تیم ملی فوتبال ساحلی مقتدرانه به نیمه‌نهایی جام بین‌قاره‌ای صعود کرد

همه منتظر دیدار ایران- برزیل در فینال


گروه ورزشی/ مسابقات فوتبال ساحلی جام بین‌قاره‌ای از روز چهارشنبه در امارات آغاز شد و تیم ملی کشورمان پس از پیروزی پرگل 6-2 مقابل پاراگوئه، چهارشنبه‌شب در دومین دیدار خود به مصاف امریکا رفت و توانست با نتیجه پرگل 6-4 به پیروزی برسد. در این بازی مهدی میرجلیلی، محمدعلی مختاری (۲ گل)، سعید پیرامون و محمد معصومی‌زاده (۲ گل) گلزنی کردند. معصومی‌زاده پس از این بازی گفت: «خوشحالم که دبل کردم و حس خوبی دارم. امیدوارم دل ایرانی‌های حاضر در ورزشگاه و مردم در داخل ایران را خوشحال کرده باشیم. هر بازی برای ما یک فینال است و فینال به فینال جلو می‌رویم. بازی‌های فوتبال ساحلی سخت شده و هیچ حریفی از پیش بازنده نیست. بازی با امریکا فراز و نشیب زیادی داشت که خدا را شاکریم منجر به پیروزی ایران شد.» تیم کشورمان که با پیروزی مقابل امریکا صعود خود را به مرحله بعدی این رقابت‌ها قطعی کرده بود، در سومین و آخرین دیدار مرحله گروهی، پنجشنبه شب به مصاف ژاپن رفت و 4-3 پیروز شد. مهدی شیرمحمدی، موحد محمدپور، حمید بهزاد‌پور و امیرحسین اکبری برای ایران موفق به گلزنی شدند. اکبری که گل پیروزی‌بخش به ژاپن را به ثمر رساند، گفت: «دو سالی بود که تیم ملی تمرین و مسابقه و تورنمنت نداشت و آخرین تورنمنتی که رفتیم رقابت‌های سال گذشته بین‌قاره‌ای بود. به همین دلیل انگیزه داشتیم که تیم اول از گروه صعود کنیم که این اتفاق هم خوشبختانه افتاد. همه کسانی که اینجا ما را می‌بینند، می‌گویند فینال بین ایران و برزیل است. سطح فوتبال کشورهای امریکای جنوبی مثل هم است اما اسم برزیل بزرگتر از پاراگوئه است و این تیم شانس بیشتری برای بردن دارد. امارات تیم خوبی است و من خودم با ۷ بازیکن این تیم در باشگاه الاهلی امارات همبازی بوده‌ام. آنها شرایط میزبانی را هم دارند و بازی آسانی نخواهیم داشت. همین که امارات توانسته به مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌ها صعود کند، یعنی اینکه تیم با کیفیتی است.»
بازیکنان با تمام وجود و عشق به ملت بازی کردند
امیرحسین محتشم، رئیس کمیته فوتبال ساحلی گفت: «بچه‌های ما آمادگی کامل خود را در این بازی به نمایش گذاشتند. فدراسیون فوتبال همه‌ تلاش خود را برای آماده کردن ملی‌پوشان انجام داده و امکانات مورد نیاز را در اختیار بازیکنان قرار داده و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد فینال رقابت‌های بین‌قاره‌ای امسال بین ایران و برزیل خواهد بود.» او یادآور شد: «دو سال است به خاطر کرونا، فوتبال ساحلی تعطیل بوده و به همین دلیل در رنکینگ شاهد افت بودیم. تیم ملی «ب» را تشکیل می‌دهیم و تغییر در شیوه‌ برگزاری مسابقات را دنبال می‌کنیم. تیم ملی فوتبال ساحلی در حال جوان‌گرایی است و شرایط بهتری پیدا کرده که به امید خدا با حمایت‌های فدراسیون، یکسری برنامه‌ها برای استعدادیابی در کشور خواهیم داشت.»
مصاف با امارات در نیمه نهایی
شاگردان علی نادری امروز در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات به مصاف امارات میزبان خواهند رفت. دیگر دیدار مرحله نیمه‌نهایی هم بین تیم‌های پاراگوئه و برزیل برگزار خواهد شد. نادری، در این باره عنوان کرد: «بازیکنان ما مقابل ژاپن نایب قهرمان جام جهانی دوره قبل و یکی از بهترین تیم‌های دنیا عالی ظاهر شدند و وظایف شان را به خوبی انجام دادند.» او ادامه داد: «در جام جهانی بازی‌ها یک روز در میان است و می‌شود ریکاوری کرد اما در جام بین قاره‌ای این امکان وجود ندارد. امارات تیم خوب و قابل احترامی است و همین که به مرحله نیمه نهایی رسیده، یعنی تیم با کیفیتی است. غایب‌مان هم محمد علی مختاری است که در بازی نیمه‌نهایی کارت قرمز  گرفت و  وی را در اختیار نخواهیم داشت اما با همه توان و انگیزه به مصاف این تیم می‌رویم.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8044/21/632100/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها