حوادث جهان


5 روز پس از ریزش پل معلق در هند
عملیات جست وجو ی ناپدیدشدگان پایان یافت

عملیات جست‌وجو برای ناپدیدشدگان حادثه ریزش پل معلق در ایالت گجرات هند پایان یافته است.
به گزارش خبرگزاری شینهوا، یکی از مقامات امدادی هند روز جمعه در این باره گفت: پس از پنج روز، عملیات جست‌وجو برای یافتن ناپدید شدگان این حادثه پنجشنبه به پایان رسید زیرا دیگر گزارشی از مفقود بودن فردی وجود ندارد. به همین دلیل تصمیم بر آن شد تا عملیات جست‌وجو را پایان دهیم. در مجموع 141 نفر در این حادثه جان باختند و بیش از ۱۰۰ نفر در این حادثه مصدوم شده و ۱۷۷ نفر دیگر نیز نجات یافته‌اند. این پل معلق روز یکشنبه گذشته فروریخت و گفته شده در زمان وقوع حادثه صدها نفر روی پل بودند که با فروریختن آن تعدادی از آنان به رودخانه «ماچو» (Machchhu) سقوط کردند.
این پل که ۲۳۳ متر طول دارد، در سال ۱۸۸۰ میلادی روی رودخانه ماچو در ایالت زادگاه «نارندرا مودی» - نخست‌وزیر کنونی هند- ساخته شده و شش ماه برای مرمت و تعمیرات تعطیل بود.
همچنین مقامات پلیس هند از بازداشت ۹ نفر در ارتباط با این حادثه خبر دادند. به گفته آنها، کلیه این افراد برای شرکتی کار می‌کنند که مسئول بازسازی و مرمت پل بخش «موربی» در این ایالت هند بود.

تولد نوزاد هندی از مادری که در کما بود 

زن هندی که در نخستین روزهای بارداری به کما رفته بود پس از 7 ماه کودک سالمی به دنیا آورد.
یک زن ۲۳ ساله هندی که ۴۰ روزه باردار بود در حالی که کلاه ایمنی نداشت و ترک موتور همسرش سوار بود ناگهان بر اثر حادثه‌ای از روی موتور به زمین افتاد و از ناحیه سر دچار جراحات شدیدی شد.
زن جوان به کما رفت و با وجود ۵ عمل جراحی روی مغز جراحان بخشی از جمجمه او را برداشتند تا از فشار وارده به مغز او کاسته شود.  پس از این جراحی، تنفس این مادر جوان دیگر تنها از طریق دستگاه تنفس مصنوعی ممکن بود.  در این مدت پزشکان با این تصمیم دشوار درگیر بودند که آیا باید جلوی ادامه بارداری شفیعه را بگیرند و فرزند او را سقط کنند یا نه.  اما تصاویر سونوگرافی نشان داد بارداری او در وضعیت طبیعی قرار دارد و در نهایت به خانواده او توصیه کردند که بارداری ادامه یابد. تا اینکه سرانجام نوزاد وی را در 7 ماهگی به دنیا آوردند و کودک در سلامت کامل است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8044/20/632118/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها