اخبار


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد
ایجاد قرارگاه اشتغال در استان‌ها

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کاهش نرخ بیکاری در کشور، نیازمند همراهی همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی در قالب قرارگاه ایجاد اشتغال در استان‌هاست.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سیدصولت مرتضوی بیان کرد: برای تحقق این امر باید همچون دوران دفاع مقدس، که قرارگاه تشکیل می‌شد، قرارگاه اشتغال در استان‌ها ایجاد و پیگیری شود که فرمانده آن نیز استاندار همان استان است و بانک‌های عامل و ادارات نیز باید در این خصوص و براساس تکلیف قانونی انجام وظیفه کنند.
مرتضوی اظهارداشت: یکی از تکالیف موجود در قانون، تسهیلات تکلیفی است که با استجازه از رهبر معظم انقلاب باید شرایط استفاده مناسب از آن برای حل مشکلات کشور با تلاش همه‌جانبه به نتیجه برسد.
مرتضوی بیان کرد: بیش از سه هزار میلیارد تومان تسهیلات تکلیفی در مصوبات دولت، بانک مرکزی و بانک‌های عامل در مصوبات سفر ریاست‌جمهوری در نظر گرفته شده است که پیشرفت خوبی ندارد.
رئیس شورای عالی کار گفت: باید از ظرفیت کارآفرینانی که نیاز به تسهیلات ندارند بخوبی استفاده شود به عنوان مثال بسیاری از آنها تمایل دارند در حوزه ساخت هتل اقدام کنند، که نیازمند مجوزهایی است و خود این موضوع امکان ایجاد اشتغال در استان را افزایش می‌دهد.
مرتضوی با تأکید بر اینکه در کشور بهره‌وری حداکثری از منابع و ظرفیت‌های طبیعی صورت نمی‌گیرد، بیان کرد:‌ با دستور ریاست محترم جمهوری، منابع خوبی برای ایجاد اشتغال به استان‌ها و طرح‌های منطقه‌ای تخصیص می‌یابد. وی با بیان اینکه منابع خرد و سرمایه‌های خانوادگی باید به سمت تولید برود، گفت:‌ فرهنگ وقف برای اشتغال در کشور و راه‌اندازی قرض‌الحسنه‌ها در بحث اشتغال، استفاده از ظرفیت‌های موجود و هم‌افزایی ایده‌ها و دانش‌جمعی در قالب بهره‌وری حداکثری از نیروی انسانی توانمند در حوزه اشتغال مهم است.
 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در کشور سوله‌ها و سالن‌های بزرگی موجود است که متأسفانه به دلیل نبود دانش در عرصه تولید  یا چالش‌های مالی تعطیل شده‌اند که لازم است برای طرح‌های اشتغال‌آفرین از آنها بهره برد.  مرتضوی آموزش، دانش و منابع را عناصر مهم در اشتغال‌آفرینی عنوان کرد و گفت: مجموعه وزارت کار با همدلی باید به این هدف تعالی بخش و آموزش مبتنی بر نیاز روز و بازارسنجی برسد. مرتضوی افزود: مقدمه اشتغالزایی، آموزش و دانش است، باید مجموعه‌های ذیل وزارت کار با همدیگر یکی شوند تا آموزش‌ها (فنی و حرفه ای) متناسب با نیاز ارائه شود اما امروز آموزش ما مبتنی بر نیازسنجی نیست بلکه مبتنی بر پر کردن کرسی‌هاست و برای کشور تولید دانش و آموزش نمی‌کنیم.
وی ادامه داد: در سازمان فنی و حرفه‌ای باید متناسب با نیاز جامعه و بهره‌وری، رشته‌ها تعریف و آموزش‌ها ارائه شود و باید به هر سه نوع آموزش یعنی دانشگاهی، خانگی یا استاد – شاگردی توجه کرد.

با هدف بررسی و حل مسائل و مشکلات شرکت‌های تعاونی
کلینیک بخش تعاون در کشور ایجاد می‌شود

مدیرکل دفتر ترویج آموزش و تحقیقات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کلینیک بخش تعاون با هدف بررسی و حل مسائل و مشکلات شرکت‌های تعاونی در کشور ایجاد می‌شود.
به گزارش ایسنا، سیدامیرحسین جوزی، با بیان اینکه تعاون به عنوان یکی از سه بخش اقتصادی در توسعه اقتصاد کشور نقش دارد، اظهار کرد: تعاون در کشور با رویکرد کارگروهی و استفاده از تفکر جمعی و تجمیع سرمایه‌های خرد با هدف توسعه اقتصاد و ایجاد اشتغال تشکیل شد و باید ۲۵ درصد سهم اقتصاد کشور را محقق کند.
وی با اشاره به مشکلات حوزه تعاون در کشور، افزود: شرکت‌های تعاونی در بخش‌های مختلف با مسائل و مشکلاتی روبه‌رو هستند که یکی از مهم ترین آنها برخی از قوانین و مقررات است که با بررسی‌های انجام شده و تدوین لایحه جهت اصلاح این قوانین برای رفع این مشکلات آماده شده و برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است.
 مدیرکل دفتر ترویج آموزش و تحقیقات وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی یکی از راه‌های پایداری شرکت‌های تعاونی را حمایت از آنها عنوان کرد و گفت: با توجه به رصد مسائل تعاونگران در کشور تلاش می‌کنیم تا با ارائه مشوق‌های لازم به تعاونی بتوانیم بخشی از این مشکلات را رفع کنیم تا حداقل زمینه پایداری این شرکت‌های تعاونی را فراهم کنیم. جوزی با اشاره به تشکیل کلینیک بخش تعاون در کشور، خاطرنشان کرد: با هدف ترمیم وضع موجود تعاونی‌های سطح کشور و رفع مشکلات این شرکت‌ها کلینیک بخش تعاون ایجاد می‌شود تا تعاونگران مسائل مربوطه را در این کلینیک مطرح کرده و بتوان آنها را حل کرد.
وی، تعاونگران برتر و موفق را بازوی توانمند وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان و اظهار کرد: تعاونگران برتر و موفق کشور به عنوان بازوی توانمند بخش تعاون می‌توانند با تجربه و مهارت‌هایی که در این حوزه به دست آورده‌اند آموزش‌های تخصصی را در جهت تداوم و موفقیت دیگر شرکت‌های تعاونی کشور ارائه کنند.
مدیرکل دفتر ترویج آموزش و تحقیقات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با استراتژی‌های جدید بنا داریم تا در بخش تعاون، هم به تعاونگران و هم به دانش‌آموزان در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ تعاون آموزش‌های تخصصی و عمومی را ارائه کنیم.

معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد
پرداخت تسهیلات 250 میلیارد تومانی 
به تعاونی‌های برون شغلی فنی و حرفه‌ای

معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پرداخت تسهیلات 250 میلیارد تومانی به تعاونی‌های برون شغلی فنی و حرفه‌ای خبر داد.
به گزارش روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مهدی مسکنی ساماندهی و تقویت تعاونی‌های اعتبار را یکی مأموریت‌های مهم معاونت امور تعاون در دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: بانک توسعه تعاون به عنوان بازوی توسعه‌ای و مالی بخش تعاون در فرایند حمایت، ساماندهی و نظارت بر تعاونی‌های اعتبار می‌تواند نقش مؤثری برعهده گیرد. وی با بیان اینکه در معاونت امور تعاون از ابتدا بازسازی اعتبار و اعتماد به تعاونی‌های مسکن را آغاز کردیم، افزود:‌ در حال حاضر فضای افکار عمومی نسبت به تعاونی‌های مسکن بهبود یافته است که ما باید مدل‌های موفق تعاونی اعتبار را شناسایی و به جامعه معرفی کنیم تا این نوع از تعاونی‌‌ها در کشور تقویت شوند.
وی خاطرنشان کرد: بسیاری از تشکل‌های تعاونی ازجمله تعاونی‌های اعتبار بر مبنای مقبولیت در میان اقشار مردم مشغول به فعالیت هستند.
معاون امور تعاون گفت: تجمیع سرمایه‌های خُرد بر مبنا و مکانیسم تعاون می‌تواند در طرح‌های مهم ملی از جمله طرح‌های ملی مسکن نقش تسهیل‌گرایانه ایفا کند. مسکنی با اشاره به بهبود تعامل بانک توسعه تعاون با تعاونی‌ها در دولت سیزدهم، تصریح کرد: باید تحمیل تسهیلات به بانک تخصصی توسعه تعاون کاهش پیدا کند تا به وظیفه اصلی خود که حمایت از توسعه کمی و کیفی بخش تعاون کشور است رسیدگی شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8044/13/632088/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها