. بر این اساس 100درصد مبلغ جریمه این وسایل معادل حق بیمه مدتی است که آنها فاقد پوشش بیمه‌ای بوده‌اند، خواهد بود. لازم به ذکر است بخشودگی اعلام شده ویژه موتورسیکلت‌ها و وسایل نقلیه کشاورزی فاقد بیمه‌نامه به مدت ۲۹ روز - از تاریخ 15 آبان لغایت پایان روز 13 آذر امسال اعمال خواهد شد. وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه از ۱۲ میلیون موتورسیکلت فعال فقط 2میلیون موتورسیکلت بیمه شخص ثالث دارند، گفت: با بخشودگی ۱۰۰ درصد جرایم بیمه امیدواریم شرایط برای دریافت بیمه‌نامه تسهیل شود. خاندوزی اظهار کرد: یکی از موانعی که موتورسواران برای بیمه اقدام نمی‌کنند این است که با وجود فقدان بیمه‌نامه باید یک سال جریمه بپردازند و حالا در قالب این ابلاغیه این موانع برداشته شده است و هر فردی که اقدام به بیمه شخص ثالث برای موتورسیکلت خود کند 
۱۰۰ درصد جریمه او بخشیده می‌شود. وی یادآور شد: با دستور رئیس کل بیمه مرکزی برای تخفیف در نرخ بیمه‌نامه شخص ثالث موتورسیکلت‌ها هم قرار است دستورالعمل جدیدی صادر شود.

وام ازدواج را 10 روزه پرداخت کنید

بانک مرکزی در بخشنامه‌ای خطاب به شبکه بانکی بر لزوم تسریع در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج تأکید کرد.
به گزارش ایسنا، در متن بخشنامه بانک مرکزی آمده است: مطابق با نص صریح قانون، «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری مکلفند مبتنی بر اعتبارسنجی متقاضیان، حداکثر با اخذ سفته از متقاضی یا یک ضامن معتبر به پرداخت تسهیلات اقدام کنند. عدم اجرا یا تأخیر در پرداخت تسهیلات تخلف محسوب شده و قابل پیگیری در مراجع ذی‌صلاح است.
بدیهی است، با توجه به ضرورت اجرای قانون و اقدام درخصوص اجرای کامل سهمیه ابلاغی و کاهش تعداد متقاضیان در صف سامانه قرض‌الحسنه ازدواج و جدیت این بانک به منظور جلوگیری از افزایش تعداد متقاضیان در صف، در صورت عدم اقدام از سوی آن بانک، تعیین شعبه افراد ثبت‌نام شده رأساً از سوی بانک مرکزی مورد اقدام قرار خواهد گرفت. لذا، بانک‌ها موظف هستند در اسرع وقت ضمن تعیین شعبه، پذیرش و تعیین تکلیف متقاضیان در صف سامانه قرض‌الحسنه ازدواج، پس از تکمیل مدارک توسط متقاضی، ظرف مدت حداکثر ۱۰ روزکاری نسبت به پرداخت تسهیلات مزبور اقدام کنند. 
 بر این اساس، خواهشمند است به واحدهای اجرایی ذی‌ربط دستور اکید فرمایید تا نسبت به تعیین شعبه افراد در صف و اعطای تسهیلات به متقاضیان تسریع کرده و ضمن جبران و اعطای تسهیلات بابت باقیمانده سهمیه، نسبت به رعایت سهمیه ماهانه پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج نیز اقدام و گزارش اقدامات انجام شده را به این مدیریت کل ارسال کنند.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8044/8/632074/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها