اخبـــــار


یوسف نوری عنوان کرد
کمبود نیروی انسانی در وزارت آموزش‌وپرورش 

وزیر آموزش‌وپرورش از توجه جدی دولت سیزدهم به عدالت در پرداخت‌ها خبر داد.
یوسف نوری ضمن تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی شیراز بویژه شهدای دانش‌آموز و گرامیداشت روز دانش‌آموز و یوم‌الله ۱۳ آبان، گفت: به فرموده مقام معظم رهبری استان زنجان حقیقتاً پایتخت شور و شعور حسینی و عاشقان راستین مکتب اباعبدالله‌الحسین(ع) است.
وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در بدنه آموزش‌وپرورش به علت جذب ناکافی دانشجو در دانشگاه فرهنگیان در سنوات گذشته، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال‌های آتی این مشکل برطرف و گام‌های مثبتی در این زمینه برداشته خواهد شد.
وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به صنعتی بودن و وجود شرکت‌های متعدد در شهرستان ابهر، اضافه کرد: مسئولیت اجتماعی از مسائل اخلاقی کسب و کار است که به نقش شرکت‌ها در حوزه اجتماع می‌پردازد؛ مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها مجموعه وظایف و تعهداتی است که شرکت باید برای حفظ، مراقبت و کمک به جامعه‌ای که در آن فعالیت می‌کند، انجام دهد.
وی افزود: در این میان مدرسه‌سازی یکی از جنبه‌هایی است که بسیاری از شرکت‌ها برای مسئولیت اجتماعی انتخاب می‌کنند، مسیری که در نهایت به رشد دانش‌آموزان کشور و در درازمدت توسعه و آبادانی ایران ختم خواهد شد. نوری عنوان کرد: در کنار جلوه‌های زیبایی که خیران از ساخت مدارس در مناطق مختلف کشور رقم می‌زنند باید به این واقعیت اعتراف کرد که این تلاش‌ها پاسخگوی میزان نیازهای کشور و تعداد بالای مدارس فرسوده نیست.
وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به نقش ارزنده خیرین در مدرسه‌سازی و تحقق اهداف تربیتی، عنوان کرد: باید تلاش کنیم از همه ظرفیت خیرین و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای توسعه فضاهای آموزشی شهرستان به نحو مطلوب استفاده کنیم. این مسئول تصریح کرد: با توجه به کمبود اعتبارات عمرانی در وزارت آموزش‌وپرورش، وزارت راه‌وشهرسازی باید در پروژه‌های انبوه‌سازی اهتمام ویژه‌ای در احداث و تأمین فضاهای آموزشی داشته باشد.
وی با یادآوری اینکه امیدواریم که پس از گذشت 10 سال با اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان شاهد بهبود وضعیت معیشتی و ارتقای کیفیت آموزشی باشیم، افزود: توجه دولت انقلابی به موضوع عدالت در پرداخت‌ها بسیار جدی است.

۴ فوتی و شناسایی ۴۰ بیمار جدید کرونا در کشور

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری، به ۱۴۴ هزار و ۵۸۷ نفر رسید.
بنا بر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، طی 24 ساعت منتهی به روز گذشته و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۲۰ نفر از آنها بستری شدند. ۱۰۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.
در حال حاضر ۳ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۷ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۱۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۱۰ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.
همچنین تا کنون ۶۵ میلیون و ۱۲۳ هزار و ۴۶۵ نفر دوز اول، ۵۸ میلیون و ۵۲۹ هزار و ۸۶۱ نفر دوز دوم و ۳۱ میلیون و ۳۴۰ هزار و ۲۲۱ نفر، دوز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۴ میلیون و ۹۹۳ هزار و ۵۴۸ دوز رسید.


معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور:
دانشگاه محل گفت‌و‌گو، بحث، استدلال و کار گروهی است

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور دانشگاه را محل گفت‌و‌گو، بحث، استدلال، تحلیل و کار گروهی دانست و گفت: دانشجویان باید آزاداندیشی و ارتباط گرفتن با دیگران را تجربه‌کنند.
روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در آیین استقبال از دانشجویان ورودی‌ ۱۴۰۱ با عنوان «شریف سلام» که با حضور نودانشجویان و خانواده‌های آنها در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، افزود: من از نو دانشجویان می‌خواهم که آزاداندیشی و ارتباط گرفتن با دیگران را تجربه‌کنند، در گروه‌های دانشجویی فعالیت کنند و حضور در دانشگاه را به عنوان فرصت تجربه‌اندوزی بدانند. دانشجویان باید استدلال‌ کردن، مطالعه کردن، تجزیه و تحلیل و کار گروهی را در دانشگاه تجربه‌کنند.
وی خطاب به نودانشجویان یادآور شد: کشور هر روز مهندسی‌تر می‌شود و با فناوری پیش می‌رود. شما، مهندسان تراز اول می‌شوید؛ زمانی که شما مهندس خوبی بشوید، می‌توانید از فرصت استفاده کنید و دست به کار بزرگی بزنید. بچه‌های شریف در دوران تحصیل خود زحمات زیادی کشیده‌اند بنابراین از خانواده‌ها می‌خواهم اجازه بدهند تا بچه‌ها در دانشگاه آزادی عمل بویژه در اندیشه و تصمیم‌گیری داشته باشند.
دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه دانشگاه جایی است که باید در آن گفت‌و‌گو، بحث، استدلال، تحلیل و کار تیمی را یاد بگیرید و تجربه کنید، تصریح کرد: اطراف دانشگاه صنعتی شریف شرکت‌های ۱۰ هزارنفری وجود دارد که اغلب از فعالان در این دانشگاه تشکیل شده‌اند و میلیاردها تومان ارزش دارند و برای مشکلات کلان راه حل ارائه می‌کنند.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور با یادآوری اینکه بچه‌های شریف آنهایی که عادی و معمولی درس می‌خوانند ولی هوش اجتماعی خود را توسعه می‌دهند در موفقیت بلامنازع هستند، افزود: صرفاً به درس خواندن نپردازید، کنار آدم‌های بزرگ بنشینید. ورزش، تفریح، یادگیری هنر، شرکت در گروه‌ها و بحث‌های سیاسی و مطالعاتی و خواندن کتاب را هرگز فراموش نکنید.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با بیان اینکه کشور وقتی پیشرفت می‌کند که حکمرانانش از نخبگان باشند، خاطرنشان کرد: ما لایق بهترین اقتصاد دنیا هستیم و این امر به دست نمی‌آید مگر اینکه نخبگان با اندیشه‌ورزی، بلندنظری، مطالعه، تفکر و فکرسازی در مسیر پیشرفت کشور اثرگذار باشند. جای نخبگان شریف در صنعت و کسب‌وکار است، اما نظام حکمرانی بالاترین جایگاه برای نخبگان محسوب می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8044/22/632138/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها