گزارش «ایران» از آخرین اخبار ناامنی‌های اخیر که منجر به شهادت تعداد دیگری از حافظان امنیت شد

داعشی‌های وطنی مشغول کارند


مراسم چهلم حدیث نجفی که در جریان اغتشاشات استان البرز کشته شده بود، روز پنجشنبه در بهشت سکینه کرج برگزار شد. این مراسم آغاز بلوای دیگری از سوی اغتشاشگران بود. آنان همزمان با اعلام فراخوان لیدرها در فضای مجازی این بار به بهانه مرگ حدیث نجفی دست به جنایت جدیدی زدند که به شهادت یک بسیجی و حمله فجیع به چند مأمور نیروی انتظامی و همچنین مجروح ساختن یک روحانی در خودروی شخصی انجامید.
​​​​​​​گروه سیاسی/ روز پنجشنبه فراخوان رسانه های ضدانقلاب و دعوت به آشوب در بهشت سکینه کرج، آغاز بلوای دیگری از سوی اغتشاشگران بود. آنان همزمان با اعلام فراخوان لیدرها در فضای مجازی این بار به بهانه مرگ حدیث نجفی دست به جنایت جدیدی زدند که به شهادت یک بسیجی و حمله فجیع به چند مأمور نیروی انتظامی و همچنین مجروح ساختن یک روحانی در خودروی شخصی انجامید. در حوادث روز پنجشنبه کرج حداقل ۱۰ مأمور نیروی انتظامی مجروح شده‌اند که حال تعدادی از آنها وخیم است.
مسدودسازی اتوبان کرج - قزوین
بهشت سکینه به علت تعداد متوفیانی که از استان کرج در این آرامستان دفن شده‌اند، همواره روزهای پنجشنبه و جمعه شلوغی را از سر می‌گذراند. این بار اما اغتشاشگران با سوءاستفاده از این وضعیت رهسپار این آرامستان شدند. اغتشاشگران با هدف بستن راه اتوبان کرج به قزوین یک خاور حامل بار سنگ را خالی کردند تا مسیر تردد ماشین‌ها را مسدود کنند. آنان همچنین از رانندگان می‌خواستند تا متوقف شوند و در غیر این صورت با سنگ به سمت خودرو آنان حمله می‌کردند. گفته می‌شود تعدادی از اغتشاشگران هم به سلاح گرم و انواع سلاح‌های سرد مجهز بوده‌اند. در جریان این اغتشاشات یک کیوسک پلیس در میدان حصارک و یک دستگاه ون در بلوار گلدشت به خوارزمی توسط اغتشاشگران به آتش کشیده شد. با حضور نیروهای انتظامی جمعیتی که قصد ادامه آشوب در شهر را داشتند، در نهایت متفرق شدند.
واکنش پدر حدیث نجفی
این در حالی است که پدر مرحومه حدیث نجفی با انتشار ویدیویی با بیان اینکه قرار بود دوشنبه مجلس ختم برگزار کنیم که به دلایلی نتوانستیم و این مراسم پنجشنبه برگزار شد، اظهارکرد: روز پنجشنبه با 15 نفر سر مزار رفتیم، اما کسانی که آمده بودند، نه ما فراخوانی دادیم و نه چیزی از این دست، بلکه ما گفتیم نمی‌خواهیم تجمعی باشد. وی با بیان اینکه این جمع محدود پس از حضور در مزار مرحومه نجفی، سوار اتوبوس شده و به خانه برگشتند، ادامه داد: کسانی که دست به آتش‌سوزی زدند، از خانواده ما نبودند. اگر کسی کاری می‌کند، این را به خانواده ما منتسب نکند، ما عزادار هستیم و می‌خواهیم زندگی خود را بکنیم.
ماجرای تردد هلی‌کوپتر بالای سر اغتشاشگران چه بود؟
در میان خبرهایی که از اغتشاشات کرج به گوش می‌رسید، عده‌ای از پرواز هلی کوپتر بر فراز محل تجمع اغتشاشگران خبر دادند. به گفته تعدادی از رسانه‌های معاند، این هلی کوپتر برای شلیک گاز اشک‌آور و تیراندازی به پرواز درآمده بود. اما اصل ماجرا چیز دیگری است. در جریان درگیری بین نیروهای انتظامی و اغتشاشگران 3 نفر از نیروهای انتظامی بشدت مجروح شدند و به دلیل ترافیک سنگین تحمیلی و ایجاد راه‌بندان از سوی آشوبگران، هلی‌کوپتر هلال‌احمر برای انتقال این مصدومان به محل اعزام شده‌ بود. 
شهادت یک بسیجی در خرمدشت کرج
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز از شهادت یک بسیجی در جریان اغتشاشات ظهر پنجشنبه در آزادراه کرج – قزوین در محدوده بهشت سکینه خبرداد. مرتضی ولی‌پوری در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: ساعت ۱۰ صبح امروز پنجشنبه ۱۲ آبان ماه تعدادی از اراذل، اوباش و اغتشاشگر ضمن ایجاد اختلال در آزادراه کرج – قزوین در محدوده بهشت سکینه با خسارت به خودروهای عبوری با چاقو، قمه و سنگ به مردم حمله کرده و تعدادی از مردم را نیز مجروح کردند. وی اظهار داشت: عوامل بسیجی و نیروی انتظامی در محل حاضر شدند که یک نفر بسیجی با ضربات چاقو و قمه شهید شد. این بسیجی 24 ساله «روح‌الله عجمیان» نام داشت که در منطقه خرمدشت کرج با ضربات چاقو به کمرش به شهادت رسیده است.
شهادت یک مدافع حرم در گیلان 
در اغتشاشات شامگاه پنجشنبه در شهرستان لاهیجان حمید پورنوروز بسیجی مدافع حرم با سلاح سرد توسط آشوبگران به درجه رفیع شهادت رسید. به گزارش ایسنا، این شهید والامقام بسیجی سابقه چندین ساله در نبرد با تکفیری‌ها به عنوان رزمنده مدافع حرم را دارد. 
ناآرامی در فولادشهر
همچنین به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عصر پنجشنبه در حاشیه مراسم چهلمین روز درگذشت مهسا موگویی در آرامستان فولادشهر برخی افراد تلاش کردند با هلهله و سوت و کف و سر دادن شعارهای هنجارشکن این مراسم را بر هم بزنند.
پس از پایان مراسم نیز عده‌ای از آرامستان به سمت شهر برای ایجاد اغتشاش و ناامنی در حال حرکت بودند که در مسیر اقدام به بستن اتوبان، تخریب اموال عمومی، پرتاب سنگ و ایجاد آتش‌سوزی در معابر عمومی نمودند که نیروهای انتظامی به منظور برقراری نظم و امنیت با شلیک گاز اشک‌آور نسبت به متفرق کردن افراد اقدام نمودند. در این اتفاق ۴ نفر از عوامل انتظامی با سلاح سرد توسط اغتشاشگران مجروح شدند که ۳ نفر از این افراد در بیمارستان بستری و تحت درمان هستند. گفتنی است مطابق اظهارات و شکایت خانواده مقتول، مهسا موگویی در هیچ اغتشاشی شرکت نداشته است. بنابراعلام مقامات قضایی اصفهان، تیراندازی به این دختر توسط افراد ناشناس و به وسیله اسلحه ساچمه‌ای انجام شده بود.
ترور امام جماعت در زاهدان
همچنین حجت الاسلام سجاد شهرکی پنجشنبه گذشته و دقایقی قبل از نماز مغرب و عشاء در مقابل مسجد مولای متقیان زاهدان توسط افراد ناشناس مورد اصابت گلوله قرار گرفت.
به گفته شاهدان عینی سرنشینان یک دستگاه پژو در مقابل مسجد با شلیک گلوله، این روحانی جوان را ترور کرده و به شهادت رساندند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8044/1/632170/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها